900 kronor i P-böter på Arlanda för att jag hjälpte storsonen in med väskan = BLÄ! :o( Katrin

Storsonen var på blixtvisit i Sverige. Han gör ju sitt examensarbete i Japan och ska vara borta till i början på Mars. Men, han sökte ett jobb på Eriksson och efter diverse intervjuer i Japan betalade helt enkelt Eriksson en tur och returbiljett till sonen, för att komma till Sverige och en intervju med tester mm som skulle ta 2 dagar.

Vi kom hem från Indien lagom i tid till att bjuda sonen på en god middag (i fredags), höra hur bra det gått för honom på intervjuerna och testerna (det hade varit roligt och spännande och gått bra) och så att skjutsa honom till Arlanda och flyget tillbaka till Japan på Lördagen. Eftersom vi kom lite tidigt och eftersom hans rara fru ville spendera så lång tid som möjligt med sin man stannade vi framför terminal 5 och hjälpte honom in med väskorna. Det var helt tomt på bilar och jag stod i något som JAG tyckte var en p-ruta där man kunde stå och lasta ur…

Tjoho vad GLAD jag blev när vi kom ut och jag hade fått en P-bot på 900 kronor!

SKIT och HELVETE och JÄVLA £&%#@&&&& vräkte jag ur mig.

Varför ska det vara på detta viset? Ska man inte kunna gå in med en resandes bagage och hjälpa till fram till incheckningen? Jag tror jag ska skriva till Arlanda och fråga för naturligtvis såg jag att det stor ”i och urlastningszon” där jag stod. Jag trodde i min enfald att urlastningen kunde sträcka sig fram till incheckningsdisken!

 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till 900 kronor i P-böter på Arlanda för att jag hjälpte storsonen in med väskan = BLÄ! :o( Katrin

  1. Jeanette skriver:

    Saftig nota men jag tror att i & urlastning på Arlanda kan jämföras med att du får stanna & inte parkera på andra ställen där skylten påvisar så. man kan säga kanske 1-2 minuter.. Har du lämnat bilen räknas det som om du har parkerat…Trist men sant.

    • Katrin skriver:

      Precis… Dötrist med andra ord! 900 kronor är mycket pengar så här efter Indienresan och julen och…Ha det gott! /Katrin

  2. Michis skriver:

    Ajdu.Det där är mitt bolag. De har kontoret precis bredvid där, om jag inte tror fel, jag har inte varit där själv…Men nej, tyvärr, i och urlastning är alltså att man lastar i och ur väskorna från bilen, sedan stannar en med väskorna medan den som kör åker iväg med bilen under tiden.Tyvärr.

  3. Rosa skriver:

    Vi fick en p-bot under tiden som Mannen hjälpte in mig på förlossningen.

    • Katrin skriver:

      Vad? På förlossnigen? så rejält ur-tråkigt! Kunde ni inte få en lapp ifrån personalen på förlossningen om att ni var inne och födde barn?Jag vet att vi fick en sådan när jag fick vår son i Umeå./Katrin

  4. Michael skriver:

    Jag fick en p-bot där i tisdags för att jag hjälpte min sambo och vår lilla tjej in till terminalen. När jag argt påpekade felet för p-vakten utanför så slutade att jag blev anmäld för våld mot tjänsteman trots att jag inte rört vederbörande. Snacka om maktmissbruk (!)

Kommentera

