Jag fick en present idag och blev riktigt GLAD! ;o) Katrin

Som forskare är jag van vid att alltid arbeta alldeles för mycket och inte få något ”tack” för det. Jag kan ju naturligtvis själv känna om jag gjort något bra men ingen annan säger det direkt till mig.

Men… Idag kom en av mina studenter och gav mig en flaska egentillverkad Glögg. Och tackade rart för all hjälp jag givit honom.

Jag blev RIKTIGT glad!

Sniff!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag fick en present idag och blev riktigt GLAD! ;o) Katrin

  1. Maggis skriver:

    Det var ju faktiskt mysigt att vara anställd runt jul, jag fick många paket på jobbet.Kram

  2. izzy skriver:

    trevligt ju =)

  3. Khaidja skriver:

    Det är härligt att få uppskattning på sitt jobb även om man vet att man sköter sitt jobb ok. En lite exttra bekräftelse.Gulligt av studenten!

  4. Kvack skriver:

    Alla behöver uppmuntran. Härligt att du fick det.

  5. uno skriver:

    Grattis, samhället är för tomt på tacksamhet, på respons, på cred. Du fick det, och ska vara himla glad i en alltmer egofixerad värld. Kram

Kommentera

