SUCK är det REDAN fredag? Är jag värd mer pengar?? /Katrin

Jag jobbar och jobbar och kommer inte till dörren…

Jag har ju ett eget forskningsanslag som betalar min lön som jag får åren 2007-2008. Sen har jag preliminärt också fått pengar för åren 2009-2010. Kruxet är att jag nu den sista April måste  skicka in en ny ansökan för att få de pengarna (åren 2009-2010). Jag måste liksom visa att jag är värd att få två till år av de som ger mig pengarna (fantastiske Formas). I den nya ansökan ska jag lägga särskilt stor vikt på att ”förnya” mitt projekt och ”utvidga” projektet. Dessutom ska jag skriva en bilaga som visar på allt jag åstadkommit under den första tiden.

Vad har jag då åstadkommit?

”Summering av Katrins första, drygt ett år (16 månader) som självständig forskare”
1, En publicerad artikel om hur spigg (fisken) påverkas av olika ämnen

2, En mer allmänt hållen artikel som jag är ende författare på, som har publicerats i Indien, i vilken jag summerar min forskning.

3,
En submitterad (inskrickad) artikel om hur spigg påverkas av olika ämnen som gavs i kombination med varandra (blandningars effekter).

4, En artikel som jag är förstaförfattare på som jag jobbar för fullt på (utan att komma framåt, den är som klister med 1000-viktiga detaljer som alla MÅSTE vara kontrollerade ett antal gånger) för att hinna skicka in den innan den 29 april då ansökan ska skickas in. Den handlar om miljögifter i sälar från Östersjön.

5, Så är jag typ tredjeförfattare på en artikel som kanske kommer att hinna skickas in om hur ämnen biomagnifierar i Östersjön respektive i Atlanten mellan fisk och säl.

6, Jag har fått ett personligt stipendium från Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten.

7, Och varit på kanske 4 konferenser med abstracts och postrar där jag presenterat min forskning.

8, Jag var inbjuden till Indien!

Mer då? Jag kan för mitt liv inte komma på något mer.

Räcker det? Ångest, gnag, gnag, ångest. Som forskare ”tävlar” man ständigt med ”högproducerande genier” och känner sig ofta osäker på om det man gör räcker. Tänk om man kunde få fleråriga anslag som man kunde använda sig av i lite mer lugn o ro, så skönt det skulle vara. Eller att de gav pengar för i alla fall 3 år innan man ska ”utvärderas”. Så här efter bara ett år känner jag mig inte ”redo”.

Nu till något ROLIGARE!
Här är några foton på Ella som ju fyllde 2 år i måndags och verkligen GILLADE påskmust!


Efter lite funderande och flera ”fräs” lyckades Ella blåsa ut ljusen på sin tårta. Den innehöll bananer (mosade) och osockrade hallon och var jättegod!

Nehepp, nu ska jag hem! Sir Vääs kommer hem efter att ha varit 3 dagar i England så det ska bli bra att äntligen få träffa min man innan han drar ut på nästa resa om några dagar…
Ha det gott alla Bloggers!


Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till SUCK är det REDAN fredag? Är jag värd mer pengar?? /Katrin

  1. Pippi-Fia skriver:

    Det där kommer säkert gå bra. Jag håller tummarna, men tror du klarar det utan dom.Så söt lilla Ella är. Hur hon kämpar med flaskan.(Blev lite konstigt men du förstår nog) Och vilken mumsig tårta.Ha en fin helg (Tar paus några dagar nu)Kram

  2. magnus skriver:

    Det låter för mig som en diger lista… Det låter som att du kan känna dig värd ett fortsatt anslag, hoppas det går bra!Vad härlig hon är ditt barnbarn!Hej.->M.

  3. Uno skriver:

    …sen borde du kunna extraknäcka som fotograf. Dina bilder gör mig avis, perekta. Kanske skulle du fotografera din forskning, en pigg spigg, tex. Du får låna min bild på död knubbsäl om du vill. Spiggar är sketakul, brukar kolla hur dom bygger sina små bon, samlar på honor som de vill ha att lägga litet rom, vaktar sina revir. Kul firrar som sticks när man trampar på dem – storspiggen alltså. Kul fisksläkt, trumetfisken i australien var häftig, och sjöhäsar och kantnålar och allt vad de heter. Tångspiggen ser jättekul ut. Kram och lycka till, miljön behöver dig! Baba U

  4. *Vicke* skriver:

    Vad tiden går fort, jag tyckte inte att det var så länge sedan du gjorde din förra ansökan!Fina bilderVicke

  5. magnus skriver:

    Hallå.Med tanke på din fråga i en kommentar för någon dag sedan, så har jag skickat dig ett mail på den adress som du har här.Jag ska skicka en bild av den tavla jag jobbar med just nu också, kanske lite senare.Hej,->M.

    • Katrin skriver:

      Ha en underbar helg Magnus!Jo, idag gick jag in till min e-post som jag har på yahoo. Dit går jag ”aldrig” och vad fick jag se? Ett alldeles fantastiskt fint bildgalleri från dig. Härligt!Jag gillar tanken på att de bilderna pryder ett dagis, barnen får så fin miljö att vistas i. Fantasieggande!Du är duktig du!Självklart röjer jag varken ditt riktiga namn (fint!) eller din adress, lita på mig du!Synd att det skulle ta mig så lång tid att hitta ditt brev bara, jag läste inte din kommentar, pga mitt jobbiga jobb. April borde inte få finnas!Ha det gott! /Katrin

  6. Humlan skriver:

    Ja,du gör ett bra jobb!! :-DOch det är väldigt kvinnligt att faktiskt tro att alla andra är bättre än oss. Vi är så snabba på att göra ner oss själva i onödan. Och just de där små söta fräsen över hela tårtan är en mardröm för alla bacillrädda. Men ack så kul det är.

  7. Marcus skriver:

    Vi brukar börja våra mail till läraren med ”FORMAS”, då slängs de inte per automatik i ”junkmailen” :-)Jag håller hårt tummarna för att det blir klirr i kassan, artiklar kan ju vara väl värda och särskilt om de blir citerade ofta! :)Kul det är om spigg, min lärare höll ju på med avvikande storspigg, fast om det proj. nu är i rullning längre vet jag dock ej…Det blev några motgångar för dem (genetiska avvikelser visade sig vara mellan hane och hona, inte olika spiggtyper i en första miss exempelvis). Det är otroligt vad mkt merjobb forskningsproj innebär, en kurs i sånt borde nästan vara obligatorisktHehe, grattis till Ella! Jag gillar också must! (ospetsad sådan) :o)Kram & hälsningar!

  8. Madonnan skriver:

    Du är jätteduktig. Duger och tusen gånger till!!Kram:)

  9. Kvack skriver:

    Så klart det räcker! Ramla inte ner i den kvinnliga ”inte-duga”-hålet… Lycka till!

Kommentera

