Luciafirandet à la Hans Lindström ;o) Katrin

Jag har ju tidigare skrivit om hur mycket jag gillar Hans Lindströms teckningar. Se inlägget här och länken till Hans Lindströms hemsida här. Nu har han tolkat den Svenskaste av traditioner igen, nämligen Luciafirandet!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Luciafirandet à la Hans Lindström ;o) Katrin

  1. Katrin skriver:

    Uno!Ja är det inte konstigt i vilken ordning DEN viktiga saken har beslutats?Jag vet inte riktigt HUR mycket Sveriges makt i realiteten kommer att minska men vi lär märka det så småningom.I PRINCIP är jag för ett EU men i praktiken röstade jag emot. Jag anser att EU är genomodemokratiskt efter ett besök i Bryssel innan vi röstade om Sverige skulle vara med eller ej. Och prata inte med mig om de där resorna de gör varje månad till Strasbourg, då får jag hjärnblödning av det där kärlet som inte pallar trycket…Arbetsförmedlingen ska hanteras så smidigt som möjligt. Inga frågor, inga krav, inga utbrott bara Ja, och Amen. På det viset för man en personlig arbetsförmedlare (olika varje gång), en elektronisk funktion i sin dator där man kan sköta alla sina kontakter (och slipper gå dit) och så ett telefonnummer dit man ska ringa var 6e månad och rapportera hur det går. Var så självständig du bara kan så skiter AF i dig… Vilket nog är det bästa… jag har faktiskt ALDRIG hört talas om NÅGON som blivit med jobb tack vara AF. Däremot om de som tvingats till keramikkurser, ta-på-varandrakurser, mm.Uj, vad det är synd om Smilla! Ge henne extra mycket gos och god mat och hälsa att allt kommer från mig!;o)Ha det gott! Katrin

  2. uno skriver:

    Stjärtgosse, Hahaha. Sver från min blogg: Puh, fick höra basinformationen idag. Puh igen. Allt repeterades en gång till för säkerhets skull. Vad tror dom om folk? EU är väl bra som tanke, men EU skulle lika gärna kunna vara samverkan mellan stater som en överstatlighet. Nu är det både och eller varken eller. Tack för tipsen. Kram

  3. Katrin skriver:

    Leif!Smoking… på nobelfesten? Nej! Det är frack som gäller. Och JA jag har funderat precis lika dant som du. jag promoverades i maj detta år och undrade då över alla frackklädda killar/karlar och festligt klädda tjejer/kvinnor. Jag tycker frack ÄR högtidligt men ACk så TRÅKIGT.Jag skrev också om det här med manliga kläder när min son tog studenten.http://blogg.aftonbla…Mannens könsroller borde diskuteras MYCKET mer! Det måste vara riktigt jobbigt med alla krav som ställs på en man…Ha det gott! /Katrin

  4. Katrin skriver:

    Cikoria!Jag anar jag varför du inte sov. Hade det med bilen som stannade när du gick över övergångsstället och den / de som satt i den?Nu ska jag försöka hitta mig en jacka, synd att du inte kan komma med som smakråd för jag tycker kläder är svårt.Ha det gott! /Katrin

  5. Katrin skriver:

    Tanten!Jag var på dagis idag, Ella var tärna och hon var den ENDA tärnan… Tre tjejer var Lucia och 10 tjejer och killar var tomtar, bara en tärna. Då kan Ella stolt slå sig på bröstet en dag och skryta om hur hon var ensam tärna…;o)Själv är jag som du, ratad från att vara Lucia. Min storasyster, med lååångt, svart tjockt hår svallande ned på rumpan och docksöt dessutom var Lucia ofta. Vald Lucia dessutom… Själv så dög inte mina råttfärgade testar tillnågot annat än att vara tärna. Suck, vad är väl en bal på slottet…Ha det gott!/Katrin

  6. Katrin skriver:

    Barbro!Nu måste jag som van egen företagare komma med en liten fråga… Om du nu gått 4000 kr i vinst fanns det verkligen inte en endaste liten grej du behövde på företaget som du kunde använda pengarna till? En ny datorskärm? En ny dator? En ny skrivare? En ny kontorsstol? Listan kan göras hur lång som helst…Ggrejen är när man som du är egen företagare och har en annan inkomst så läggs inkomsten från företaget UPPEPÅ den du har från ditt ordinarie arbete. Då kan skatteeffekten bli som den du beskriver. Och det blir bäst att inte ha någon vinst alls…Dela ut vinsten i Aktieutdelning. Den skatten är alltid 20% /typ).Bra förslag jag kommer med va?Ha det gott! /Katrin

  7. Katrin skriver:

    Peter!Grattis till skattepengarna, det är väl skönt när de kommer?Det där med presenter till en 7-årig tjej… Det är då attans att det ska finnas SÅ mycket grejor till killar (med kamouflagefärgade paket, målade flammor från explosionerna mm mm) och så är ALLT till tjejerna rosa, glittrigt och har någon anknytning till Barbie.Jag köper alltid 2kreativa” saker till alla barn, kritor, modelllera, playdo, fingerfärg till badet, ritblock (STORA), lådor med 200 tucshpennor, lera som går att bränna i ugnen, pärlor, mm mm jo name it, I buy it!;o)Ha det gott! /Katrin

  8. Barbro skriver:

    Helt underbara teckningar!Jag hade nästan glömt bort att den mannen fanns – tack för att du påminde mig!:o)

  9. Rosa skriver:

    Alla bilder syns inte….. men kul är de.

  10. tanten skriver:

    Hej! Vilka härliga teckningar och texter:)Skönt att höra att ni hade en fin Lucia:)Önskar dig en trevlig Fredag.Kram

  11. Pillan V skriver:

    Skitkul!! Hahaha…Önskar dig en go fredag!KramPillan

  12. Maggis skriver:

    Tackar för gott skratt!Trevlig helg önskar jag dig

Kommentera

