Otur i Japan… OBS inte för de som inte tål blod! /Katrin

Vår yngste son är ju och hälsar på sin storebror i Japan. Storebror gör sitt examensarbete på Japans motsvarighet till svenska Telia. I sex månader bor storebror därför strax utanför Tokyo, och nu har 4 månader gått, så då passar lillebror på att göra ett nästan 2 veckor långt besök där.

Jag fick ett livstecken idag, när lillsonen varit där i nästan en vecka. Tyvärr var det lite tråkigt, för han har gjort sig illa. Han ramlade i en trappa och slog upp ett jack i pannan. han skickade med foton …



Stackars min lille son!

Nåväl, han kom snabbt på hur jag ska trösta honom… Läs hur han skriver!

Hur som helst så suger det massor för jag har ett djupt hack i pannan som för evigt kommer hindra mig från att modella och vara almänt snygg. Så jag vill ha bidrag till att köpa en Kostym, slips och skjorta. Spanat in lite Hugo Boss kostymer, de syr in den efter ens mått å stuff och jag tänkte att det kunde passa att skaffa så jag har en fin kostym i alla fall, nu när mitt ansikte är för evigt ärrat. Tar gärna emot bidrag, gärna i stil med 70%+ av slutliga kostnaden.
Tänk på hur synd det är om mig!

;o) Älskade lille sonen min, nu skulle mamma vilja vara i Japan med stora ”första hjälpen” lådan!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Otur i Japan… OBS inte för de som inte tål blod! /Katrin

  1. Gunnar skriver:

    HejAjdå det var väl otur.Han ser ut att ha återhämtat sig dock.Och bidrag till nya kläder påskyndar säkert tillfrisknandet.

    • Katrin skriver:

      Visst var det härlig skidhistoria nu med Kalla. Jag NJÖT framför TVn, bragdguld?Jag har inte läst Arn-böckerna, är de väldigt ”grabbiga” eller kan även en kvinna läsa dem?Ha det gott! /Katrin

  2. Imse Vimse skriver:

    Ojdå, stackars lille gubben. Men det där är väl nästan utpressning? Inte kan en mor stå emot sånt.

    • Katrin skriver:

      Jo, jag tyckte det var lite likt utpressning och funderar fortfarande på mitt svar…;o)Angående ditt inlägg;Jamän, du kanske har NÅGON del som du är nöjd med? Du kanske kan säga ”vilka vackra ögon jag har” eller ? Alla har väl någon bättre del som de kan glädjas åt?Ha det gott! /Katrin

  3. Tonårsmorsa skriver:

    Förlåt att jag skrattar, vännen, men av texten att döma, det som han skrivit, struntar han fullkomligt i första hjälpen, han vill bli snygg!! Det är bara att lägga lock på mamma-känslorna…! 😉 Kram (Mitt mamma-hjärta förstår förstås hur jobbigt du har det, men trösta dig med att sonen är relativt oskadd när han skriver så där!) 🙂

    • Katrin skriver:

      Jag är också en Baloo, lat och glad…Jo, det där med att vara mamma med barnet i Japan, det är INTE lätt. Det KLIAR i mig när han skriver att han köpt ”tejp och sånt” till sitt rejäla jack i pannan.Inte lätt… Ha det gott! /Katrin

  4. Pillan V skriver:

    Stackars killen då!! Klart att mamma får bidra till kostymen nu när han är ärrad för livet!!Hahaha…..slug kille!!Ha en go fredag!KramPillan

  5. Kvack skriver:

    Hu, stackarn! De vet hur en slipsten ska dras, de små rackarna…trots att de inte är så små längre…

    • Katrin skriver:

      Vår gran åkte ut igår, söndagen den 6 januari. Det var ovanligt tidigt MEN vi ska ju till Indien om en vecka så hela denna kommande vecka ska vi förbereda den resan och ville ha granen utplockad innan.Vi brukar ha granen så länge som möjligt, allra minst till 15-20 januari… då de flesta barren åker av när man slänger ut den…;o)Ha det gott! /Katrin

  6. Solitude . skriver:

    he he heungar har humor! synd om honom dock som fått ett sådant jack i pannan, det måste göra rejält ont…min gamla blogg?Piraya 😉

  7. Helena skriver:

    Han behöll allt sin snygghet även med ärret i pannan..Jösses vilken läckerbit!

    • Katrin skriver:

      Jag har varit uppe på 116-117 kg som mest. Jag hade då lagt på mig 2-4 kg per år i alldeles för många år… Sen bestämde jag mig, nu vill jag inte vara en tjockis resten av mitt liv. Jag la om matvanorna och började äta en rejäl frukost. En gröt gjord på 1 dl fullkornshavregryn, ca 2 msk russin, ca 1 msk solrosfrön, ca 1 – 2 tsk krossade linfrön. Gröten kokar jag bara upp och så får den stå några minuter på bordet innan jag äter den med mellanmjölk till. Sen är jag MÄTT resten av dagen. Jag äter en lagom liten lunch (ca 1 dl ris, 1 dl salad, 1 dl gryta, köttfärssås eller annat med kött i). På eftermiddagen äter jag 1-3 frukter och så äter jag lagat igen kl 17-19, en likadan portion som till lunchen. Jag ÄR alltid mätt, ofta får jag tvinga mig att laga mat. Jag har gått ned till 99.8 kg nu, ca 1 år drygt sen jag vägde 115…Det KÄNNS motigt ibland men jag HAR bestämt mig. Jag kan inte träna pga ledproblem, jag är helt enkelt för tung för mina leder. Men jag försöker dansa, röra på mig på jobbet, ligga i sängen och ”hoppa runt” mm så jag rör mig mer än vad jag gjort på länge.Det går nog att banta sig till en lägre vikt, men enligt mina erfarenheter duger bara en radikal kostförändring. Netdoktorn har en överviktssajt med gratis kostprogram. Där fick jag min inspiration. Flera personer där är riktiga pärlor med massor av pepp och goda råd.Jag håller tummarna för dig! Kämpa på för att Du är värd att må bra! Kram! /KatrinPS Jo, min lille son är en raring. Om du tittar tillbaka i min blogg så har jag flera foton på honom bland annat tillsammans med sin dotter. Jag tycker de två är hjärtesmältande rara tillsammans (han blev pappa när han var 18 år). DS

  8. Rosa skriver:

    Det gör ont att se de där jacket i pannan trots det söta leendet. Måsta ha gjort riktigt ont. Vilket minna från Japan han får med sig hem.

Kommentera

