I’m baaack! ;o) Katrin

Uj vad jag har mycket att visa och skriva om från min resa till Turkiet. Men det får bli lite senare idag. Jag somnade klockan 05 i morse efter en LÅÅÅÅNG söndag/måndag natt.

Nu sitter jag framför jobbdatorn, på ca en decimeters avstånd från skärmen för att jag glömde mina terminalglasögon i trötthetsdimman hemma i morse.

Det var INTE lätt att komma iväg, och dessutom komma i tid, till min avdelnings måndagsmöte. Det började 09 och jag är faktiskt lite imponerad av att jag var på plats några minuter innan mötets start!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till I’m baaack! ;o) Katrin

  1. Pillan V skriver:

    Välkommen hem!!Skönt att du är på plats igen, ser fram emot att läsa om vad du varit med om den här gången!!KramPillan

  2. Kvack skriver:

    Välkommen tillbaka.

    • Katrin skriver:

      Hmmm… men visst är det lite vemodigt ändå? Själv har vi inget sommarställe nu och jag saknar det där ”avslutandet” som vi hade när vi vinterbonade vårt lilla torp vi hade i nästan 20 år.Tack för att du välkkommnade mig tillbaka! Det kändes trivsamt!! /Katrin

  3. uno skriver:

    Terminalglasögon verkar skumt. Jo, jag skojar, ser fram emot dina bilder!

    • Katrin skriver:

      Människokärlek, det är fint det. Men det kan nog inte den där mannen på migrationsverket stava till.Nu när jag var i Turkiet försökte två av varandra oberoende Turkiska personer övertyga mig att alla de där kurderna som Sverige ger asyl åt inte är Riktig Turkar.Jag bara suckar jag och försöker älska alla ändå. Ja, alla utom borgarbrackorna i Regeringen då…;o) Ha det gott! Katrin(som idag har terminalarna på sig!)

  4. Rosa skriver:

    Du är en duktig tjej Du!! Välkommen till bloggen igen.

    • Katrin skriver:

      Jag har faktiskt skrivit ett inlägg om precis samma sak. Och skickat det till ABs blogg. Men inget har hänt fastän JAG tycker det är viktigt. Att vissa av mina bloggrannar registrerade sig när jag gjorde det och inte ens lyckats skriva mer inlägg än ”HEJ NU BÖRJAR JAG BLOGGA”. På ett och ett halvt år. Då anar jag att den personen inte direkt kommer att börja blogga nu och att bloggen lika gärna kan raderas.De som har en blogg men som inte skrivit i den på månader skulle kunna sparas över i en ”vilande blogg” folder.Allt för att man ska slippa koma in på sådana bloggar när man använder funktionen ”gå till annan blogg!. Det gör jag ofta för att hitta nya favoriter men blir ofta besviken på att alla gamla oanvända bloggar också ligger kvar.Ha det GOTT! /Katrin

Kommentera

