Dagens första skratt! ;o) Katrin

Via Spero kom jag till en rolig blogg, Arga lappen där någon fotograferat tokroliga lappar och skyltar och visar upp. Titta in och få ett gott skratt!

Tänk att se den här i skogen…

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Dagens första skratt! ;o) Katrin

  1. Shawtie skriver:

    Haha, shit va kul. Tänk om det verkligen kunde finnas såna skyltar lite här och var, eller att folk kunde se bortom sina begränsningar och göra lite kul grejjer ibland 🙂 Vad roligt livet hade varit då.

  2. uno skriver:

    Katrin – jag skrev STATISKT tänkande, inte statisktiskt. Skillnad det. Statistik kan man lära av, att tänka statiskt innebär att man inget lär. Kram baba U

    • Katrin skriver:

      Aj, aj, det gjorde du ju, fel av mig. Jag är nog lite sovande idag. Fast jag tror fortfarande inte på att blinda sorken HAR en hjärna att tänka med. Att han ens förmår tänka statiskt alltså.Ha det gott! /Katrin

  3. Spero skriver:

    Jag hittade själv arga lappen via en blogg. Men har glömt var. 🙂

  4. Jane skriver:

    hihihi den var ju för skön!!Lite i samma tema som vår köpta skylt..Innan du går In!!!I Denna Fastighet Finns X Antal HundarSkadorna De Kan Orsaka Är Vi Skyldiga Att Betala Enligt Lag.VI STÅR GÄRNA FÖR DESSA KOSTNADER OM DU KOMMER OINBJUDEN!!!Naturligtvis är Släkt & Vänner VÄLKOMNA!

    • Katrin skriver:

      Bra inlägg, man behöver komma ifrån varandra ibland för att det ska födas längtan. Sen om man som jag blir ensam i stort sett varje vecka… Då börjar det bli tråkigt.Ha det gott och njut av återföreningarna!Jo, jag skrattade åt din beskrivning av skylten du köpt. Den skulle vara bra ibland, speciellt nu när ett rart ungdomsgäng traskar runt i vårt område och bara plockar åt sig allt de vill ha. Mopeder, cyklar, parabolantenner… You name it, they get it!Ha det gott! /Katrin

  5. magnus skriver:

    Jag där tvärvänder man.. eller så skrattar man och tänker, ”vilken tokrolig snubbe” och så går man några steg innan ryggen fylls med hagel och man faller död ner…:)Ha en go helg Katrin!->Mangan.

  6. Madonnan skriver:

    Humor mitt i en skog!Ha det bra idag och njut av ledigheten:)

  7. Eleonor skriver:

    Goá skratt kan man inte få för många av !!! Hoppas Du har det bra /elle

  8. imse skriver:

    Har också hittat till Arga lappen. Där kan man få sig ett skratt.

  9. Barbamama skriver:

    tack för orden på min blogg :-)ja jag kanske lyser 🙂 Men det är ju det som gör att det är svårt att vara sjuk, för jag ser inte sjuk ut! Har lite problem med det hemma just nu…ha en fortsatt bra helgkram

  10. Livsnjutare skriver:

    Tittar in för att krama om dig!Oj då vilken skylt, är det någon som vänder igen här månne????Ha det gott!Kram!

  11. Barbro skriver:

    Min syster skulle gärna ha en sån skylt vid infarten till sin väg, tror jag.Fast där skulle det inte stå dubbelpipig hagelbössa utan blodtörstig weimaraner.;o)PS. Bägge weimaranerna är så snälla att det är synd om dem.

  12. Pippi-Fia skriver:

    Den var bra.Nu blev bild nr 1 bättre också.Det var ett bra val.Ha det gottKram

  13. Kvack skriver:

    ”Arga lappen” har länge varit en favorit. Vi svenskar är ju ett lappskrivande folk. Enklare det är att konfrontera direkt….

  14. Emmy* skriver:

    Jag skrattar ihjäl mig! Underbara skyltar, aggresivt och härligt;-)Ha en skön dag!

  15. Ru* skriver:

    Haha… ja där går man inte in på egen risk!

  16. Tribunius skriver:

    Helsangels, Bandidos, Originalgangsters, Naserligan mfl, är utanför lagen.

  17. Jane skriver:

    Det är så kul med bloggen för man hittar alltid nya roliga ställen att fastna på!!Svar:mmm.. det är sanslöst att det är så svårt för vissa att skilja på ditt o mitt.. De kanske tror vi lever i det totalitärt utopiska marxistiska samhället som beskrivits där alla äger allt. Där ingen enskild äger en del.. (fast om han verkligen tyckte så eller om det bara är en tolkning överlåter jag åt de som vet mer.)Ha det toppenbra!/Jane

  18. Rosa skriver:

    Det här var jätteroligt. Tror inte att jag skulle vågat chansa på den ev rätta dagen.

    • Katrin skriver:

      Jag fryser också lite. Igår tänkte jag vara ute efter jobbet och fixa med vår nyinköpta kompost. men jag stannade inne istället. Våra äppelträd är helt översållade av blommor, och inte ett bi i sikte. Undrans hur många äpplen vi kommer att få?Jag är ju äldre än dig men mina föräldrar är ”bara” 70 respektive 71år. Båda är friskare och mer aktiva än vad jag någonsin varit… Undrans hur jag kommer att må i samma ålder?Ha det gott! /Katrin

  19. Marcus skriver:

    haha, den skylten skulle man ha 😛

    • Katrin skriver:

      Jag har helt missat allt… jag sitter bara och sliter med 7 olika saker på mitt jobb och tänker inte ens på något annat. Men nu har jag tagit mig en liten paus. När sjunger Pirelli? Kommer Sverige att gå till final?Ha det gott! /Katrin

Kommentera

