Jag gillar Hans Lindström, tecknaren! Han är snabb, kolla vad han ritar ang. ICA och köttfärsen… ;

På Hans Lindströms hemsida kan man varje dag se 20 teckningar och de flesta byts ut varje dag. Titta här! Lindström är duktig, rolig och SNABB!

Titta vad han ritar angående ICA och skandalen med köttfärsen. KLOCKRENT!

I dessa dagar känns det bra att vara kooperatör, coop-medlem har jag varit sedan 16 års ålder. Och alltid handla ekologisk köttfärs från Uppsalabonden.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Jag gillar Hans Lindström, tecknaren! Han är snabb, kolla vad han ritar ang. ICA och köttfärsen… ;

  1. barbakvinna skriver:

    Det roliga är att jag tror att COOP även dom har sina skavanker i ryggen.. Har själv jobbat där.Men..Det slår inte lika högt med skandal som ifall det är ICA eftersom COOP inte är privatägda..Jag vill köpa mat som blivit rätt och bra behandlat sen skiter jag ifall det är ICA COOP eller VIVO. Sen kan man alltid känna lukten av härsket kött.

    • Katrin skriver:

      Jo, det är så. Skämt kött luktar illa…eller vår variant…Bränt barn luktar illa. ;o)Ha det gott! /Katrin

    • Katrin skriver:

      Så fint det blev. Själv har jag en gammalmodig spis med plattor, jag har aldrig tordats köpa en häll… Nu är det dax för en ny spis och jag funderar i alla fall på en häll. Vad är fördelen med en häll tycker du? Vad kan man använda för kastruller då?Ha det gott! /Katrin

  2. Gunnar skriver:

    HejKul skämtteckningar!Ja nu blir det inte lätt för ICA att få tillbaka kundernas förtroende.Fast det har väl aldrig varit säkrare att handla kött nu efter den här skandalen.Nu passar sig nog alla för.

    • Katrin skriver:

      Jag köpte också Harry Potter ca år 2000. Jag minns det så tydligt för tre (3) av bokhandelns expediter stod och ojade sig över vilken TUR jag hade som fortfarande hade den stora läsupplevelsen kvar. De avundades mig och skulle vilja ha den första boken oläst… mm mm i den stilen. jag gick hem och kände mig förväntansfull. Boken var BRA och alla de följande likaså.jag tycker att filmerna också är bra men lite för korta och ”snabba” för min smak. Jag har faktiskt inte läst sista boken ännu. Jag har helt enkelt inte tagit mig tid. Sen att mina barn suttit och diskuterat sen ut och in, berättat om alla som dött, vad som hände sen …Det kallas nog för att ”förstöra för mamma” och är något ungarna är experter på…Ha det gott! /Katrin

  3. Leo Beata skriver:

    Det känns bra att vara vegetarian också… och handla på COOP…

    • Katrin skriver:

      En sådan finfin kamelia, en sådan blomma har jag aldrig försökt mig på. Jag brukade ha gröna fingrar och massor av fina blommor men senaste åren (stressigt jobb) har de tynat bort en efter en.Jag jobbar ju som miljöforskare och känner varje dag att mitt jobb behövs. Jag blir RÄDD när jag märker hur de flesta människor hanterar vår miljö. Men där finns också ljusglimtar!Ha det gott! /Katrin

  4. Maggis skriver:

    Roliga skämt är aldrig fel!Kram

    • Katrin skriver:

      Uj, en sådan fantastisk sommarbild. Jag ställer mig också i kö och vill beemas med till Karibien.Hm, jag har ju också en massa blodtryckssänkande och känner mig totalt urlakad vad jag än gör. Jag har ju gått ned mer än 15 kg i vikt det senaste året så jag kanske har fått lägre blodtryck. Dax för ett läkarbesök?Ha det gott!KatrinPS Så fin du blev i TIMES!

  5. Ursula skriver:

    Tack för de roliga teckningarna, Katrin! 😀 Ja,stor åtgång på pudlar är det, och har varit många ggr senaste året… Hoppas bara att inte ICA blandar pudlar oxå i sin färs… Jag har varit nästan-vegetarian i massor av år, men nu blir det nog HEL-vegetariskt resten av livet… Jag har kommit på hur man säkerhetssparar även kommentarerna – ska skriva ett inlägg om det i em, och hoppas att AB:s teknik tillåter publicering… (Har DU tagit backup på din blogg…? Det blir väääldigt mkt, så länge som du bloggat… 😉 Men du MÅSTE ju spara, så bra som din blogg är!) Hoppas allt väl med dig! Önskar fler fina foton med Manliga Näsor… 🙂

    • Katrin skriver:

      Jo, jag ska backuppa… någon gång… när jag kan ta mig den tiden…Suck!Jo, det var den filmen med marinkårssoldaten i Darfur som jag menade. Jag har googlat och hittat en insamling som UNICEF startat.Se länkenhttp://www.unicef.se/…Där ska jag skänka pengar nu när jag fått tillbaks lite på skatten. Det var en omskakande film, värst tror jag det var med alla ”Sudaneser” i USA som försökte misskreditera soldaten och få det till att han ljuger. Faktiskt var det ganska bedrövligt också att inte USAs regering omedelbart ingriper. De kan ju ingripa ack så snabbt när det är USAs olja eller annat pengaaktigt som hotas… Ha det gott! /Katrin

  6. uno skriver:

    Jättegoa bilder!!!! Många tack för dem. Mince är nåt jag inte köper utan malning och näraluktande numer. Kram.

