Nu åker Chrizi till Japan, lyckliga storsonen ;o) Katrin

Idag åker Chrizi till Japan för att hälsa på sin man i 10 dagar. Chrizi är alltså vår storsons rara fru. Jag ska skjutsa henne till Arlanda om några minuter men vill passa på att önska henne lycklig resa här på bloggen först.

Med sig ska hon ha flera kilo lösviktsgodis som jag och rara dottern vår var och köpte i förrgår. Storsonen hade skickat en LÅNG instruktion till sin lillasyster… En massa salta godisar stod högst upp på önskelistan. Salta bläckfiskar, salta häxvrål, salta skruvar, salt Turkisk peppar… Ju name it, he wants it! Vad är det med Svenskar i förskingringen och suget efter salt godis?


Här är ett foto på det lyckliga, unga paret. Det är egentligen inte klokt så bra de bägge passar till varandra. De är bägge; intelligenta, vackra, smarta, datornördiga, bestämda, envisa, tjuriga, uthålliga, rara, snälla, vakna, uppriktiga, ärliga, gulliga, barnkära, …
Jag tror jag kan hålla på i evigheter…
;o)

Men nu ska jag åka iväg och hämta Chrizi!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Nu åker Chrizi till Japan, lyckliga storsonen ;o) Katrin

  1. uno skriver:

    Hai, ai, youi, akwanda hikonto et mondu. Kram alltså!

  2. Ove skriver:

    Beteendet känns igen!Inte skulle jag överleva en vecka i Spanien utan en förstärkt ranson saltlakrits med mig. /Ove

    • Katrin skriver:

      Ja länken fungerade inte för mig heller. Bra att du reagerade! När man stillatigande läser sådan skit och bara suckar… ja den dagen börjar det bli lite farligt i Sverige.Jasså? Du är en saltlakritzälskare också? jag knaprar gärna i mig häxvrål mm men KAN gå utan under utlandsresorna. Stackars Magnus har inte hittat något godis i Japan som är något annat är sötsliskigt. Han lever tydligen på munkar i hundra olika modeller…Ha det gott! /Katrin

  3. Maggis skriver:

    Nu har jag testat mina nya CD-skivor och funnit att den skivan som var för djup avslappning-sömn fick mig att försvinna och vakna upp avslappnad men pigg. Den andra skivan var mer för just avslappning och den var skön att lyssna till, nog blir man just det de säger att man ska bli. Det kallas för Hemis-Sync och de har mätt munkars hjärnvågor under meditation och så har de gjort ljuden som påverkar hjärnan, fråga mig inte hur och man hör det inte för själva musiken ligger över. Men hjärnan hör med stereo hörlurar tydligen ljuden. Snacka om att snacka med hjärnan…Företaget finns i Göteborg och killen var trevlig, skickade skivorna så att jag fick dem idag. De heter MCO-TOOLS tel: 031-241020Kram Maggan

  4. uno skriver:

    Bränn inte ut dig, säg nej i tid!

  5. Katrin skriver:

    till alla som inte kan skilja på orden dator och data… (du vet vem…)Mutter mutter…Halloj, data = siffror mm som man tex kan beräkna, extrahera information ur mmDator = Den där apparaten. sOM MAN PILLAR PÅ NÄR man har datorproblem.Jag jobbar med data från djur, jag använder min dator mycket i arbetet…Det ÄR skillnad mellan data och dator säger jag med min allra bestämdaste skollärarröst, basta!Ha det gott i alla fall… (mutter)… /Katrin

  6. Ove skriver:

    Egentligen är det salmiaksmak jag gillar mest. När jag var liten fanns det något som kallades Engelsk lakrits i små stänger, det var grejer det!

  7. Ove skriver:

    Läser man alla kommentererna i följd behöver man nog den skivan Maggis skriver om…Något mera ostrukturerat och förvirrande samtal får man leta efter. Är den röda tråden svart lakrits?

    • Katrin skriver:

      Sillen är sill upp till ca 23.7 km (!) nordöst om Utklippan (Utlängan) Blekinge. Sen därifrån och norrut blir den strömming. Dock är det samma art, Clupes harengus och den bryr sig nog inte om vad vi människor kallar den…! betyder Basta! Så är det!! I alla fall i min lilla hjärna…Engelsk lakritz = MUMSKommentarer = ständigt nya infallsvinklarMaggis skiva = Ett måste för alla bloggare som du och jag!

  8. Vendettanbettan skriver:

    Vilket härligt inlägg, blit alldeles rörd och glad.Tack, och nu fick du mig att bli saltgodissugen.Vilken tur att jag flyttat till ett ställe där det finns en nattöppen mack,*mums*

    • Katrin skriver:

      Och med saltlakritzen på affären så nära och med alla nya spishällar, kök, lägenheter mm har du nog vunnit högvinsten!Jag har ju redan skrivit i din andra blogg om din bror så…Njut, gläds, andas och ha det GOTT! /Katrin

  9. Pillan V skriver:

    Va görr för dem att få träffas lite igen!!Underbart att du har så goa barn o respektive.Godissugen blev ju jag oxå nu då!!Ha detPillan

  10. Eivor skriver:

    De såg verkligen gulliga ut ihop. Äktenskapstycke. Förstår att du kan göra listan lång. Salt godis är gott.Känner igen mig i ditt svar där om data och dator. Retade mig på sådant förut också. Men nu märker jag att jag själv skriver datastrul. Ska ju vara datorstrul. Det är ju den som krånglar.Yrkesskada att se alla fel-ord, så jag försöker ignorera. Svårt. Finns så många runt omkring så man ryser ibland. Men har själv en dator som stavar väldigt illa ibland. Kanske för jag har två ickefungerande fingar. Inte vet jag.Ha en fin helgKram

  11. Cikoria . skriver:

    godmorgon.vet inte om jag vågar berätta hemligheten bakom energin :)men när jag har en pågående allergireaktion så ”sockerchockar” jag mig för att kroppen ska få lite extra energi. massor med tjock blåbärssoppa med extra socker, varm! i en vanlig plastmugg, till hälften fylld med blåbärssoppepulver lägger jag i två sockerbitar innan jag öser i hett vatten och rör om. he hehe Inte gott men det ger effekt. när jag är som hängigast kan jag ta tre såna muggar under ett arbetspass på lika många timmar. shame on me. denna gång blev det tydligen energi över till annat också ha en bra dag.

  12. Cikoria . skriver:

    visst är det skillnad på dator och datamen strömming och sill är samma fisk.. vet jag väl som bott på bägge sidor om gränsen där uttrycket ändrar sig :)engelsk lakrits i form av ”all sorted” är mums annars föredrar jag finsk sötlakrits så det så, precis som jag föredrar Fazers blå före marabou choklad.. för att jag har finska rötter och blivit van vid de smakerna sedan barnsben.marmeladkulor, lakka-konfekt etc mmmm

  13. Pillan V skriver:

    *skrattar*JAG HAR FATTAT!!!Snälla, snälla du…..:)

Kommentera

