Jag KAN inte låta bli! Jag ÄR patetisk! ;o) Katrin


Jag kan inte låta bli att visa foton på Ella…


Vi var på utflykt i söndags med Ella (nu 2 år). Vi fikade och Ella gillade festisen MASSOR!

Och rutchkanan var fantastisk! Ella sprang upp och kanade ned hur länge som helst!

Är jag inte patetisk… ? En stolt farmor som älskar sin lilla Ella??

Här är ett foto på jag i samma ålder som Ella. Jag vet att jag är partisk men lite lika kanske vi är?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Jag KAN inte låta bli! Jag ÄR patetisk! ;o) Katrin

  1. Rosa skriver:

    Jisses SÅ LIKA ni är. Skulle inte ha sett att det inte var samma barn om du inte sagt något. Man får vara patetisk när man är farmor och älska sitt barnbarn kan aldrig vara fel.Bloggsvar om sonen: Jag får inte skriva om honom alls egentligen. Men gör ju det lite då och då allmänt sådär tonårsaktigt. Jag får inte prata om honom heller. Jag brukar säga till honom att det är svårt att hålla fotbollen hemlig eftersom hela vårt liv styrs efter den. Han ska spela med i juniorallsvenskan i sommar. Det gick bra i Italien. De fick se Venedig. De ska dit i augusti och spela mot Inter. Sedan får vi se till hösten om han lyckas hålla sig kvar. Ju högre upp de kommer ju svårare blir det och ju fortare blir de petade. Men just nu går det kanon.

    • Katrin skriver:

      Är det inte SKITTRÅKIGT att vara på det viset? Jag är lika dan själv och SVÄR över att jag inte kan njuta mer utan dåligt samvete. Du är ju för fasiken SMAL som en tråd och kan äta hur många mazariner du bara orkar!Ät, njut och var glad!Angående din son. Härligt att det går så bra för honom! Jag hoppas att han har det RIKTIGT kul när han spelar fotboll och att resan till Italien blir ett härligt minne.Jo, det ÄR knepigt när de bara vill distansera sig. Man har först en rar liten goding i sitt knä, i nästa sekund (eller efter ca 12 år) har man en son som inte ens vill kännas vid att han har föräldrar… Det ÄR lite knepigt att vara mamma.Tack och lov känner man i alla fall ibland att man betyder något för sina barn. När det krisaar (som vid äldste sonens skilsmässa) kände jag att jag behövdes som stöd igen. Det där stödet man är som förälder är det viktigt att barnen känner även om de själva vill tro (99 % av tiden) att de är helt självständiga och kan klara sig själva. Såklart de klarar sig själva men jag tror att det ger en extra trygghet att de VET att de har allt stöd bakom sig.Hm… Dax att jobba lite…Ha det gott! /Katrin

    • Katrin skriver:

      Nja… kanske inte riktigt. Ella är platinablond och jag hade mer guld.Bloggsvar till digJag tror att massor av tjejer missar att man måste tillsätta VATTEN till sin mascara efter några veckor! Då blir den ”ny på nytt” och räcker längre. jag vattnar min mascara typ 1 ggr var tredje vecka och en tub räcker ca 6-8 månader och jag målar TJOCKT varje dag.Droppa i några droppar rätt ned i tuben och så håll borsten under kranen så den blir blöt. Sen guggar du runt någon minut och VIPS har du en NY krämig mascara igen.Och varför ingen annan än jag gör detta är en gåta! ALLA visste om tricket på 70-talet då jag var tonåring.Ha det gott! /Katrin

  2. Gunnar skriver:

    HejJa ni är verkligen lika.Ingen tvekan om det.:-)

    • Katrin skriver:

      Kejsarkrona ska jag pröva. Vi har flera rådjur som bor på vår tomt. Till och med föder sina kids. Flera gånger har en blöt liten nyfödding vinglat runt vår schersminsbuske som tydligen är ett bra BB medan mamman skuttat därifrån med ett varnande bräk. Ungen lägger sig då bums ned och rör inte en fena.Jag hejar också på Linköpings lag. Bara för att HV slog ut Timrå… MoDo är ju ”mitt lag” men de ska vi inte tala om…;o)Ha det gott! /Katrin

  3. Madonnan skriver:

    Ja, ni är verkligen lika, på ögonen och kinderna och lite till:) Och så är ni ju så söta. Inte konstigt att du inte kan låta bli att sätta in en bild!Kram

    • Katrin skriver:

      Ja, jag tycker Ella är söt som socker. Själv uppfattade jag mig inte som söt när jag var liten eftersom jag hade en OTROLIGT söt storasyster som jag tyckte mycket om (det gör jag fortfarande!)Ha det gott! /Katrin

  4. Helena Palena skriver:

    Vet precis hur det känns. Jag är farmor och mormor – sju barnbarn mellan 5 och 1 år – varav två tvillingpar. Ett par – Axel och Ida är 2,5 år. Skitkul! Gode Gud vad underbart!Tack för kommentaren om trikinerna. Kul!

