Jag är utslängd i KYLAN! ;o) Katrin

Jag håller på att skicka ut inbjudningsbrev till en konferens som jag är med och arrangerar. Helt plötsligt fick jag brev ifrån ”Systemadministratören” om att jag hade överskridit ”min kvot” och breven kom tillbaks i rasande fart.

Men det värsta är att jag nu är ute i kylan… Jag har inte kunnat skicka ett endaste e-brev sedan igår förmiddag. Och jag har massor att skicka bland annat brev med figurer till en artikel som SKA skickas in idag, brev till en annan konferans angående mina korta artiklar som jag skickat in dit, brev till de andra i organisationskommittén om detaljer som har med konferensen att göra mm mm.

Jag är helt hjälplös och i händerna på IT stöd. Igår fick jag reda på att de har mig ”på ärendelistan” och nu på morgonen när jag ringde skulle han jag pratade med ”gå och sparka lite” på han som skulle släppa in mig i gemenskapen igen.

Så, om du ska skicka ut hundratals brev… Kolla först hur många du FÅR skicka innan du blir utstängd, för det här är inte roligt.

BRRR…. det drar en isande vind här på oss som inte får vara med… brrr…..

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Jag är utslängd i KYLAN! ;o) Katrin

  1. Ove skriver:

    En kraschad e-post är lika handikappande som en avklippt telefonsladd eller urladdad mobil…Jag har skickat dig min adress. Tala om vad du tycker att din tavla är värd…

    • Katrin skriver:

      Hm… vad min tavla är värd? Och du ska skicka in pengar till ”Läkare utan gränser”. Dilemma? Om jag är elak (och vill ha massor av pengar till Läkarna skriver jag 100 000… men realistiskt kanske någon skulle kunna betala någon eller några hundringar för tavlan?Du får väl se när du får den. Jag skickar så fort jag hittat den. Den där stora bunten med alla mina akvareller har försvunnit i röran hemma. Men eftersom det är en STOR bunt borde jag hitta den i helgen…Borde!Ha det gott! /Katrin

  2. Madonnan skriver:

    Usch, så jobbigt. Hoppas du ”kommer in” igen! Att det ordnar sig.Trevligt med en fin bild på dig här.Kram och trevlig helg:)

    • Katrin skriver:

      Jag undrar hur länge de får leva i isolering? Missionärer, antropologer, turister…Ha det gott i solen! /KatrinPS Jo, nu har IT-supporten släppt in mig!

  3. Karolina skriver:

    Men ärligt talat… Så kan de inte bete sig. Minns när jag jobbade på storföretag nr 1 och det visade sig att man var tvungen att logga in på sin dator med sitt lösenord för att skicka ett felmeddelande till supporten. Men om datorn är trasig…kan man ju inte logga in. Vad kom först…hönan eller ägget?

  4. Rosa skriver:

    Härligt att du är på G igen, trots allt.

  5. magnus skriver:

    Men förtusan!?Är de sant?Låter faktiskt helt medeltida.Hoppas det löser sig snabbt!Ha en underbar helg du också, i det goooooa vädret!->Mangan.

  6. Ru* skriver:

    Haha, ja ungarna måste ju få testa allt. Hon är ju vacker ändå den lilla! Har mailat! Ha en toppenhelg…

  7. imse skriver:

    Trist när det strular. Du kanske får använda snigelpost.

  8. Kvack skriver:

    SKA bara fungera annars *?%&¤#. Man är ju hjälplös när man inte har tillgång till det arbetsverktyg som mailen är.Bloggsvar: Så du är en engelsk ros?

Kommentera

