Den 6000 kommentaren… NÄR kommer den och VEM skriver den? ;o) Katrin

Jag tittade på min statistik. Det gör jag inte ofta så jag blev förvånad när jag såg att jag skrivit 577 stycken inlägg. Jag har ju just passerat 2 år här på bloggen eftersom jag började den 22 april 2006 när jag satt och skrev ansökningar som värst…(Läs mitt första inlägg här). Jag har alltså passerat 2 år som bloggare så jag borde egentligen inte bli förvånad.

Men att jag fått sådana mängder kommentarer. Det är kanske kommentarerna som gjort att jag trivs så bra här i bloggbyn. Jag har ju verkligen kommit många människor in på livet och lärt känna massor av rara människor.

Så, vem ska knipa kommentar 6000? Jag kanske är fräck som frågar när jag har mellan 30-60 kommentarer kvar men ibland rasslar det bara till. Som det gjorde häromdagen. då jag bad bloggaarna om hjälp (se vad jag menar med kommentarer som RASSLAR in här)…

GULLE er!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Den 6000 kommentaren… NÄR kommer den och VEM skriver den? ;o) Katrin

    • Katrin skriver:

      Min äldste son jobar som nämdeman och har fått mig att verkligen tänka på detta. Jag kan nog också synda men INGEN är i lagens mening skyldig till ett brott förrän dom fallit. Sen kan ju en som erkänner ett brott faktiskt erkänna för att den är sjuk, kanske vill få uppmärksamhet och ÄR faktiskt oskyldig.Om man däremot grips på bar gärning och ÄNDÅ insisterar på att man är oskyldig, som många brottslingar tydligen gör eftersom man bara kan dömas för det som kan BEVISAS… Ja, då är man ute på hal is.Ha det gott! /KatrinPS Jag länkar till dig i dagens inlägg, för via dig hittade jag Arga lappen. Hjälp så ROLIGT!

  1. Spero skriver:

    Eller nu kanske?

  2. Spero skriver:

    Eller kanske den här?

  3. Spero skriver:

    *skojar bara* 🙂

  4. Jag strävar inte till att bli den 6000:e men visst skulle det vara kul att bli det… osv:) Vill bara säga att jag bloggat knappt två veckor o det är hur kul som helst, just för att man får kommentarer och kan kommentera vilka inlägg som helst. Bloggfamiljen är en liten krydda i vardagen 🙂

    • Katrin skriver:

      Vill du ha ett tips? Ja du får det i alla fall… När du vill lägga in en länk. Ta och kopiera länken men istället för att bara klistra in den som du gjorde i det här inlägget så skriver du ”se här” eller något annat fiffigt, markerar de orden och trycker sen på den lilla blå fyrkanten ovanför rutan du skrivet inlägget i. Den rutan med två länkar i. Då kommer det upp ett fönster som du klistrar in länken i.Och voila! I inlägget sedan kommer se här att vara ”klickbart” och alla nyfikna (som jag) kommer att surfa dit för att se på det du länkat till.Slappa personer finns det alltid… Min erfarenhet är att finlandssvenskar definitivt inte hör till dem, och i samband med det svenska språket… aj, aj, då ska man som slapp svensk akta sig. Jag har flera vänner från Finland och de kan svensk grammatik de!Ha det gott! !/Katrin

  5. Jezz skriver:

    Har den dykt upp än?

    • Katrin skriver:

      Precis så! Nej jag har inte fått min 6000 kommentar ännu, det rasslade inte till i natt…;o)Men kanske lite senare. Ha det gott! /Katrin

  6. Ru* skriver:

    Hej min vän!Snacka om fin bloggbelöning med så många kommentarer!Har varit hos Ortoptisten idag, jag fick nya glasögon med ett nytt spektra i så jag kan se med båda ögonen. Det är så tufft! Jag som älskar att pilla med bilder etc.Däremot misslyckas deras försök att få pupillen att sluta sig, felet sitter i hjärnbalken någonstans. Well well, no problems, now I can see again! =0)

    • Katrin skriver:

      Jag hoppas allt blir bara bra för dig. Du som jobbar så mycket vid datorn, det måste ha varit jättejobbigt med att se dubbelt. Din stora pupill får dig i alla fall att se sexig ut, nåt bra med allt det dåliga.;o)Ha det gott! /Katrin

  7. Jane skriver:

    Tack för din kommentar hos mig!Jösses.. jag tänkte kolla ditt arkiv skrev jag hos mig.. tills jag kom hit o inser att så mycket tid har jag inte nu.. ;Dwow.. du var aktiv!! Men spännande.. ska kolla mer hos dig när jag är piggare..Hoppas du har en härlig dag, (antar att du inte är nattuggla..;) / Jane

    • Katrin skriver:

      Jo, jag funderar ibland på att kopiera allt jag skrivit till word men drar mig ifrån den stora uppgiften…Det HAR blivit lite under de två åren som jag bloggat…;o)Ha det gott!/ Katrin

  8. onthree skriver:

    Klart att jag kniper nummer 6000! :-)Ha en härlig dag, Katrin, och lycka till med nästa 6000! *L*

  9. Barbamama skriver:

    kanske är det jag ? :-)Tänk vad tiden går, jag har också skrivit i två år(tror jag) Vissa perider producerar man mer och vissa minder.ha en bra helg :-)kram

    • Katrin skriver:

      Söt, brunbränd, pigg och fräsch! Uj, du riktigt lyser!Så fin du är!Ha det gott! /KatrinPS Bara för att jag varit ”så lat” sitter jag här på jobbet och har massor att göra…

  10. Ister skriver:

    Kanske jag blir den 6000:e?

    • Katrin skriver:

      Nej, jag skrev nog lite för tidigt om min 6000 kommentar och har några kvar för att nå ända dit. Ibland rasslar det bara till och vips har man fått 25 kommentarer på några timmar, ibland är det segare. Så just till att nå de 6000 är det segare.Så du har fortfarande chansen!:o)Ha det gott! /Katrin

  11. magnus skriver:

    Ha, ha…jag gör la ett försök jag också då…:)Tänk ändå vad två år går fort… Kära nån.->Mangan.

    • Katrin skriver:

      Nej, jag skrev nog lite för tidigt om min 6000 kommentar och har några kvar för att nå ända dit. Ibland rasslar det bara till och vips har man fått 25 kommentarer på några timmar, ibland är det segare. Så just till att nå de 6000 är det segare.Jovisst går 2 år snabbt! Hur länge har du bloggat? Inte riktigt lika länge men nästan?:o)Ha det gott! /Katrin

  12. Rosa skriver:

    Här är Rosa, som fryser…

  13. Lennart skriver:

    Tänkte bara komma in och knipa kommentar 6000, så Du slipper fundera över det.Jag förväntar mig ett skapligt pris, ångbåt, eller en jumbojet.Tack på förhand, det var väldigt oväntat.;-)

    • Katrin skriver:

      Det där med mina 6000 kommentarer… det blir nog om ett litet tag till är jag rädd. När jag skrev inlägget ”tänkte jag för snabbt” och hade ca 60 kommentarer kvar. Nu har jag ca 10 och börjar närma mig. Men med tanke på hur få inlägg jag lyckats knåpa till de senaste dagarna så undrar jag…;o)Priset, ja det blir ENORMT!Ha det gott! /Katrin

  14. Anonym skriver:

    tusan också, jag har ju inte tid att vänta…

    • Katrin skriver:

      Fast … Det är faktiskt några få kommentarer till innan jag har fått 6000. Det börjar närma sig!

Kommentera

