Det finns alldeles för mycket regler i det här huset! ;o) Katrin

Min man har en jobbarkompis som har en snart treårig dotter. Häromdagen berättade han om hur dottern ställt sig med knytnävarna i sidorna, benen brett isär och högt och ilsket utbrustit:

-Det finns alldeles för mycket regler i det här huset!

Tänk, att kunna uttrycka sig så i den åldern… Hur blir den lilla damen att tas med senare?

;o)

Jag gillar barn med åsikter. Vår lilla Ella (barnbarnet som ofta bor hos oss) är också en bestämd tjej trots att hon inte är 2 år ännu. I natt sov hon mellan mig och sin farfar, benen på mig och huvudet mot farfar tvärs över sängen. Jag vet inte hur många gånger jag vände på henne men vips är hon tillbaka på tvärsen. Det ska vara kontakt med BÅDA oss.

Snart kommer hennes pappa hem, han är ju i Japan och hälsar på sin storebror. Ella har flera gånger stått och bankat på sin pappas dörr och uppfordrande hojtat

-PAPPA!

… för hon vill att han ska öppna dörren åt henne så att hon kan vara i hans rum. Så får vi berätta att pappa kommer snart tillbaka, och hon nickar och säger ”JAAAA snart”. Det är roligt att hon börjat lära sig prata. Det blir en helt annan värld, både för henne och för oss.  Men jag bävar för den dagen då HON säger det kompisens dotter sa… -Det finns alldeles för mycket regler i det här huset!


Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Det finns alldeles för mycket regler i det här huset! ;o) Katrin

  1. Humlan skriver:

    Så söta de är de små underbara liven.

  2. Madonnan skriver:

    De är söta och lär sig fort. Gulligt:)

  3. Imse Vimse skriver:

    Det är ju av barnen man får höra sanningen!Hoppas att du har hittat lite kläder till resan.Kram

  4. Pillan V skriver:

    Ååh vad mysigt med eran lilla som börjat prata…Vänta du…det kommer säkert åsikter om för mkt regler i huset!!Ha en go helg!KramPillan

  5. Ister skriver:

    Men i farmors hus kanske det inte behöver vara några regler?!Min Dotter älskade att vara hos sin mormor, för där fick hon minsann ha fötterna på bordet och hoppa i sängen…

  6. Rosa skriver:

    Regler är till för att brytas.

Kommentera

