Detta fantastiska blogginlägg! För alla som gillar bilar, Rysk film och bokrean ;o)


(Milla Jovovich i filmen ”Det femte elementet”)

 
Nu kan jag rekommendera ett fantastiskt blogginlägg jag skrivit på en annan plats. Där ska  jag egentligen skriva varje Onsdag men igår irrade jag bara runt och fick inget vettigt gjort förutom på jobbet…
Alla som gillar bilar, älskar Rysk film och /eller böcker borde läsa inlägget!
;o)

Och här kan jag ju dessutom lägga in bilderna jag egentligen skulle ha lagt in i det andra blogginlägget!
;o)


oops! Det var liten upplösning, glöm denna bild.

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Detta fantastiska blogginlägg! För alla som gillar bilar, Rysk film och bokrean ;o)

  1. Margareth Osju skriver:

    Jag älskar rysk litteratur och många filmer…och balett och konst…..Jag måste ha levt i Ryssland i mitt forna liv….*s*

    • Katrin skriver:

      Härligt!Dessutom är du lite lik mig, på hakan, munnen, håret ögonen och ansiktsformen. Sen är jag mycket rundare än vad du är… men det är en annan historia.Jag gillar också Ryskt. Jag känner att tex Ryska filmer har en dimension som berör något inom mig. En film från tex USA kan aldrig röra detta inre ställe. Rysk mat, ryska kosacker, rysk balett, rysk litteratur (jag slukade Krig och Fred i ett glufs). Ha det gott! /Katrin

  2. Margareth Osju skriver:

    Vi kanske har varit systrar i Ryssland…:)Jo, jag förstår vad du menar ang den ryska litteraturen. Oerhörd skickliga mästare att skriva på ett sätt så du dras in i hela atmostfären, berörs från topp till tå och glömmer inte handlingen, de känslor som väcktes…..Krig och fred…ett mästerverk….har läst den några gånger under livets gång….Jag brukar få sådan rysk infall och läser allt som har med rysk litteratur att göra….Jag tror jag ska lova mig själv att en dag…en dag åka till det landet som fascinerar så….Min farfar var från Ryssland..:)

    • Katrin skriver:

      Du är lycklig du, farfar från Ryssland…Min farfar var från England, ja pappa också. Pappa immigrerade till Sverige år 1957 och har blivit kvar trots en tripp tillbaka till hemlandet som varade i ca 13 år. Så, jag känner lite speciellt även för England.Jag ska definitivt resa till Ryssland någon gång. Apåropå böcker, har du läst Dinah Dean? Jag vet att det är ”kiosklitteratur” men faktiskt ovanligt bra sådan.Hur gammal var du när din farfar dog? Kommer du ihåg honom?Ha det gott! /Katrin

  3. magnus skriver:

    Milla Jovovich är inte dålig.Hon är fantastisk i Jeanne dÁrc.Hej!->M.

    • Katrin skriver:

      Ja, men med min nya lilla bil (se dagens blogg) släpper jag ut minimalt med CO2. Bara idel ädla ursäkter, jag vet men bilen ÄR svår att vara av med.Här i Uppsala ska man prova på någon typ av ”rälsbil” som ska gå i en fast bana. Jag provar gärna men har svårt att se fasta banor överallt…Jeanne d’Arc har jag inte sett. Kan du rekommendera filmen alltså?Ha det gott i helgen! /Katrin

  4. Margareth Osju skriver:

    Jag träffade aldrig min farfar. Han hörde till de som bosatte sig i Estland. Sen kom andra världkriget, min far var en av de som flydde. Enda sonen. Först genom Finland, sedan hamnade han i en tysk arbetsläger, lyckade fly därifrån, till Sverige. Men tvangs fly i samband med Balterutlämningen. Han flydde då till Brasilien.Träffade min mor,fick oss barn, reste runt Sydamerika, flyttade till Chile men tvangs att fly igen i samband med militärkuppen 73, till det landet där han hade redan flytt ifrån. Sverige..*s*Cirkeln blev sluten.

Kommentera

