Och VINNAREN VAR… Tävliingen avgjord!! ;o) Katrin

Jag hade SÅ fel om hur många det skulle komma och höra på mig på Lördag eftermiddag.
De var prick 60 stycken gymnasielever, precis så många som fått en plats. Det hade varit över 120 som anmält sig men arrangörerna kunde bara acceptera 60 st. ”Unga forskare” som hade arrangerat hade satt ihop ett fullspäckat schema, från fredag em till söndag kväll och deltagarna kom ifrån hela landet. Och jag som trodde att det var gymnasieungdomar ifrån Uppsala som alla skulle välja att sitta ute i solen istället, så FEL jag hade det!

Och alla anmälda kom på min föreläsning, de var 60 st plus en student som var med som arrangör så totalt var de 61 stycken!

Så svaret var 61

Helt otroligt kul var det dessutom. Alla var knäpptysta, lyssnande och frågade engagerat hela tiden, om de ville reda ut ämnet mer. Precis som jag vill ha det!

Efter mina knappt 2 timmar fick jag en LÅNG JÄTTEAPPLÅD! Och så kom hela HORDEN fram till mig och ville prata mer, gratulera till ett fint framförande och rent allmänt få mig att känna mig som en drottning. Detta gör jag gärna fler gånger. Visst tog det mig i stort sett hela lördagförmiddagen att sätta ihop anförandet, men det var väl värt det.

Vem vann då?
Jo det gjorde RUBINUM! Hon gissade 84 dvs 23 från rätt.
Sen hade Vendettanbettan gissat på 37 dvs 24 från att ha rätt, så Rubinum vann med EN.
Magnus var en optimist och gissade 214 och Ove var som jag en pessimist och gissade på 17. Jag var ju faktiskt sämst eftersom jag inte trodde att någon alls skulle komma…

PRISET blir en tavla av mig, akvarell. Rubinum har redan SKRIKIT att hon vill ha en Katrintavla. Då ska jag naturligtvis skicka en till henne och hoppas att hon tycker om den. Vilken ska jag välja???? Titta här på mina tavlor och kom med förslag!

JAG HAR OCKSÅ PASSERAT 6000 kommentarer och det var Vicke som knep den. Jag har ju läst Vickes blogg nästan lika länge som jag har haft min egen och han skriver alltid engagerande om barns rättigheter och är en fantastiskt fin människa så jag blev glad att det var just han som tog den 6000e kommentaren!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Och VINNAREN VAR… Tävliingen avgjord!! ;o) Katrin

  1. Ru* skriver:

    Men Gud va spännande *hoppar runt*.Vem kunde ana för 100 år sedan att jag skulle ha en ”Katrin” på väggen?

  2. Ove skriver:

    Haha, jag är glad att jag hade fel…!Grattis till 61 deltagare, det visar att du har dragningskraft, eller vill du i alla blygsamhet påskina att det var ämnet det handlade om?

  3. Ove skriver:

    Har du ingen plats på väggen för den sorgsne indianen tar jag gärna mot den…/Ove

    • Katrin skriver:

      Seriöst, så ligger den sorgsne Indianen i en stor hög med de flesta av mina tavlor. jag har kanske 5 på väggen och 100 i högen… Så är du seriös är han din.Skriv din adress och skicka till mig bara så kommer han någon gång då jag tar mig tid att gå till posten..Ha det gott! /Katrin

  4. Ove skriver:

    Vad roligt, jag skickar dig min adress på den andra mailen och så får jag kompensera dig för dina utlägg när det passar sig. Tack!

  5. Vendettanbettan skriver:

    Grinar av besvikelse när jag ser vad priset var, en av dina underbara målningar….Grattis till dig för elogerna, och grattis till Ru för vinsten!:-)

    • Katrin skriver:

      Nu är det ju bara så att Ove skrev igår (efter det blivit klart att han inte vunnit) och frågade om jag kanske inte hade ”Den sorgsne indianen” på min vägg. Och om det var så så kunde han upplåta lite väggutrymme åt Indianen. Det är som så att jag har en TRAVE med mina akvareller och bara ca 5 av dem på väggen så JO det kunde jag tänka mig.Så, om du vill ha en så kan du också få en. Du var ju BETYDLIGT närmare rätta antalet än vad Ove var. Och så får en av mina tavlor ett nytt hem.Jag behöver bara din adress, du har väl min andra e-postadress som du kan skicka den till?Ha det gott! Katrin

  6. magnus skriver:

    Jaha…Då är det bara att säga grattis Ru*Och grattis Vicke då!Och inse att man var helt ute o seglade…:)Hej!->Mangan.

    • Katrin skriver:

      Jag är en dinosaurie jag… Jag har en mobil, sen massor av år, och med ojämna mellanrum får jag en ny… Och så tar batteriet slut och jag hittar den inte på veckor, och så stänger jag av den så att ingen kommer fram annat än till ”Hej… du har kommit till Katrins svarare… Lämna ett meddelande om du vill… OCh så lyssnar jag aldrig av meddelandena, och så KAN jag inte skriva SMS ocv.Min familj har gett upp, men jag tycker det är praktiskt jag. Det betyder att jag KAN ha mina helt egna stunder då jag ÄR helt okontaktbar.Härligt!Så, jag får väl bli ”kontrollperson” i karolinskas undersökning, som en som utsatts för mobiltelefonstrålning kanske 5 minuter i månaden…;o)Ha det gott! /Katrin

Kommentera

