Gå och skriv under namninsamlingen för torsken i Kattegatt! ;o) Katrin

Gå och skriv på du också! Det är en namninsamling på gång HÄR för att försöka rädda kvar torsken i Kattegatt.

Så här står det på namninsamlingens förstasida…

Till: eskil.erlandsson@agriculture.ministry.se

Rädda Torsken i Kattegatt!

Skriv under denna namninsamling om du vill som jag påverka vår jordbruksminister till nya tag inom EU.

Vi kan inte acceptera dessa kvoter som utarmar torsken i Kattegatt. Det är en viktig basvara i vår mathållning. Hela Ekosystemet i Kattegatt hotas allvarligt.

Listan kommer automatiskt att skickas direkt till jordbruksministern.

Det är jobbigt att år efter år efter år veta hur det står till med torskbestånden i de Svenska vattnen och sen få höra dessa KVOTER som ska fiskas upp. Det finns inga stora, gamla torskar kvar. Det är dax att ändra på fiskkvoterna. Ett tu tre stjälper ekosystemet runt, en ny art tar torskens plats, och torsken kommer att vara ett minne blott. Det har hänt otaliga gånger tidigare, tänk bara på katastrofen i vattnen utanför USA/Canada (New Foundland). Så här beskrivs den katastrofen…

One of the world’s most abundant populations of cod suddenly collapsed, leading to a total fishing moratorium and throwing about 40,000 people out of work.

Läs mer HÄR

 



Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Gå och skriv under namninsamlingen för torsken i Kattegatt! ;o) Katrin

  1. Barbro skriver:

    Hej Katrin!Nu har jag skrivit på listan.Tror inte att det hjälper, men hellre det än sitta moltyst och se hur världen dör omkring oss.

  2. Solitude . skriver:

    självklart skriver jag på för att försöka rädda torsken… självklart…. ha en skön kväll. här regnar det som attan och kallt är det, nåja, +3 känns värre när det regnar än annars.kram

  3. Imse Vimse skriver:

    Svar: Det skulle väl vara öronen då…Det är märkligt hur vi bara fortsätter att manipulera naturen.Jag har läst en hel del om Aralsjön. Hemskt det som hänt där.Kram

  4. *Bellona* Katrin skriver:

    Lyder med detsamma. *springer dit med pennan i högsta hugg.*Tack för kommentaren inne hos mig idag.Jag tycker vi har ett riktigt fint namn båda två ;-)Ha det bra.

  5. Rosa skriver:

    Jag har skrivit på.Tack för snälla ord i min blogg och Nutrilett till lunch är så bra. Då får jag en hel timme att spendera hur jag vill. Ibland handlar jag middagsmaten eftersom jag bor så nära. Gott är det också. Antingen choklad eller kaffesmak.Slipper fundera gör jag också vad jag ska äta till lunch.

Kommentera

