och JAG var DÄR ! ;o) Katrin


Jag vet inte HUR många gånger jag sett foton från Indien, alla med någon form av kossa på…

Men, dessa fotoN har JAG tagit! INDISKA KO-FOTON av mig.


Helt otroligt att se detta själv.

Kossorna matades överallt med folks soppåsar vilket innebar att korna såg ut att ligga på ett sopberg. Tala om återvinning… Det enda kossorna inte åt var metallen och plasten ur soppåsarna och detta låg kvar och skräpade. Sen kom de som bodde på gatan och plockade metallen, och jag antar att de brände plasten för trots att det inte finns sophämtning där vi var fanns det förvånansvärt många helt rena gator.

och JAG var där!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till och JAG var DÄR ! ;o) Katrin

  1. Barbamama skriver:

    Visst är det en häftig känsla!! KUL! Och jag är glad för din skull.Jag brukar sitta och titta i fotoböcker eller reseprogram och tänka att det där skulle jag vilja fota 🙂 En dag kanske jag gör det…

  2. Leif skriver:

    Jag har inte ifrågasatt om andra jobb kan vara jobbiga. Jag ifrågasätter om vården är så hemsk som de försöker framställa. Om de har det så uselt som de hävdar. I jämförelse tycker jag inte det. Det tjatas om löner, jämför med restaurang och annat så tjänar de inte dåligt alls. Och ser man på sjukskrivningar inom vården, ja som jag sa, kanske är det så att det är andra aspekter som spelar roll? De som jobbar inom vården (de med låg utbildning) tillhör kategorin som ofta är sjukskrivna överhuvudtaget. Detta oavsett om de är i vården eller någon annanstans.

  3. Barbro skriver:

    Åt de även köttrester?Fast indier kanske inte slänger köttrester i sina sopor?Jag förstår att det måste ha varit en fantastisk känsla att fota dem SJÄLV, för de ser ju ut PRECIS som de bilder man ser på TV och i olika tidningar.:oD

  4. magnus skriver:

    Hm…Långt ifrån Astrid Lindgren idyllen…Ja, tänk att få komma till Indien nån gång i livet, känner jag, framtidsoptimistiskt…Ha en skön eftermiddag.Nu bloggar jag ur.Hej.->M.

  5. Syster Yster skriver:

    Visst är det kul när man kan få den känslan! Vi har varit i en del storstäder och när det sedan visas på TV så blir det ungefär samma mening: Där var jag! Där klottrade jag (högst upp i Eiffeltornet) Det är en stor och härlig känsla.Hoppas det gick bra med böckerna!Kram

  6. ilse-marie skriver:

    Hejsan! Tack för dina vänliga ord och hälsningen på min blogg! Nu fick jag dåligt samvete. Surfar runt alldeles för lite och hinner inte med att besöka och läsa alla bloggar jag skulle vilja. Men din är alltid kul att titta in på. Vilka härliga bilder – precis som man föreställer sig de ”heliga” indiska korna ;-)/ha det gott! Kram

  7. Russintroll . skriver:

    visste inte att kor kunde äta sopor, trodde att bara getter gjorde det… och visst, det finns DOVA färger, din svensklärare får säga vad han vill. kan man säga milda, klara, disiga etc så kan man banne mig säga dova också 🙂

  8. Tonårsmorsa skriver:

    Vilka underbara bilder!! Jag har alltid velat åka till just Indien. När jag var i Dubai lärde jag känna en Indisk familj som bodde där och när jag umgicks med dem blev jag ännu mer sugen på att åka dit!! Lyckliga du!! Bloggsvar: Du undrade när programmet skulle sändas, det har det redan gjort, idag, men jag har bloggat länkar så du kan lyssna på det i efterskott: http://tonarsmorsa.se…Berätta gärna vad du tyckte! (Roligt att höra lite kritik!!) Kram!

  9. herrnixon skriver:

    Trevlig resa (hoppas jag) men otrevlig diet (verkar det som). Ser förresten inte kon till höger på bilden längst ned ond ut? Kolla på hans lömska öga!

    • Katrin skriver:

      Bra att du ”kommer tillbaka” jag saknar dina blogginlägg som alltid får mig att skratta högt! Av någon förunderlig anledning.Jo, kossan såg mycket riktigt extralömsk ut. Jag har alltid varit väldigt försiktig med kossor, de är ju så opålitliga, men dessa bjässar till kor fick mig att gå riktiga omvägar.Har du också dåliga Ko-erfarenheter?Ha det gott! /Katrin

  10. Kvack skriver:

    Jag får alltid overklighetskänslor när man befinner sig på en ”turistvy”…”är JAG verkligen här?”.Slutligen….som jag sagt tidigare: du är en duktig fotograf.

  11. Rosa skriver:

    Som du skriver, även om man aldrig varit i Indien så vet man, det här är Indien. Kor – så snälla djur.

  12. Imse Vimse skriver:

    Så annorlunda!Tänk om vi hade kor liggande på gatorna!

Kommentera

