Det här med pengar ;o( Katrin

De sista dagarna i Oktober ska alla tänkbara räkningar betalas i vårt hushåll. Det är definitivt vår ”värsta räkningsmånad”. Nu är det ju bara mitt i November och alla mina konton är tomma.

Jag klagar definitivt inte, jag har mat för dagen, bor fint och lever ett allmänt trevligt liv men det är lite TRÅKIGT att inte kunna köpa sådant som behövs.

Som vinterskor till Ella (lillsonens dotter), blutsaft till rara dottern (hon tror att hon har järnbrist), en vinterjacka till mig (jag FRYSER), köpa vantar och mössor, och isskrapor till bilen och snösopar och…
och…
och…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Det här med pengar ;o( Katrin

  1. SingleStar skriver:

    Bara i slutet i oktober på hela året? Vilket sammanträffande.

  2. Mimia skriver:

    Ja, visst är det eländigt att behöva ha det så… jag går också här och räknar upp allt som behöver köpas… suck och pust!

    • Katrin skriver:

      Grattis i efterskott! Vilket datum var det då?Själv firade jag någon gång i april, jag kommer aldrig på exakt datum utan måste gå in i listorna på AB och kolla.Blogga i flera år? Det vete katten men än så länge tycker jag det är roligt. Du då?Ha det gott! /KatrinPS Det här med pengar… jo visst är det tråkigt när man inte har råd med sådant man tycker att man behöver. jag har aldrig varit sur över att jag inte haft råd med ”lyx” men när det är saker som vinterkläder…

  3. Gunnar skriver:

    Det måste finnas några som har gott om pengar dock.Handeln slår nya rekord igen här i värmland.Och då har ändå inte julhandeln kommit igång.Vi har våra utgifter rätt så jämt fördelade över året.Mer tur än skicklighet.

    • Katrin skriver:

      Jo, jag har läst om handeln och rekord. Men jag begriper det inte.Vi har ett konto dit vi sätter lika mycket pengar varje månad, beräknat på ett års kostnader men just nu har det varit så mycket extra, med storsonen i Japan, rara dotterns tandläkeri, lillsonens körkortstagande mm mm så det har blivit så här. Sådan tur du har som fått en mer jämn ekonomi…;o)Ha det gott! /Katrin

  4. Peter Eklund skriver:

    Hej Katrin…!Jo vi har en rätt så rolig dialekt…Men ack så föränderlig…och mycket lokal…Ett par mil söder om Skellefteå pratar man på ett sätt medan norr om stan ett annat…Men Ö-viks målet känner man ju igen…En vacker dialekt…där man liksom sjunger vissa ljud…svårt att ge exempel…men så uppfattar jag det

  5. Cikoria . skriver:

    och ju mer man tänker på det, desto mer är det man behöver, så, lika bra att inte tänka på det, ta på sig två tunna tröjor under jackan, skrapa bilrutan med stekspaden etc…hoppas du hittar din jacka snart eller har möjlighet att köpa en ny.när mina vänner bodde en tid i USA hade de en ständig önskan om Ahlgrens bilar och kolaremmar. 🙂

Kommentera

