Pengar för andra gången idag. Formas ÄR bra! ;o) Katrin

Jag har precis suttit och bläddrat i Formas listor över vilka som fått pengar till sin forskning. De listorna publicerades för en liten stund sedan. Det var en stor utlysning med många miljoner som delats ut till bland annat miljöforskning, som ju jag jobbar med.

Jag fick INGET denna gång. Ledsamt! Jag som la ned veckor av arbete på min ansökan. För jag vill verkligen ha en doktorand som kan forska inom mitt projekt.

Jag anser att mitt projekt är viktigt. Dessutom att det är otroligt stort och komplext och jag skulle vilja ha en doktorand att dela forskningsarbetet med. Nu blir det inga pengar denna gång vilket känns tungt för mig idag. Jag har en mycket stor arbetsbörda.

Men, glädjande nog fick fyra olika projekt på min avdelning pengar, och dessutom mycket pengar! Jag gläds åt dem alla. Speciellt H som nu kan vara kvar som forskarassistent i 4 år! Och C som … och B som … och I som … Ja jag är glad för alla deras skull. Den forskning som nu kommer att kunna utföras är viktig för människan, naturen, vilda djur och precis ALLT levande. Kan det bli bättre?

Jag får sikta på nästa ansökningsomgång. Och nästa stora ansökan ska vara inne den 13 december. Så det är bara att sätta igång!

(suck)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Pengar för andra gången idag. Formas ÄR bra! ;o) Katrin

  1. Bellona skriver:

    Tråkigt att du inte fick något till din forskning, men kul att det ändå delas ut såpass mycket pengar till något så viktigt. Hoppas det går bättre för dig i nästa ansökningsomgång. Lycka till.

  2. izzy skriver:

    hej där, det var ett bra tag sen men nu är jag här 🙂 och kickar runt hos dig, hoppas du har det gott

    • Katrin skriver:

      Bloggerisvar på ditt inläggJag förstår att du är arg. Det har du all anledning till att vara. Men ur ilskan föds alltid något gott. Kanske mer närhet till din karl, kanske ett lugn och förståelse över att livet är gott att leva, kanske något annat.Jag har råkat ut för flera gräsliga saker i mitt liv, men ur dem alla så följde något gott. Något som inte skulle kunna ha varit utan det onda. Så, ge inte upp och bli bitter. Njut av de små stunderna av godhet och lev i nuet. Ta hand om dig själv och andas.Acceptera också att du är arg. Ilska ÄR rätt i din situation. Men låt inte ilskan bli DU.PUSS och största tröstkramarna! Jag ska nu tänka på dig och skicka varma och läkande tankar, extramycket! /Katrin

  3. Eivor skriver:

    Du är en go´människa som gläds åt andra. Lycka till nästa gång säger jag till dig, det är ju inte så långt dit. Håller tummarna för dig då. Förstår att det är jättejobb du lägger ner din själ och tid på.Det hade blivit fina bilder om du fått alla dessa fåglar. Jag har ju, eller hade, en hel hackspettfamilj med två ungar här på balkongen. Och tro mej (jag har fotat det) mamman matade en av ungarna här på min balkong. Helt otroligt.Nu är bara mamman och pappan kvar här men som sagt de har inte varit här på ett tag. Men de brukar göra små uppehåll. Det är Större hackspett de jag har. Många bilder från balkongräcket och nötautomaten.Ha det gott nu och som sagt tummarna hålls.Kram

  4. Ove skriver:

    Var är det din forskning handlar om? Antingen har jag missat det eller också glömt?/Ove

Kommentera