    • Katrin skriver:

      SJU barnbarn mellan 1 till 5 år. jisses!Härligt! Vad KUL för dem att ha så många kusiner i samma ålder.Ha det gott! /Katrin

  5. uno skriver:

    Brian Palmer var ok, ska läsa mer när jag får tid. Tack för tipset, och jättesöt unge dessutom! Kramar

  6. *Vicke* skriver:

    Du ska vara stolt, det är fina bilder på henneVicke

  7. herrnixon skriver:

    Tja, ni är båda ganska små. Men ni är faktiskt rätt lika annars också…

  8. magnus skriver:

    He, he…Man är väl ingen ”riktig” mormor, farmor, om man inte gör såna reflektioner, får jag för mig…Och du är ju dessutom Biolog!!!:)Ha en riktigt fin helg!Tack för ditt fina mail.->M.

  9. Lena skriver:

    HejElla är jättelik dig!!Nu till din fråga om japanska ”torrvaror”Japansk soja,sake,mirin, risvinäger ris, nudlar, strösocker, dashibuljong som kan ersättas med kycklingbuljong, japansk peppar, chilipeppar och sjögräsark (nori)är basvarorna.Bra färskvaror att ha hemma: Färsk ingefära, purjolök, broccoli, vitkål, tofu, ägg, lax och kyckling (fryst går förstås bra), bacon eller sidfläsk.Egentligen inga konstigheter…Lycka till med matlagandet, jag vet att det är ett stort intresse.

  10. Kvack skriver:

    Du, när jag såg första bilden så tänkte jag ”vad lik farmor hon är”, sedan scrollade jag nerår och läser…. Ni ÄR lika och du är INTE patetisk. Du älskar ditt barnbarn, svårare än så är det inte!

  11. Humlan skriver:

    ag tycker nog att Ella är farmor upp idagen. Ha en underbar helg!Karolina

    • Katrin skriver:

      Hm… kokar du makaroner i en stekpanna?Skratt!Självklart är klänningen perfekt! Härligt ”galen” men ändå strikt och tidlös. Så bra att du har ett kort som kan glöda. Själv har jag inga kreditkort alls men måste skaffa ett nu. På väldigt många ställen ”drar” de en massa extra som en slags försäkring då man ex hyr en bil. I Rumänien ”reserverade” biluthyrningsfirman 6000 kr innan jag fick ut den redan betalda hyrbilen. Det innebar att jag i stort sett inte hade en krona över till semestern. Hur kul var det? Betalkort hade de inte hört talas om…Ha det gott! /Katrin

  12. *Vicke* skriver:

    Svar: Jag har bytt tillbaka nu, min pappa hade också problem med att läsa texten, tack för att du sa tillKramVicke

  13. Cikoria . skriver:

    Visst är Ella lik dig! helt klart. och visa hur många bilder du vill, hon är underbar att se ha en skön helg.

  14. Pippi-Fia skriver:

    Inte är du patetisk inte.En sådan liten sötnos är värd att visas upp. Man blir aldrig för stolt att vara farmor (eller mormor) tro mig.Tack för tipsen på Metro.Det hjälper nog inte med den kuren är jag rädd. Det är lite allvarligare än så. Ska göra ett försök igen på AB.Må så gott och ha det myspys med Ella som är en liten Mini-Katrin.Obs glömde logga in.kram

  15. ilse-marie skriver:

    Hejsan! Tack för hälsningen och kommentaren. Kul att se att man inte är bortglömd. Jag var faktiskt inne här en sväng i förra veckan, men hann aldrig skriva en kommentar då. Ella heter också vårt senaste tillskott i släkten – en alldeles nyfödd liten flicka (systerdotter till min man) som vi förhoppningsvis snart får träffa. Nog tycker även jag att din Ella var väldigt lik sin farmor! Supersöt var hon i alla fall!Massor av kramar/ ha det gott!

  16. Ru* skriver:

    Ni är ju jättelika!*S*

  17. imsy skriver:

    Det är aldrig patetiskt att skryta om sina barnbarn! Det är väl det de är till för?

    • Katrin skriver:

      Wow vilka foton, du är en riktigt bra fotograf du!Det var en bra sak du skrev, för vad ska man annars ha barnbarnen till?;o)Ha det gott! /Katrin

Kommentera

