Indienresan, jag måste väl skriva utan foton då… ;o) Katrin

Jag saknar en kabel mellan min kamera och min dator. Det är svårt, på gränsen till omöjligt att hitta en reservkabel att köpa. Endera är anslutnings”pluppen” lite för bred, lite för smal, lite för full av piggar … eller annat som gör att de ej passar min kamera. Jag har använt flera timmar för att idag hitta en försäljare av just MIn kabel men inte lyckats. På Panasonics kundtjänst var de då inte alls behjälpliga. Han där sa bara att jag skulle hitta en affär som säljer Panasonics kameror. Jamän, det har jag ju redan gjort, och där kunde / ville de inte hjälpa…

Så, nu ska jag skriva om min Indieresa UTAN foton, i alla fall skriver jag utan foton idag.

Vi (min man och jag) reste förra tisdagen (15 januari) och vårt flyg till Helsingfors skulle gå ca kl 10 på förmiddagen. Vi åkte till Arlanda redan kl 8 och så satte vi oss på ”fina resturangen” på terminal 2 och åt den godaste frukost vi ätit på år och dag. Äggröran var perfekt, bacona knapriga, fullkornsbrödet finfint rostat, juicen ”Tropicana” god som färskpressad… kaffet perfekt! Nu var vi lyckliga min man och jag, äventyret till Indien kunde inte börja bättre!
När vi skulle borda vårt plan kom kallduschen! En VILD Flygledarstrejk i Finland gjorde att vårt plan inte kunde lyfta. Beräknad tid var nu ca klockan 13 (landa 15 lokal tid i Finland). OJ OJ OJ OJ OJ, vi som skulle åka med planet till Delhi, Indien klockan 15. Skulle vi missa det?

”Alla” trodde att det planet skulle vänta in oss. Pga strejken skulle all trafik påverkas så vårt plan BORDE kunna stå och vänta in oss som kom från Stockholm. Det var vi två och ganska många andra… Men vad hände?

Läs den spännande fortsättningen!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Indienresan, jag måste väl skriva utan foton då… ;o) Katrin

  1. Rosa skriver:

    Väntar……

  2. Katrin skriver:

    Ja inte väntade planet!

  3. Imse Vimse skriver:

    När kommer den då?

Kommentera

