Hålögd, sluddrande och HELT SLUT är det så här det SKA vara? :o/ Katrin

Nu är det bara ett knappt dygn kvar innan mina två gigantiska ansökningar ska vara inskickade. En för att få pengar till min lön, till att få fortsätta med min forskning. Och en lika stor där jag önskar mig pengar till en alldeles egen doktorand som kan göra allt jobb med fiskarna åt mig…

Och här sitter jag, hålögd av sömnbrist. Dessutom har jag fått afasi. När jag nytt gick på toaletten stötte jag på en lika hålögd kollega, som också skriver på sin ansökan. Och jag kunde knappt tala! Jag skriver och tänker på Engelska, jag är extremt trött och helt självklart var det inte att då kunna prata Svenska…

Men, varför bloggar jag då undrar du kanske? Jo, jag håller på att skriva ut alla 60 talet sidor så att jag i lugn och ro kan läsa igenom bägge två ansökningarna i natt. Sen kan jag förhoppningsvis skicka in alla imorgon. Vilken födelsedag jag då får!

Jo, jag ÄR född den 29onde April! Det kommer jag i alla fall ihåg…

;o)

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Hålögd, sluddrande och HELT SLUT är det så här det SKA vara? :o/ Katrin

  1. magnus skriver:

    Måtte du snart bli färdig!Du går våld på dig själv… Glöm inte vila!Kramar!!!!->M.

  2. magnus skriver:

    GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!!På födelsedagen!Stor kram och tårta!->Mangan.

  3. Kvack skriver:

    Grattis önskar jag.Hoppas det blir en mindre jäktig dagoch alla pengar ska rulla inoch att all lycka i världen blir din!

  4. herrnixon skriver:

    Grattis!Förresten slog det mig just att jag har en biologKompis som ska forska på fiskar. Men förmodligen är det inte din blifvande dr:and.

  5. Cikoria . skriver:

    oj, jag missade det…happy belated birthday ;)ifall du fortfarande har lättare att tänka på engelska KRAM

Kommentera

