Nu behöver jag lite pepp! ;o/ Katrin

Jag skriver på en STOR ansökan (med 6 olika bilagor) till Formas för att få fortsatta pengar till min forskning. Alla 6 bilagorna ska innehålla massor av detaljer och vara minutiöst korrekta. Ansökan måste skickas in innan kl 17 den 29 april (en sådan KUL födelsedag!).

Så skriver jag på en jätteartikel om milögifter i gråsäl, i vilken där är massor av detaljer som måste vara minutiöst korrekta. Den vill jag skicka in innan sista april för att kunna ta med den i min CV som ska vara i ansökan.

Till det kommer att jag ska på en konferens i Augusti och dit håller jag på att skriva 2 olika bidrag på vardera 4 sidor, i vilka där är massor av detaljer som måste vara minutiöst korrekta. De ska vara inskickade innan den 22 april.

Jag är ju själv med och arrangerar en konferens som ska gå av stapeln här i Uppsala i höst. Till den skriver jag ett bidrag på 2 sidor i vilken det är massor av detaljer som måste vara minutiöst korrekta. Den ska vara inskickad innan den 30 april.

I slutet av maj har jag blivit ombedd att vara en ”forskare på stan”. Då ska jag ha en station och stå i någon timme under vardera två dagar och berätta om miljögifter i fisk och annat intressant från min forskning. Inför detta måste jag sätta ihop material, massor av detaljer som alla ska vara minutiöst korrekta. Skickas in NU!

Jag blev just uppringd av en från ”Unga forskare” som vill att jag ska hålla i 2 timmar då jag ska föreläsa för gymnasieungdomar om vägen till forskare, min forskning mm. Jag ska hålla den maratonföreläsningen samma helg som jag är en forskare på stan.

Ibland blir jag imponerad av mig själv… ibland helt förtvivlad över min arbetsbörda. Jag behöver peppning! Jag är trött, utarbetad men GLAD över att min forskning betyder något och snabbt går framåt.

Jag har ju i dagarna blivit med Doktorand! Jag har fått min alldeles egna lilla dooktorand, Anna, som ska jobba med mig som handledare under förhoppningsvis 4 härliga år. En egen doktorand är GULD!

Men HJÄLP!

När ska jag ha tid till att vara så där flitig och minutiös som det krävs?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Nu behöver jag lite pepp! ;o/ Katrin

  1. Cikoria . skriver:

    pepp pepp peppjag peppar för kung och fosterland men allra mest för världens bästa Katrin!:)

    • Katrin skriver:

      Tusen tack för peppandet! Det stärkte så nu orkar jag kanske ta mig hem från jobbet.Ha det gott! Katrin

  2. Sweet Annie skriver:

    Låt doktoranden vara minutiös istället för dig=)

    • Katrin skriver:

      Tänk en sådan upptäckt du gjort! Själv upptäckte jag igår att om man lutar sig mot diskbänken efter att Ella stått och ”diskat” så blir ens rena och torra skjorta både skitig och dyngblöt! Vi är ena riktiga Einsteins vi!Ha det gott! /Katrin

    • Katrin skriver:

      Jo, min doktorand har en MASSA egna saker att jobba med nu i april maj så det kanske tar ett litet tag innan hon kan minutiösa åt mig…;o)

  3. Albatross skriver:

    De var ju roligt att läsa att du gillar mina foton :)Önskar dig lycka till med ansökningarna och uppdragen.ha en ttevlig kväll

  4. Albatross skriver:

    Svar:nej tyvärr så jobbar jag inte som fotograf är en glad amatörfotograf, men farmor satte en kamera i mina händer när jag vart typ 5-6 år gammal så man kan ju säga att jag har fotat i ca 39 år så man kanske kan ta en titel som proffsfotograf då ;)mvh Michael

  5. imse skriver:

    Det kommer att gå alldeles, alldeles lysande!

  6. Pippi-Fia skriver:

    Att du orkar. Jag blir helt slut bara att läsa allt du måste hinna med.Men du grejar detta. Det är go i dig. Och nu ska jag lägga 29:e på minnet också (jag läser varje ord vet du).Lycka till och må så gott 🙂

  7. Marcus skriver:

    Det klarar du lätt som en biff! Klart som korvspad din viktiga forskning ska få fortsätta, vore ju dumt av formas att skämma ut sig ;)Man får helt enkelt försöka se det trevliga i allt när arbetshögen närmar sig sådana dimensioner :)Lycka till!

  8. *Vicke* skriver:

    Det går säkert bra, jag håller tummen för digVicke

  9. magnus skriver:

    En stor jäkla jätte-pepp kommer här!Heja på!! Du är duktig!!Här kommer lite andlig pausgympa i konstens värld…Trevlig helg!->M.http://www.artgallery

  10. Cikoria . skriver:

    hej, för din skull så har jag lagt in bild och recept på Silviakaka, tror att de kallas för ”gula rutor” i något recept också. Baka dem idag och njut av dem under hela helgen för att få extra energi och ork till allt du behöver göra.KRAM

  11. *Vicke* skriver:

    Hoppas att du har haft tid att njuta av solen i helgenVicke

  12. Kvack skriver:

    Skickar JÄTTEPEPPNING!! Det kommer att gå jättebra. Glöm inte att lägga in ”gå-ut-i-solen´-och-njut”-stunder och ”bara-sitta-still-och-blunda-och-tänka-på-nåt-underbart”-stunder med jämna mellanrum.

  13. Tizzel skriver:

    Tizzel tittar in och håller alla tummar och skickar över en bunt pepp!!!

  14. Barbro skriver:

    Herregud, jag blir matt ända ned i knävecken bara av att LÄSA om allt det där minutiöst korrekta, men den lilla energi som blir över skickar jag härmed till dig.;o)Lycka till så hemskt mycket!Psst! Jag är säker på att du klarar det.

  15. Barbamama skriver:

    Här kommer en massa pepp från mig!!! Jag tror på dig!Ska tänka på dig när jag ligger på stranden, åker i morgon natt…kramar

Kommentera