    • Katrin skriver:

      Uno!Jag läste din berättelse med spänning. Du skriver SÅ målande och BRA. Kan du inte skriva mer om dina besök i Afrika?Robert… jag vad kan jag göra? Bojkotta allt som kommer från Zimbabwe? Har vi NÅGONTING i Sverige som jag kan köpa från Zimbabwe? Ingen aning. Ibland knns mina personliga bojkotter av olika länder som extremt fjuttigt. Men det är vad jag kan göra, förutom att skänka pengar till allt jag gillar och stödjer. Just nu bojkottar jag Spanien (pga tjurfäktningarna och den bedrövliga synen på levande djur), Frankrike ibland (av princip, för det Frankrike gjorde mot Rainbow Warrior), Kina (för deras oerhörda behandling av levande djur), USA (av princip för allt USA gör), Israel (för deras bedrövliga behandling av Palestinier), och så lite fler länder som varierar med deras dagsnotering och min dagsform…;o)Men vad kan jag göra konkret för att stödja utsatta människor i andra länder. I Darfur? I Zimbabwe? I Eritrea??Ha det gott! Katrin

  7. barbakvinna skriver:

    ang komm.Ifall du köper en induktionshäll. Så måste man ha speciella kastruller så då får man köpa nytt..Glaskeramik häll kan man använda det mesta förutom glas, koppar och sen var det ett till material. Men stål går alla gånger..förresten bilderna glömde jag skriva ser jag idag är roliga.. ska kolla in den herren lite mer.

  8. leverilivet skriver:

    Humor är alltid kul! Men visst är det konstigt att inga andra butikskedjor sagt att ”så har vi aldrig gjort”? VAD kan det bero på? En kompis jobbade på konsum ett tag, och ett av hans jobb var att flytta fram datumen på äggkartongerna 1 månad. Häpp! Ju mindre handlare, ju säkrare är det tror jag, då de skulle drabbas hårdare av sådana här skandaler.

    • Katrin skriver:

      Jo, jag tror ju att lite fusk sker både här och där och anar att de andra kedjorna inte ”slår sig för bröstet” för att de har lite smutsig byk de också.Ha det gott! /Katrin

  9. Pillan V skriver:

    Jisses vilka roliga bilder!!!Ica får det de förtjänar….Hoppas du får en bra dag!!KramPillan

    • Katrin skriver:

      Ja nu har jag skuttat runt och svarat på kommentarer ett tag och inte EN gång har jag blivit utsatt för den gräsliga vita sidan.Jag kan ju bara hålla tummarna!Ha det gott! /KatrinPS Varför har du bytt bild? Är det ett självporträtt som du själv ritat? I så fall borde du bli skämttecknare! DS

  10. uno skriver:

    Katrin, man kan inte bojkotta allt. Men – jag vägrar åka USA- jag vägrar köpa nåt från israel- jag åker numera Frankrike, men undvek deras vin i mer än tio år- Jag kollar varorna, innehåller de palmolja köper jag icke. Ofta stpr det bara veg fett, typ. Betder palmolja. – jag köper inget från Zimbabwe, men borde nog undvika SA också, samt Kina. Ska fundera på det. i vart fall så söker jag alltid närproducerat… Kan gärna ge fler berättelser ut livet om ni vill, det finns att ta av.. kram

  11. Syster Yster skriver:

    Tack för det stora leendet som jag brast ut i när jag såg teckningarna.De är bra!Tack för omtanken som du gav i min blogg!Kram och hoppas du får en mysig lucia!

  12. Imse Vimse skriver:

    Roliga bilder!Det är inte lätt att handla. Jag försöker handla krav-och rättvisemärkt, men tyvärr är dessa varor ofta väldigt dyra.

  13. Marcus skriver:

    det är ju det bästa! Närproducerat =) hehe, skojiga bilder, kvick i tanken han är!Önskar dig en fin kväll!

  14. tanten skriver:

    Oj vilka roliga bilder! Har aldrig sett hans bilder förut men nu blev jag alldeles upprymd.Tack för tipset!Kram

  15. Antagligen yngst skriver:

    Tja, det kanske inte är lika roligt att han även ritar ”skämtbilder” med islamofobiskt, sexistiskt och även homofobiskt innehåll 🙂

Kommentera

