Det här var inte lätt… och så lite fler foton från Turkiet :o) Katrin

Datorn är nu ”frisk” igen men UJ vilken tid det tagit. Jag har suttit och vakat vid den lillas sjukbädd, varit nervös och ängslig för att alla mina data ska försvinna och haft det allmänt jobbigt.

En tankeställare… hur ofta gör du Back-Up? Hur ofta gör du en fullständig back-up…?

Jag har i alla fall back-uppat nu så jag inte ska förlora någonting (ta i trä) om min lilla dator ändå, trots att hon nu är frisk, blir sjuk igen. Det där viruset är visst inte aå lätt att bli av med…

Här är i alla fall några fler foton från Turkiet.


Här ligger 6 små katter och gonar sig tillsammans i solskenet. Fem var röda, en var grå!


Överallt blommade det hibiskus!

och Boganvillea (hur nu det stavas?)


Jag gillar att fota blommor…


Boganvillean var en otroligt fin färg!


Närbild på en mer lila variant.


På konferensens registreringsdisk var det en fin bukett.


Här var konferensens registreringsdisk precis innan de började montera ned den, blombuketterna var borttagna.


För er alla som tvivlat på att jag arbetade (var på konferens) i Turkiet kan jag här visa en bild från invigningen! Jag kände mig SÅ välkommen!


I badrummet stod denna blomma stolt och fin när vi anlände. Efter några dagar gav den dock upp. Här fotade jag den slokande skönheten timmen innan det var dax att ta flyget hem till Sverige igen. Jag hoppas den nästa gästen får en ny och pigg blomma att njuta av!

I morgon ska jag visa alla ”nakenchock och smygtagna bilder” som jag fotade under veckan i Turkiet. Jag varnar härmed främst dig Ove att skippa min blogg imorgon.

Ha det gott! /Katrin

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Det här var inte lätt… och så lite fler foton från Turkiet :o) Katrin

  1. Barbamama skriver:

    Jag gör backup genom att dels bränna ned på cd skivor men vi har även en särskild server där vi lägger sådant som är viktigt + att jag har mina dokument dels på den stationära datorn men även på den bärbara. Det vore en mardröm att förlora alla fotona som jag har tagit. Min barndomsvän i england förlorade alla foton på sin dotter från hennes födelse tills hon fyllde tre år… hon var inte glad över det…

    • Katrin skriver:

      Jag tror på Gud, den positiva, liskraftiga, växande, kärleken, det är Gud för mig. Och dina foton visar ju definitivt att Gud finns.;o)Om jag skulle bli av med alla mina foton… Hu så hemskt! Jag har dem nu på 4 olika ställen. På jobbdatorn, på bärbara datorn, på en extern hårddisk och (det här törs jag knappt skriva för det är STRÄNGT förbjudet pga utrymmesskäl) på backupservern här på jobbet.Men att bränna ut alla foton på CD-skivor… Det vore något det! Jag har faktiskt inte tänkt på det eftersom jag inbillar mig att CD-skivor är känsligare än hårddiskar…Ha det gott! /Katrin

  2. Gunnar skriver:

    Åh vilka härliga blombilder!Visst är det häftigt med Hibiskus utomhus!

  3. Gift i Göteborg skriver:

    På min konferens i Danmark…hade de stavat fel på ordet Welcome på första sliden på ppn…som vi skrattade.

  4. Barbro skriver:

    Blommar hibiscusen NU i Turkiet!???Back-up gör jag alltför sällan, tyvärr. Har en extern hårddisk, men även den kan ju paja.Ve och fasa om jag skulle förlora alla mina bilder!:o(

  5. Kvack skriver:

    Du ÄR SÅ DUKTIG på att fota!

  6. uno skriver:

    Tack för showen. Fin, kram

  7. Annica* skriver:

    Jag gör en backup en gång i mån. kanske för lite egentligen’

    • Katrin skriver:

      ja jag tror att man ska back-uppa flera gånger i veckan…Jag har ju varit i Turkiet och missade att du fått en stroke. Bedrövligt tråkigt, men som du säger, fånga dagen och se det positiva i allt.Du är bara FÖR härlig och jag skickar dig alla mina helande tankar.Njut av ditt lilla barnbarn och ta vara på dig själv och Lasse.Största KRAMARNA!/Katrin

  8. Eivor skriver:

    Verkligen vackra bilder du fått på blommorna. Även den sista om den dock såg lite ”hängig” ut. Men den var ju fin från början. Och katterna uj uj så sött.Tack för din komemntar hos mig. Jo det är en suckulent. Ingen kaktus, det är bara jag som kallar den kaktus för de växer i grupp som ser ut som kaktusar. Den bilden är bara en liten del av allt.Aloe har jag en och det är definitivt inte denna. Måste fråga den jag fått den av.Ha en fin onsdag

  9. Mimia skriver:

    Fina bilder, som vanligt!Läste att det är säkrare att bränna bilderna på en dvd, då är bilderna mer skyddade en på en cd.

  10. Anonym skriver:

    Hahaha nakenchock då kommer jag…vill jag inte missa!Fantasiska blomfoton, jag gillar också att fota blommor.Kram oinloggad Maggan

  11. Rosa skriver:

    Vilken underbar kattbild. Vill bara kliva in, lägga mig bredvid och gosa.

Kommentera

