Tio filmer som varje flicka ska se ;o) Katrin

På en Amerikansk sida har de listat tio filmer som varje flicka ska se (se alla filmerna här). Jag måste naturligtvis gå dit och kolla in och pricka av de som jag höll med om…

Suck, jag är nog inte en flicka!

Har DU sett fillmerna, så är DU en flicka?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Tio filmer som varje flicka ska se ;o) Katrin

  1. TheHustru skriver:

    Av de filmerna har jag sett Shrek (alla tre!) och Cluesless… Har försökt med Kill Bill men somnar alltid. *L*Så.. jag är ingen flicka alltså.

    • Katrin skriver:

      Jag har faktiskt sett Pride and prejudice och Crouching tiger hidden dragon också utöver de du sett så jag har totalt sett 4 av 10. Kanske jag är LITE mer flicka?;o)

  2. Aylala skriver:

    Höm. Jag har sett tre. Dunno what that makes me…

  3. Ninna skriver:

    Shrek o clueless, alltså är jag ingen tjen… Hurra, ingen mer mensvärk 🙂

    • Katrin skriver:

      Själv tror jag att jag ska hem snart, det är för härligt väder för att jobba och Ella ska hämtas. Jag ställer upp frivilligt!;o)Bra ursäkter för att slippa jobba är alltid bra att ha.Ha det gott! /KatrinPS Om det bara vore SÅ lätt att slippa mensvärken…

  4. TheHustru skriver:

    Just det ja.. hade redan glömt att Crouching tiger var med på listan. Vilket minne jag har som inte kan hoppa mellan två sidor och minnas vad som står… Den har jag faktiskt sett… Bäst på den listan… efter Shrek förståss. *L*

    • Katrin skriver:

      Jag håller med dig om ordningen på filmerna. Den amerikaniserade Pride and Prejudice med keira knightly (hur nu hennes namn stavas) tyckte jag INTE om. Mycket bättre var BBC serien i 6 delar med Colin FIrthh och Jennifer Ehle i huvudrollerna. Den har jag sett MINST 10 ggr./Katrin

  5. Katrin skriver:

    Colin Firth ska det ju vara!

  6. Barbro skriver:

    Jag har bara sett två av dem och tyckte inte särskilt mycket om någondera.Mjaaa… kan det kanske bero på att det var så LÄNGESEN jag var flicka?PS.Jag rymde också från jobbet (i torsdags) av den enda orsaken att det var så härligt väder.;o)

  7. magnus skriver:

    Jag är till 20 procent flicka…:)Ha det gott kompis.->M.

  8. Marcus skriver:

    4 av 10, är jag tös nu? *S*Kill Bill ska man nog se oavsett vad :-)Ha det fint!

  9. Hekate skriver:

    Hata Jane Austin. Mean Girls är nog den bästa film som gjorts. Och sedan har jag inte sett Crouching Dragon och någon till..

  10. Härskarinnan skriver:

    He, he… har sett 7 av 10, så jag kan nog betrakta mig som en tjej. Men jag tror det beror mer på mitt massiva filmintresse, än att jag medvetet söker mig till sådana filmer. Nighty, night…

  11. Kira skriver:

    Jag har sett alla, men det tyder nog mer på ett stort filmintresse.

  12. Gunnar skriver:

    Hej Det var ju skönt att få veta att man inte är en flicka.Det är bara Schreck som jag har sett.Sen har jag förståss läst boken Pride and Prejudice.:-)

  13. Cikoria . skriver:

    jag har bara sett två av dem, men jag kan väl få vara en vuxen flicka då?hoppas du har det bra och inte jobbar för mycket utan även njuter av lite vårvärme.kram

  14. *Vicke* skriver:

    Då behöver inta jag tittaVicke

  15. Mangan skriver:

    Hej.Jag har skickat ett jobbigt mail till dig. Läs det bara om du känner att du har lust. Släng det i annat fall.mvhMangan.

  16. Marcus skriver:

    Jag hoppas det går fint med Formastjosset, de ska minsann få äta spigg resten av sitt liv om de inte ger dig resten av peningarne ;)Må gott!

  17. ioanna skriver:

    ehhh… 1 av 10.. jag e nog heller inte ”flicka”

  18. Kvack skriver:

    Shrek”, “ Million Dollar Baby”, “Crouching Tiger Hidden Dragon” har jag sett på eget initiativ. ”Mean Girls”, “Pride and Prejudice” på min dotters. Men jag gillar action-, fantacy- och sf-filmer…också. En ”feelgood”-film ibland är ok, men för många blir sliskigt. Då kan man slänga in en ”Bourne”-film, de är fantastiskt bra. (Som de säger under 10.) Så jag är väl en flicka, delvis.

  19. Rosa skriver:

    Jag har sett Million Dollar Baby. Men jag måste ju vara en flicktant i alla fall – gillar ju rosa……

Kommentera

