Första fotona från Indien, tänk att bo HÄR! ;o) / ;o( Katrin

Nu har jag äntligen köpt en minneskortsläsare till min kameras minneskort. Det tog ca 4 affärer men tillslut fann jag en på El-giganten för det humana priset av 99 kronor. Eftersom jag precis innan fått 900 kronor i P-böter på Arlanda (se här) så var det skönt att kunna köpa något så viktigt för så lite pengar.

Nåväl, vi kom ju till Indien via en STOR omväg. Vårt plan missade vi naturligtvis pga den Finländska flygledar strejken. Sen fick vi sitta och vänta i nästan 12 timmar i Helsingfors på ett annat plan som gick till Bombay (vi skulle ju till Delhi…). Klockan tre (3!) på natten kom vi iväg och när vi nästan var framme fick jag se denna syn, fantastiska berg!

I Afganistan!!

Snöklädda berg i Afganistan, kedjan heter Hindukush och är en utlöpare från Himalya. Vi flög rakt över Kabul, huvudstaden i Afganistan.

Strax utanför Bombay finns detta fyrkantiga berg. Det var hisnande stup!

Kåkstäder i Bombay…

Kåkstaden som sträckte sig ända in till landningsbanorna. Tänk att ha stora Jumbojetmaskiner dånande över huvudet…

När vi väl landat tog det oss ca 15 minuter att få väskorna och så ca 15 minuter att åka en rapplig taxi (mer lik en inklädd trehjulig moped) i 38 gradig värme till Inrikesflygplatsen där allt skulle vara ordnat för vår färd till Delhi.

VI tog oss alltså RIKTIGT snabbt till den rätta flygplatsen…

Men, nu var frågan OM allt var ordnat och klart?

Hade Finnair lyckats boka om oss???

Finnair som ju skickat oss till Bombay istället för till Delhi…

 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Första fotona från Indien, tänk att bo HÄR! ;o) / ;o( Katrin

  1. vampyria skriver:

    Ja jösses, stackars männsikor som tvingas bo så nära en flygplats!

    • Katrin skriver:

      Ja, jag såg alla rucklen som trängdes alldeles vid staketet runt flygplatsen och RYSTE. Jag lever ett riktigt bra liv!Ha det gott! /Katrin

  2. Barbro skriver:

    Och så disigt sen.Vet du, jag är faktiskt väldigt glad att jag INTE bor där!:o)

    • Katrin skriver:

      Där du är är inte döden och där döden är finns inte du.Det har varit min tröst i hela mitt liv. Jag tror på det fullständiga utslocknandet och njuter av varje minut som levande. Och av alla mina minnen av alla nu döda släktingar som jag haft förmånen att dela en liten del av mitt liv med.Kram och snart kommer våren med allt spirande liv!KatrinPS DISIGT var bara förnamnet. All rök och fukt gjorde det svårt att se i diset och MYCKET svårt att fotografera!

  3. Humlan skriver:

    Äntligen en sladd så att vi kan se bilder. :-DJag mailade dig….

  4. Imse Vimse skriver:

    Åh, vad spännande. Vill se mer!

  5. Barbamama skriver:

    Jag ser fram emot mera bilder och reseberättelse. Vilken upplevelse!

  6. Rosa skriver:

    Jätteintressant. Vill också se mera.

    • Katrin skriver:

      Jag är lite kluven. Där vi badar, i en sjö utanför Uppsala, badar de muslimska flickorna i leggings och långärmade tröjor plus slöja. De har det så roligt, plaskar och leker och jag gillar att de är aktiva trots den heltäcande klädseln. Då borde de kunna göra likadant i en simbassäng inomhus… SÅ mycket mera tyg i bassängen utslaget under en hel dag kan de få tjejerna inte bidra med.Sen att jag tycker att de också skullekunna visa mer av kroppen är en helt annan historia. Titta bara på hur våra mor- och farföräldrar var klädda i seklets början… de var också pryda utan att någon gnällde på dem.Ha det gott! /KatrinPS Nu har jag lagt ut fler foton från Indien…

  7. Gunnar skriver:

    Hejvilka härliga bilder!Bra att Du har köpt mig Dig extra minne så Du kan ta drösvis med kort.Ha en fortsatt trevlig resa!

    • Katrin skriver:

      Bra att du tipsar om hennes böcker. Och galan som jag inte skulle sett utan dig.Jo, det var bra att ha massor av minnen till kameran. Jag fotade / filmade upp ca 3,5 GB totalt på 3 minnen.Nu är jag hemma och håller på att titta igenom allt. Himmel så annorlunda. har jag verkligen själv SETT och Upplevt allt detta? Jo, det har jag. Fantastiskt! Ha det gott! /Katrin

  8. uno skriver:

    Hur hinn du? In i indien och utigen. Kul, ville ha varit med. Svar från mig: Bra Katrin. Det är så lätt att blunda. Fast verkligheten finns framför ögonen på alla. Ett hemskt scenario utspelar sig framför allas ögon, men vi vill se det vi vill se. Synd om judar heter det vi vill se. Men Europa har skulden både till Judarnas helvete i Tyskland och tidigare i östeuropa och till att staten Israel orättfärdigt bildades på bas av mångårig och fortsatt terror mot palestiner vars enda brott var att bo där Sionisterna ville bo. Kan dom inte ockupera Litauen, Vitryssland och Polen i stället undrar jag…

    • Katrin skriver:

      Kommentar till ”Lever livet” om kossor och metangasMycket bra inlägg, precis det jag alltid har sagt. Det kol som bara går runt IRL behöver vi inte debattera. Det är det kol som legat lagrat i miljoner år som bidrar till ett nettotillskott.Sen det där med konstgödsel… man tillför mineraler, gräs mm kan växa bättre, mer kol binds in i kolhydraterna (som ju byggs upp i fotosyntesen) och gödslet i sig bidrar inte till att KOL skjuts till systemet. Snarare att med CO2 kan tas upp ur luften.Bra brevväxling du hade. jag hade en gång för något år sedan en låååång brevväxliing med en upplysare från Swedish Meats. Den började också lite taffligt och slutade med riktigt bra ord. Jag tycker det var lite synd att ditt första svar (det du först fick) var så fel… Många ”myndighetspersoner” vill gärna ta så litet eget ansvar som möjligt. Detta är ursynd. Med mer eget ansvar av upplysta myndighetspersoner skulle det bli en bättre värld, det är jag övertygad om.Ha det gott! /Katrin

Kommentera

