Nu har de i alla fall pratat, och så alla mina barn… :o) Katrin

Angående vår stora son, han som kom hem från Japan för två helger sedan och blev mött av en fru som ställde honom inför fullbordat faktum, att hon hade flyttat ut och ville ha skilsmässa (läs tidigare inlägg här).

I lördags var den stora dagen, då han fick prata med sin fru i flera timmar. Dessutom med en fru som faktiskt var ärlig och förklarande. Så, skilsmässan är fortfarande ett faktum men sonen har nu förstått och accepterat på ett helt annat sätt än vad han kunde göra när han först fick det kalla beskedet.

 
Storsonen uppklädd för att gå på anställningsintervju. Vem vill anställa?

Det är fantastiskt bra att känna att hela vår familj bryr sig och kan lita på varandra. Alla släktingar har hört av sig och bryr sig. Vi föräldrar har pratat med sonen på ett sätt som jag trodde att han ”växt ifrån”. Min man och jag har legat i vår dubbelsäng tillsammans med sonen och bara pratat och pratat. Det är skönt att han nu också börjar prata om vad framtiden har att bjuda på och inte bara om hur dåligt han mår. Han är ju klar med en drygt 5årig utbildning till civil ingenjör och letar jobb och tycker att han har mycket spännande som ska ske den närmaste tiden.

Nu kan han ju jobba var som helst i världen och äventyren väntar. Lycka till med allt min älskling!


Vår rara dotter, Anna, som nu bor och studerar i Melbourne, Australien. Jag saknar henne!


Vår lille son, Håkan, som igår flyttade till en folkhögskola där han ska bo i 10 veckor och lära sig allt om foto. Jag kommer att sakna raringen!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Nu har de i alla fall pratat, och så alla mina barn… :o) Katrin

  1. Tizzel skriver:

    Känner såååå med din son!!!!Kan du ge honom världens största bamse-kram från mig?????

  2. Ru* skriver:

    Va skönt att det inte enbart varit av ondo!Känner så med er!Jag vill bo med Håkan, tja inte med honom men vill lära mig om foto! *S*Jag köpte en docka för att lära mig rita månniskor men dockan var roligare att rita, så det blev en RuDoll *S*

  3. Anonym skriver:

    Ja, jag förstår att det blir tomt, att det blir tyst och framför allt…det som var viktigt innan en sån ”katastrof” blir helt plötsligt oviktigt. Jag är glad att stora sonen har så bra stöd i sin familj eftersom jag tror att stödet från nära och kära är det viktigaste. Det är skillnaden mellan leva och överleva. Humlan

  4. uno skriver:

    Enna gott. Bra att dom snackade, det var hon faktiskt skyldig honom. Inte alls syns direkt, kanske skulle hon inte kunna dra om han kommit hem först, vad vet jag. Melbourne verkar helt OK men långt bort. Lika långt som Banff för vår minsting, nästan lika långt som Nairobi för min dotter. Men dom är såna, ungarna, ut i världen och lära. Jag gjorde det först i mogen ålder, innan gällde Europa (duger sketabra ännu). I sommar blir det nog tåget av miljöskäl, vill segla litet och tågluffa resten. kram på dig, hälsa sonen och önska honom lycka till med jobb!

  5. *Vicke* skriver:

    Det var ju bra att han fick prata ut med henne i alla fallVicke

  6. magnus skriver:

    Skönt att höra att han tar sig upp ur gropen. Jag klappar på axeln!Hej.Hoppas det gick bra på intervjun.->M.

  7. uno skriver:

    Ny klapp på axeln!!!

  8. Imse Vimse skriver:

    Vad bra att de pratat ut. Att gå i ovisshet är plågsamt.Hoppas nu att han får jobb, det ska väl inte vara så svårt med den utbildningen.Kram

  9. Gunnar skriver:

    HejJa det sägs ju att man lär mycket av alla kriser som man klarar att gå igenom.Klen tröst när man mår som sämst men ändå.Hoppas det går bra för Din son i livet!

    • Katrin skriver:

      Tack Gunnar! Jag är övertygad om att sonen får ett bra liv, bara han får vara frisk. Angående skilsmässan så har vår son mer och mer resonerat sig fram till att det var bäst som skedde. Bättre nu än senare…Ha det gott! /Katrin

  10. Barbamama skriver:

    Så skönt för din son att han har fått prata med henne och veta lite mera…. då kan han nog gå vidare.. Hoppas att det gick bra på hans anställningsintervjuv!kram

  11. Rosa skriver:

    Det kommer att gå och bli bra för din son. Får man ett klart varförbesked så har man också ett svar inom sig och kan acceptera att så här ser det ut. Vi kan inte styra över andras känslor och handlingar. Han är också i ett skede i livet då mycket blir i en ny fas, det är bra. Att också ha en familj som finns till för en är så otroligt mycket värt. Han se så rar ut på bilden tycker jag.

Kommentera

