Så här i lönetider är NÄTHANDELN en STOR frestelse! ;o) Katrin

Jag har suttit några minuter och klickat mig runt bland SF-bokhandelns alla författare. Den… Klick, klick… och DEN… KLICK! Jag har köpt alla tio av S.L. Viehls böcker tidigare i månaden och läst ut alla rekordsnabbt, så bra var de!

Så, nu behövde jag en liten större dos SF för att klara April månad.
 ”Den Stora Ansökningsskrivningsmånaden”…

Formas-ansökan (nästa två års forskningspengar) ska nämligen vara inskickad klockan 16.00 den 29 april, HUGA!

Klickandet är bara SÅ lätt så nu har jag precis godkänt ett inköp av ca 18 böcker till det facila priset av 1566 kronor. Lite ”tur i oturen” var det att det blev fraktfritt pga den höga inköpssumman.

Men, det är tur att jag bara ”känner mig rik” precis efter löningen.

Undrans hur det skulle se ut med min ekonomi om jag hade mer av den känslan?
Hur känner du dig och vad spenderar du dina extra pengar på?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Så här i lönetider är NÄTHANDELN en STOR frestelse! ;o) Katrin

  1. Jag lägger mina pengar på skivor, jag är en relik i detta nedladdningshysteriska samhälle..:)Och det känns skönt!, just då i vart fall.Ha det gott.

    • Katrin skriver:

      Jaså? Det är här du håller till? Det har jag missat. Och storhetsvansinne bara för att du vill spara din bok till eftervärlden? Och inte fått ett EU bidrag? HA!Lite mer krävs det nog allt innan du får sälla dig till oss storhetsvansinnigas skara.Köper du skivor? Riktiga LP? I vinyl?? UJ! Jag trodde sådana som du var utrotaade. Får jag komma med en bekännelse? Jag har ännu inte lyckats ladda ned någonting ifrån nätet! Mina barn hånskrattar när jag vill lära mig och visar med blixtens hastighet ”bit-torrents” och ”sajter” men sen när jag ska göra själv kommer det upp små krypande blå streck som visar att nedladdningen kommer att ta 4982000 timmar…SUCK!Så jag får nog erkänna att jag ÄR en dinosaurie innerst inne. Men en med storhetsvansinne!Ha det gott! /Katrin

  2. uno skriver:

    Har också köpt en massa nät. Försöker fånga min lilla fru som annars jobbar som en tok. Fattar inte hur hon gör, men på nåt sätt lyckas hon smita mellan lager av prima nylonnät som jag satt framför och bakom dörren. Tre sikar och en abborre, men ingen liten fru än så länge. Som tur är kommer hon tillbaka till mjärden om kvällen. Sen rymmer hon igen…jaja, livet för en man ska inte vara lätt..

    • Katrin skriver:

      I min familj finns det 2 pojkar som gått IP, bägge två har varit ”omogna” och krävt extra tid för att sedan gå över till ettan i det ”vanliga gymnasiet”. Självklart skulle det inte spelat någon roll om de gått ett tionde år på grundskolan, bortsett från det psykologiska. Att gå IP är ändå att gå på gymnasiet. Det tionde året måste bli som att få gå kvar på grundskolan. Dessa killar ÄR stora och jag tror att de skulle ”lida ännu mer” om de tvingades kvar på grundskolan.Jag har jobbat nästan 8 år som lärare i 7-9an och anser att det är mycket felaktigt undervisningssätt för de flesta eleverna, ffrämst för killarna. Sitta still, lyssna på läraren, jobba med en liten uppgift och så VIPS, 40 minuter senare gå till nästa lektion. Jag anser att denna snuttifiering med 40 minuters lektioner är det VÄRSTA tänkbara metod att få eleverna splittrade, okoncentrerade och för att det de ska ”lära sig” inte har en chans att fastna i långtidsminnet…Uj, jag kan skriva spaltmil om den misslyckade pedagogiken. Ibland skulle jag vilja starta en skola som enbart jobbar enligt mina pedagogiska ”knep”.Du jagar din fru med nät? Är hon då hal som en ål eller varför fångas hon inte in?Ha det gott! /Katrin

  3. Anonym skriver:

    Peddabloggen vore nåt. Snuttifieringen är ett helvete. Man borde kunna ägna tid, ta i rejält, men det är inte lätt… Kramar.

Kommentera

