Jag flämtar och känner mig alldeles snurrig! Hur stökigt har DU det på ditt arbete? ;o! Katrin

Nu är det jobbigt. Fåglarna kvittrar, solen skiner, min mamma, två systrar, 3-årige systerson och 2-åriga Ella är alla på besök långväga ifrån. Och vad gör jag?
Sitter på jobbet och skriver på ansökningen som ska skickas in senast 16.00 den 29onde april…

jag kommer nog att behöva sitta Hela Helgen!!

Här är en liten bild på hur det kan vara att slita som forskare… Fotot är taget igår, på rummet intill mitt här där jag jobbar. Hon som sitter där har alldeles precis blivit klar med sin avhandling och har disputerat. Det var JOBBIGT det sista året!

Själv hade jag det ÄNNU VÄRRE när jag slet med min avhandling. Nu har jag tack o lov lite bättre ordning. men när jag är klar med ansökan på tisdag kommer nog mitt skrivbord också vara försvunnet under pappershögarna…

Hur har du det med ordningen på DITT jobb?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Jag flämtar och känner mig alldeles snurrig! Hur stökigt har DU det på ditt arbete? ;o! Katrin

  1. Ru* skriver:

    Haha… Gillar du cocacola?Här finns bara en dator. Bloggen är mitt jobb just nu! Har fixat detta http://rubinum.se/liv

    • Katrin skriver:

      Som sagt… det är inte mitt bord utan i rummet bredvid. Mitt såg ut sådär för ett tag sen men är LITE städat nu…Jo, jag har sett din chatt, men kan ej logga in.Ha det gott! /Katrin

  2. Marcus skriver:

    bloggerisvar: Hehe, nä precis, vi som bara babblar på ska nog akta oss för den där 😉 Det är verkligen en fin stadskärna, det kanske blir extra fint just för att du så sällan är där, men man kan nog inte bli mätt på historiska Uppsala 🙂 —ja det är ganska tomt på mitt, men det var en kemist som sa ”den som har fullt på bordet har fullt i skallen, den som har tomt på bordet har…” ;PDet är nog inte så konstigt med alla papper man ska läsa och fylla i :)Ha det fint!

    • Katrin skriver:

      Nej som jag pladdrar ska jag nog akta mig…Jo, jag gillar Uppsala och vill att de tänker mer när de river allt gammalt.Eller min favorit; Hellre lat och smart än flitig och dum.

  3. Livsnjutare skriver:

    Oj, det verkar en aning jobbigt!Det hade inte mitt huvud klarat av, men jag hoppas at det går bra för dig!Önskar dig en trevlig helg, hoppas inte att du behöver jobba hela dagarna.Kram!

    • Katrin skriver:

      BloggerisvarHimmel så fint du har det! Nu blir jag lite avundsjuk. Det är nämligen så att jag har haft pelargoner som jag fått av min mormor för MASSOR av år sedan. De har jag alltid lyckats övervintra och sedan fått njuta av hela växtsäsongen. Men just i vinter så DOG de allihop. Jag anar ett svampangrepp men vet inte. Så, nu har jag inte min kära mormors gamla pelargoner längre…SORG!Ha det gott! /Katrin

  4. Fröken Enveten skriver:

    Ja mitt rum är nog det stökigaste av alla på jobbet…kanske inte riktigt så illa som det på bilden…men nästan…

Kommentera

