idag är precis allt gruvligt ;o( Katrin

Jag har massor att göra, bland annat att fylla i en ansökan för att skaffa pengar. (När gör jag något annat än skriver om alla ansökningar jag skriver?

Pengarna ska gå till att betala en konferens som jag är med att ordna. Det ÄR inte klokt vad allt kostar, bara konferenscentrat (det nya här i staden) vill ha 55000 kronor (exkl moms) för EN dags konferensande. Då ingår den stora salen, men INTE fika, lunch, ytorna utanför salen (de vill de ha 75kr per kvm per dygn för!) mm…

Jag har skrivit och skrivit för att få ihop en bra ansökan, utan prut i flera dagar. Så har dessutom ytterligare 2 av de totalt 5 medsökande varit inne på ansökan och filat de också. Så vi var 3 st som varit flitiga.

Sa jag inte det? Jo, ansökan ligger som ett färdigt formulär att fylla i, på nätet…

Och så var ansökan tom idag! Allt var raderat!!

Jag har ringt till ansvarige hos de som ger pengarna, de som har servern där ansökningsformuläret lligger, och de kan bara konstatera faktum, ansökan ÄR tom!

De höll på med något i servern i torsdags så det visst blev något fel…

Så, nu är det bara att kavla upp ärmarna och skriva en ny. Precis vad jag vill göra! (NOT!!)

Jag har som pausgympa suttit och skickat ut ”tiggarbrev” och ”skicka in bidrag till konferensen brev” till kreti och pleti, dvs alla jag kan komma på som vill komma på konferensen, och mer än hälften av mina brev kommer tillbaka med ”Auto-reply” typ ”Jag är på semester och kommer tillbaka 15 april”

Jag vill också resa på semester!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till idag är precis allt gruvligt ;o( Katrin

  1. Anonym skriver:

    Oj, ja den akademiska världen är inte vad den varit. Tänker: om folk kunde koncentrera sig på sina uppdrag i stället för att administrera sina uppdrag skulle saker ochting bli gjorda. Känner för dig, har varit i samma sele, har jobbat för andra i de fattiga ländernda i samma ärende. Så jävla dyrt dessutom! Det du jobbar med gör ju skillnad till skillnad från vissa i Aliens. kram

    • Katrin skriver:

      Ja, om det bara inte var för pengarna och allt jobb jag måste lägga ned för att FÅ pengarna…Det tar rysligt med tid ifrån min forskning!

  2. *Vicke* skriver:

    Det låter ju sjukt, hur kan dom ta så mycke pengar i hyra???Vicke

    • Katrin skriver:

      jag vet inte. När jag tänker på vad konferensen kommer att kosta och att det måste komma ca 300 deltagare för att den ska gå runt får jag nervös mage!Ha det gott! /Katrin

  3. Marcus skriver:

    det låter inte klokt!Jag hoppas ni får konf. att gå runt!

    • Katrin skriver:

      Härligt med hembakat!Jo, det är knepigt med vädret, man glömmer alltid mellan åren… Hemma hos mig idag är det en dm nysnö. Inte kul att ”skotta fram” bilen imorse.Jo, jag hoppas också på att konferensen går ihop. Vem betalar om den INTE går ihop? Ingen aning!;o)Hur går det med x-jobbet? Jag har fortfarande inte hittat mitt jobb där jag jämför ”surber-sampler” med ”kick-sampler” men nu har jag bara några få högar kvar att leta i så snart…;o)Ha det gott!/Katrin

  4. Cikoria . skriver:

    jisses vad du jobbar och står i!Självklart kommer alla dina punkter att räcka till när du söker fortsatta pengar för de kommande åren. Ella är toksöt… kan tänka mig att det är underbart att ha barnbarn.ha en skön helgKRAM

Kommentera

