Vad hette hon i efternamn, Veronica ? och vad hette han då??? ;o) Katrin

Jag tog några bra foton när det var Linnéfirande i Fredags här i Uppsala. Men vad hette artisterna? Hon hette Veronica någonting  och han har jag ingen aning om vad han hette. Men båda två var riktigt bra!
Nu behöver jag hjälp!

Veronica Maggio har redan en av alla er Bloggers svarat. Kvickt som ögat! Typ 10 sekunder efter att jag publicerat inlägget! Bra jobbat C!
Men HAN är fortfarande okänd!


Namn?

Det var en härlig kväll. Jag gillar verkligen slottet!

Slottet sett nedifrån där scenen var.


Många åhörare satt en bit bort och njöt av solen och hade pickninck.


Jag var ju upp på scenen ett kort tag och blev intervjuad om min forskning. Här står kvällens konferencier Sara Edwardsson med mig medan Veronica ? sjöng, och väntar på vår tur.


Här står en annan av oss som var uppe på scenen. Herr von Linné själv. I alla fall var det Hans Odöö som i 30 år suveränt gestaltat Linné. Här står två tidsåldrar och samtalar. 1700-talet versus 2000-talet. Tvåtusentalisten hade blek hy, långt hår, piersad underläpp, lång kedja mellan jeansens framficka och bakficka och jeansen lätt nedhasade. Med andra ord, helt tidsenlig! Han var den som såg till att schemat fungerade, att alla var på plats där de skulle vara, och han var riktigt duktig, allt fungerade smidigt.


Här är den fina tavlan som hans Odöö fick som tack för sitt 30-åriga jobb med att personifiera Linné.


Jag kan inte låta bli att lägga in detta fotot trots att det blev så suddigt. Här är verkligen 1700-talets klädedräkt versus 2000-talets…

Kalsonger ÄR inte vackra tycker jag. Vad tycker alla andra?

 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vad hette hon i efternamn, Veronica ? och vad hette han då??? ;o) Katrin

  1. C skriver:

    Maggio =)Hmm..svårt att se vem han är…Anders Johansson kanske?

  2. Rosa skriver:

    Kanske det här? På kvällen den 23 maj bjudas uppsalaborna på en show i Slottsbacken. Medverkar gör bland andra Hans Odöö som Linné, forskare från Uppsala universitet, Veronica Maggio och Salem Al Fakir.

    • Katrin skriver:

      Gud så Snabb du var! Och det verkar som om du hittade reklam för kvällen på nätet. Det är mer än vad jag lyckats med…Men killen var inte med i reklamen, han var en hemlig gäst och spelade bara 2-3 låtar mellan Veronica och Salem Al Fakir.Tack för det snabba svaret! Ha det gott! /Katrin

Kommentera

