…och nu till Indien! ;o) Katrin

jag ska ju till Indien på tisdag 15 januari, en resa som tar väldigt många timmar. Men UJ vad jag ser fram emot att vara i Indien i en vecka!

Det är spännande att tänka att DÄR är jag snart när jag tittar på väderprognoser, turistbilder mm. Så här blir i alla fall vädret (se här). Inte kan jag klaga på det! Att i fem dygn framåt ha Svenskt sommarväder…

;o)

Så här ser i alla fall ett hus i staden Patna i delstaten Bihar ut, dit jag ska resa.

Tänk om det är DÄR jag ska bo…

Genom patna rinner Ganges, Indiens heligaste flod. Utsikten från staden över floden är finfin, eller vad sägs om detta foto från Patna…

Det ska bara bli SÅ roligt att fota i Indien. Nu ska jag bara hitta kabeln mellan min kamera och datorn så att jag kan tömma kameran på alla julfotografier. Jag vill ju inte gärna radera alla fina med Ella och julgranen och paketen och ljusen och…

Varför ska den lilla kabeln ALLTID försvinna? och varför ska den vara SÅ speciell att inga andra kablar passar?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till …och nu till Indien! ;o) Katrin

  1. uno skriver:

    Jaa!!! Grattis. fota litet gatuliv och sånt. Jag ser fram emot bilderna! Lycka till med resan. till Indien och Utigen. Ja

  2. Humlan skriver:

    Åh, vad underbart! Ta hand om dig och res försiktigt!

  3. Imse Vimse skriver:

    Du sitter kanske på planet nu?Ha en härlig vecka!

  4. Kvack skriver:

    Hoppas du har en mycket trevlig resa!Ang kabeln till kameran har jag en klämma vid datorn där jag sätter upp den när jag inte använder=alltid på plats! (Har också fått leta…)

  5. Gunnar skriver:

    HejJag har köpt en kortläsare till datorn.Sätter i minneskortet från kameran istället för att ansluta med kabel.Går mycket snabbare.Det låter verkligen spännande med Din resa.Ser fram emot bilder och reseberättelse!

  6. Rosa skriver:

    Tänk ändå va´ spännande. Fast så mycket som du reser så är det väl ingenting *ler*.

  7. Barbamama skriver:

    Härligt för dig att få åka till det landet. jag har aldrig varit där men är nyfiken på det stället. Nu hoppas jag att du delar med dig av foton och berättelse när du kommer hem 🙂

Kommentera

