Fredag och snart helg, jag bävar… ;o) Katrin

Tiden springer ifrån mig, mina ”att göra” listor bara växer. Nu kommer helgen, jag skulle behöva bosätta mig på mitt jobb för att hinna med alla ”dead lines” (finns det något bra Svenskt ord för deadlines? Dödslinjer…).

Men, vår rara dotter ska ju resa till Australien för att vara utbytesstudent där i ett år. Jag tror att hon ska åka på söndag… (Jag har inte ens tid att kolla när min älskade dotter ska åka). Så lite extra god mat mm ska vi väl kunna ordna.

Har jag berättat att både jag och min Sir Vääs har dunderförkylningar. Jag snorar, hostar, låter som en kornknarr när jag pratar och mår helt enkelt riktigt dåligt. Att då sitta ”dygnet runt” med jobb känns inte speciellt inspirerande. Som forskare inom miljöområdet jobbar jag ju med det som är mitt största intresse. Att då behöva ”släpa sig till jobbet” är tufft.

Ha det gott i helgen! Mer om Indien kommer när jag bara hinner…
;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fredag och snart helg, jag bävar… ;o) Katrin

  1. Imse Vimse skriver:

    Usch då, vad träligt det lät.Krya på dig!

Kommentera

