Nu har jag förvånat till och med mig själv! ;o) Katrin

Jag är ensam hemma denna vecka (igen) då min Sir Vääs är i England. Jag har ju ägnat månader av ”Dygnet runt jobbande”, med ansökningarna för att få pengar till min lön och en till att anställa en doktorand, med min sälartikel, med grodartikeln, med biomagnifikationsartikeln, med mina 3 olika kort-artiklar till 2 olika konferenser, med mitt eget engagemang i höstens stora konferens här i Sverige som jag är med och organiserar. Indienrresan… Kort sagt, jag har arbetat alldeles för mycket, långa dagar och under flera helger.

Nåväl, jag bestände mig igår kväll att jag skulle ha sovmorgon idag. Jag hade svårt att somna igår kväll på grund av alla tankar som rasade runt i skallen och ansåg att jag skulle få sova ut. Jag ställde ingen väckarklocka utan skulle ”sova till jag vaknade” vilket inte hänt på så lång tid att jag inte ens kan minnas när jag sov ut sist.

Så (efter att äntligen ha somnat) så vaknade jag idag, log, sträkte på mig och vred mitt huvud för att titta på klockan.

13.46!

Klockan var alltså nästan TVÅ idag innan jag vaknade av mig själv.

Jag tror att min kropp försöker säga  mig något!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Nu har jag förvånat till och med mig själv! ;o) Katrin

  1. Barbro skriver:

    Vet du vad, Katrin, det tror jag också att den försöker göra.LYSSNA på den!Nu är det dessutom nästan helg igen.:o)

    • Katrin skriver:

      Jo, jag ska nog bli lite bättre på att sköta min hälsa…;o)(Så säger jag alltid och så fångas jag av allt jag gör och så är jag tillbaka på ruta ett igen…)Bloggerisvar;Man ser ju hylleresterna på hatten och en tydlig strumpa (volva). Men hur ser Börje en ring? Den skulle ju vara under hatten och i den vinkel svampen är fotad syns inte någon eventuell ring.Nu ska jag göra dig lite besviken Barbro. Exakt en sådan svamp har flera av mina innomhusblommor, en lever och frodas i min bananplanta och en i min stora kruka med benjaminfikus, juckapalm och annat stort och gott, och en i en okönd art på jobet. Men, till skillnad från dig, o du fiffige kvinna, har jag inte ens tänkt på att svampen kunde vara ätlig. Liten, gul, ”pudrig”, sttrumpa, hyllerester… DÖDLIG! har min lilla hjärna satt ihop allt medans jag har njutit av synen av mina egna små ekosystem. De lever dock väldigt kort tid, mina har varit synliga i flera omgångar i flera år men sammanlagt bara några dygn vardera.Kul att du visar!Ha det gott! /Katrin

  2. Rosa skriver:

    Tänker – så underbart!

  3. "Knarkarbettan" skriver:

    Yo,behöver du nå´t att sova på?*asg*Har skrivit ett förklarande inlägg, det verkar som en missförstått texten.Pussa grodisen från mig, behöver en prins!:-)

    • Katrin skriver:

      Självklart förstod jag din humor! Att poliserna misstog din allergi för narkotikamissbruk, jag känner ju dig och vet hur du skriver. Men lite allvarligt menat var min kommentar ändå. Dax att sätta dig i dalen och ”lukta på blommorna”, hm?Jag hoppas din pappis mådde bra när du hälsade på honom!Kram! /Katrin

  4. uno skriver:

    Lilla frun är likadan. Nu jobbar hon dygnet runt igen. Pinnochio ska på plats i Borås och hon är som vanligt ansvarig för helheten, och för alla talen och allt festande runt den 9 meter höga filuren. Du gör nytta, klart du ska ha stålar!!! Fan, om vi inte hade folk på din nivå med miljöprofil skulle det gå helt åt helsicke. Sömnen är bra, kroppen talar om att du behöver den. Önskar att lilla frun också gjorde så. Eller är det jag som alltid vaknar halv sex, undrar just… Kramar och lycka till Baba U

    • Katrin skriver:

      Jag har precis vaknat efter ännu ca 13 timmars sömn. Men NU känner jag att det får vara nog. Bums in i duschen.Pinocchio i Borås… Hm… Det har jag alldeles missat. Och 9 meter hög? Det vore en syn det!Jag hoppas att din lilla fru kan sova mellan varven.1000-tack Uno för dina snälla ord om mig som miljöforskare. Det är inte utan att jag tycker att jag behövs också…;o)Stort LEENDE!Kram! Katrin

    • Katrin skriver:

      Jag glömde att kommentera mera…Du skrev att sorgen Borgen har ”statistiskt tänkande”. Det tror absolut inte jag att han har, jag som har statistiskt tänkande känner mig lite kränkt. Skulle HAN vara likadan i något som helst matematiskt samband som DEN DÄR?Aldrig!Jag tror inte han kan tänka statistiskt, jag tror han ”tänker” med snåltarmen. Eller varför inte med girigbuken?Ha det gott! /Katrin

  5. Vb skriver:

    Uppfattat, done!:-)*snusar vidare och tackar för omtanken*kraaaaam

  6. imse skriver:

    Så skönt att sova ut sådär. Var nog precis vad du behövde. Kram

Kommentera

