Så här ser Ella ut när hon är sur, och sen när hon blir glad igen… ;o) Katrin


Då tittar hon ned, får en lång överläpp och ser ointresserad ut…


Sen blir hon nyfiken igen…


Börjar titta sig omkring…


och börjar tänka på annat, mer kul grejor.


Här frågar hon sin pappa var hennes napp är. Nappen är än så långe ett finger i munnen och ett smackande ljud…


Här sitter Ella med sin pappa och tittar på Skidskytte-VM på TV.


Ella får en kärleksfull blick av sin pappa…


Här kliver Ella rakt IN i kameran… Det blev gulligt!


Detta foto gillar jag skarpt. Ella håller ofta på att bre ut handdukar mm på golvet. Hon har massor av sådana att dona med, se till så att de ligger rätt mm.
-OJ skriker hon och rusar fram till en handduk som ligger lite snett på golvet och så går hon runt runt och rättar till och flyttar med höga pust och stånk, innan hon är nöjd!

Ella har varit hos oss nu i nästan en vecka i sträck och jag GILLAR den lilla gullungen! Att vara farmor till Ella är bara SÅ roligt!

Sen att jag blir utsparkad ur min säng på natten och måste ligga i en alldeles för mjuk gästsäng, så jag har fått ryggvärk… Det är en HELT annan historia!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Så här ser Ella ut när hon är sur, och sen när hon blir glad igen… ;o) Katrin

  1. Ru* skriver:

    Hehe… Va söt hon är!Förstår att det är jättemysigt!

    • Katrin skriver:

      Jag har ”läst ikapp” på din blogg och UJ! Att du kommer ihåg vad du lyssnade på under dina barns förlossningar. Du är beundransvärd.Jag tror inte jag lyssnade på någon musik alls då.Ang din stroke, hur mår du nu? Måste du fortfarande gå sjukskriven eller kan du jobba? Jag anar att du är sjukskriven… Hur går det? Ang. Ella. Jo, söt så jag vill äta upp henne och en fantastisk personlighet dessutom!Ha en finfin helg! /Katrin

  2. Pärlan skriver:

    Vilken söt tjej!

    • Katrin skriver:

      Jag hade ett lönesamtalmed min ”chef” igår. Sen ska mina åsikter vidare till ”Chef-chefen” som ska diskutera min lön med facket. Jag säger si, facket säger si och chef-chefen säger så. Och så blir det…Men att få lön på måndag blir bra, februari är liksom Januari en snål månad…Angående Ella, jo hon är en riktig going!Ha det gott i helgen! Katrin

  3. Imse Vimse skriver:

    Vilken prinsessa! Man vill bara pussa de där kinderna.Kram

  4. vicke skriver:

    Härliga bilderVicke

  5. Barbro skriver:

    Hej Katrin!Ang. din kommentar i min blogg om Omega-3-oljan, så vill jag bara berätta att igår kväll fick vi ett reklamblad från hälsokostkedjan Life Daily Wellness, där de har ett helt uppslag med Omega-3 från sälolja, såväl kapslar som flytande.Jag antar att det finns Life-butiker även i Uppsalatrakten och du skrev att du var intresserad, så här har du kanske något att bita i.

    • Katrin skriver:

      Jo, jag har tänkt på detta! Det enda som fattas är pengar… Jag ska söka pengar men det tråkiga är att det jag kan söka ger inte pengar förrän nästa år. Jag vill ha mer forskningspengar NU!;o)Angående Bella…De där orden jag skrivit till dig (och två gånger också ;o) ) har jag filosoferat många gånger över och har kommit fram till att de speglar min tro, min livsfilosofi. Jag tar fram orden och får en stor känsla av glädje även när livet har varit mycket tungt. Ta vara på livet har jag översatt dem till, gläds åt livet.Din Bella levde ett fint, roligt, fullt hundliv och spred glädje omkring sig. Hon fick er kärlek och kände tillit till er. Nu lever hon kvar i många minnen hos er och behöver inte gå igenom en förvärrning av sin sjukdom, inte lida. Dax att glädjas åt det fantastiska liv hon fick!KRAM!Katrin

  6. magnus skriver:

    Snyggt!Vilken härlig serie. Och ett bevis för barns förmåga att förändra sitt stämningsläge. Det är som en sån där sommardag där molnen dansar runt på himlen och ger oss sånt där snabbt växlande solsken… Ibland är det så, tycker jag.Hej!->M.

  7. Kvack skriver:

    Vad söt hon är…som ett litet mysigt troll! Ser fram emot att få barnbarn…fast det dröjer nog, som det ser ut nu.

    • Katrin skriver:

      Det där med barnbarn kan gå fort… Ett tu tre kom Ella till oss och jag och min man blev överrumplade men ACK så glada!Angående ditt inlägg… Precis så tycker jag också! Alla vi är tillsammans ”samhället” och delaktiga i hur det ser ut. Själv försöker jag bidra med ”goda gärningar” och annat glädjeskapande, betala min skatt med tacksamhet och göra allt jag kan för att miljöforskningen i Sverige och i utlandet ska utföras proffsigt och att resultaten av forskningen ska användas för att ”förbättra för alla”. Ibland skulle jag vilja krama alla som tillsammans driver samhället framåt i en positiv riktning. Visst finns det negativa aspekter i Sverige och i Världen idag men det ÄR bättre nu än tidigare, utvecklingen i stort GÅR åt rätt håll. Tack vare människor som du Kvack!Ha det gott min vän! /Katrin

  8. *Vicke* skriver:

    Inget nytt, jag återkommerVicke

  9. Barbamama skriver:

    Vilka härliga foton på lilltjejen, hon är så söt 🙂 Barn är det bästa som finns!

Kommentera

