Jo, jag HAR varit lite ledig i helgen… ;o) och en LITEN varning för en otäck bild bland alla de gu

Den 29onde april skulle jag skicka in två stora ansökningar om att få nya forskningspengar. Till min egen lön och helst till en doktorand också. Jag skrev och jag skrev. Hela april och halva mars gick åt… SÅ den 29onde var det dax att trycka på Registrera-knappen. Nuförtiden kan man söka pengarna ”elektroniskt” och slippa trycka ut allt i femtioelva exemplar…

Men inget hände!

Efter några liters svettigt ringande till Formas (de som skulle ta emot ansökan) ordnade allt upp sig men UJ vad jag blev nervös. Det hade varit över 800 inloggade på Formas hemsida samtidigt och det var några för många för att servern skulle orka med att spara min ansökan.

När väl båda ansökningarna till slut var registrerade och jag hade kollat femtiotolv gånger att de var registrerade i komplett skick så åkte jag hem och tog helg.

Nu har jag haft min helg och OJ så lite jag lyckades med att inte göra…

;o)

Lite foton från utflkten igår blir det i alla fall! Vi var på lillsonens vernisage i Sigtuna, på folkhögskolan som han går på. Ella hade inte sett sin pappa på några dagar och det var riktigt KUL att höra hennes tjut när hon såg sin pappa!


Här kommer lilla pappan gående och Ella börjar springa.


Full fart på Ellas små ben!


Åhej!


Pappas pussar är ändå bäst!


Sen var det pappas axlar som Ella skulle sitta på. Det var finfina fotografier som eleverna tagit under sin resa till Budapest i Ungern.


Här är ryggarna på våra två söner, bägge är numera ungkarlar. Var finns mina blivande svärdöttrar? Mina kommande barnbarns mammor?

Ho? Ho?

(Ekar ganska ödsligt där ute!)


Förresten, den otäcka bilden, var tog den vägen? JO, så här såg affischen ut till utställningen. Den var ganska så läbbig när man väl la märke till det som är brutet…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Jo, jag HAR varit lite ledig i helgen… ;o) och en LITEN varning för en otäck bild bland alla de gu

  1. magnus skriver:

    Måtte göra ruggigt ont det där….Goa bilder på barn och barnbarn!Ha det Katrin!->Mangan.

    • Katrin skriver:

      Tack!Kodak instamatic?Jag fick en sådan när jag var 12 år och jag kan intyga att den var TOPPEN! Tidigare hade jag fått nöja mig med ca 50 av min pappas svart-vita foton per år mest på vårt hus och på vår bil. Men nu kunde jag fota själv!Jag tror att jag skannat in mina första fotografier och har dem här på jobbet. Om det är så så ska jag lägga in dem på min blogg under dagen.Tack för ditt inlägg! Det var bara SÅ roligt att känna den där glädjen när jag fick mina första foton i näven.;o)Ha det gott! /KatrinPS Det var ca 1971 som jag var 12 år så det var LÄNGE sedan… Min kamera gick nog till himlen när mina barn använde den som leksak på -80 talet.

  2. Katrin skriver:

    Nu ska jag gå hem från jobbet. Jag som skulle hem vid typ 14-15 tiden hela denna vecka för att kompensera att jag jobbat över hundratals timmar sista månaderna…Typiskt!Ha det gott!

  3. Katrin skriver:

    Till IMSYEn sådan HOJ den kommer du att ha roligt med.Och UJ så fina foton! Jag som bara sitter inne (nu är det två konferensbidrag som ska väg idag) njuter av våren via bland annat dina foton!Tack för dem!Men VAR hittar man murklor???;o)Ha det gott! /Katrin

  4. uno skriver:

    Ajjj! Spelade fotboll en dag. Mina lagkillar och jag (som tränare). Dom sprang och sparkade, och en sparkade fel. en liten handled var inte längre hel. – Som han skrek, och som det såg ut med halva underarmen som hängde. Måste ha sett ut så på röntgen. Från min blogg: Katrin – tack för go kommentar. Du är också en stjärna i ditt fack, folkfotografen. Ska kolla dig när jag klistrar in detta mellan hammar, såg och skruv. Uno

  5. virknålen skriver:

    vad jobbar du med? ha nån framtidsvision om att bli doktorand också, men det lär dröja, har alldeles för lång och krokig väg dit 🙂

    • Katrin skriver:

      Himmel! Vad du är duktig på att sy. Har du tid kan du titta på min skapelsevånda när jag sydde min promoveringsklänning under våren 2007… Finns i min blogg.Det var tider det!;o)Jo, jag forskar om miljögifter i Östersjöns djur, fiskar, fåglar och däggdjur. Riktigt Roligt! Jag har hållit på i nästan 26 år mellan det att jag började på universitetet till att jag disputerade. med 3 barn och massor av år som sjukvårdsbiträde och lärare däremellan. nu är jag en forskarassistent med eget anslag och världens lyckligaste människa!Ha det gott! /Katrin

  6. *Vicke* skriver:

    Skönt att det löste sig och fina bilder som vanligt, jag tycker inte att bilden är otäck, jag var berädd på något värreVicke

  7. Rosa skriver:

    iiiiiiiiii aj

  8. Anonym skriver:

    De där svärdöttrarna…de kommer. Vips, så är de där!Kram/Madonnan

Kommentera

