Hur rik är DU i jämförelse med resten av världen? Ganska tänkvärd länk;o) Katrin

Gå hit och kolla!
Det är en sajt där du fyller i din årliga inkomst och sen jämförs du med resten av världens alla människor.

Jag tänker inte avslöja än på vilken plats jag kom men jag blev ganska så brydd… Det hade jag INGEN ANING om!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hur rik är DU i jämförelse med resten av världen? Ganska tänkvärd länk;o) Katrin

  1. Ru* skriver:

    Jo det går väl! Vet inte om jag kan jobba igen =0( Jag funkar men är klart inte den gamla Annica!Våren är på G! Vi har översvämning, det värsta på 50år, lite cool och lite skrämmande!Skall kolla!

  2. Kvack skriver:

    Kollade…och inte visste jag att jag var så förmögen. Skämt åsido, snedfördelningen är en skam

  3. Barbro skriver:

    Nja, det finns ju trots allt bortåt en miljard människor som är rikare än jag, så jag måste nog säga att jag är mindre förvånad än du.Att vi har det gott ställt här i västvärlden om man jämför med de betydligt folkrikare u-länderna är ju inte direkt något nytt.

    • Katrin skriver:

      Hejsan!Nu tror jag att du har fel!Jag gick in och kollade och för att ha 2 miljarder andra rikare än dig skulle din ÅRLIGA inkomst ligga på 1000 euro dvs runt 9000 kronor. Om ÅRET…Kolla igen och se att det är din ”annual” dvs årliga inkomst som ska skrivas in. Jag tror faktiskt fortfarande att du blir förvånad!Ha det gott! /Katrin

  4. Ove skriver:

    Jag låg rätt bra till. En väldigt bra lista för den gör sklillnaderna så brutalt tydliga. Vår överkonsumtion i en enda svensk familj kan hålla igång en hel liten by i ett fattigt land.

  5. Barbro skriver:

    Hallå där, nu har jag kollat igen och observera att jag fasktiskt skrev bortåt EN miljard inte TVÅ!Jag hade inte riktigt hum om vad euron låg i så första gången delade jag min inkomst med 10, denna gång med 9 och då blev siffan något lägre, men det handlar iallafall om drygt en halv miljard människor som är rikare än jag.Detta gäller i nuläget medan jag fortfarande har plusjobbet kvar.Om jag gör om samma beräkning nästa år blir antalet avsevärt högre, ca 840’000’000 st.

  6. Barbro skriver:

    Och så heter det faktiskt ”faktiskt”.Fummelfingrar!;o)

Kommentera

