Nu rusar jag! Igen… :o/ Katrin

Med alldeles för kort varsel rusar jag nu iväg för att hålla en föreläsning. De inte ont anande studenterna ska bli drillade i statistik. Den är rolig att hålla för de flesta brukar säga att de faktiskt begriper vad statistik är efter min föreläsning. Det är ett gott betyg.

Få se vad ”di sma” tycker efter dagens föreläsning, jag som inte fått reda på att jag skulle hålla den förrän igår förmiddag. Inte ens 24 timmar till att förbereda mig, vilket är riktigt kort.

Nåväl, jag gör som alltid mitt bästa!

Mummel, kategoriska data…. mummel …. kontinueliga data…. mummel korrelationer…. mummel …. multivariat dataanalys…. mummel……

PUH! Klockan är 11.40 och allt gick bra. Det var en relativt liten grupp och alla verkade förstå… Bra frågor, bra svar och bra föreläsning av mig (!). Ibland känner man sig på topp och ibland som en stammande idiot och denna föreläsning var bland mina bästa! Det känns riktigt kul när studenterna innan säger sig ”inte begripa ett dugg” och efter säger ”NU förstår jag, vad BRA du förklarar”. En av det roligaste sakerna med att få undervisa är att bidra till andra människors utveckling.

Nu är det lunchdax, jag har med mig en påse med något odefinierbart… Det kan vara allt mellan kinakyckling med ris och korvgryta med ris. Riset är i alla fall lätt att se.

;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nu rusar jag! Igen… :o/ Katrin

  1. Katrin skriver:

    Jag är hungrig och har TAPPAT min mat. Nu måste jag LETA!

  2. Rosa skriver:

    Tycker du är kanonduktig. Tror inte jag skulle fixa något sån´t här.

    • Katrin skriver:

      Självklart skulle du kunna hålla en föreläsning om du haft samma ämne ca 8 – 10 ggr tidigare. Jag KAN statistik och föreläsningen är klar. Jag ändrar bara datum på den och annat som ”inte fungerade” gången innan, läser igenom den långsamt och koncentrerar mig. Voila! En föreläsning senare!/Katrin

  3. Katrin skriver:

    Jag hittade maten… under en bunt papper…Det var kasslergryta med oliver och tomater. Inte SÅ god för jag har ingen aning om HUR länge den legat i frysen. Det smakade länge…

Kommentera

