Hultsfredsfestivalen och krav på lite arbete innan ;o) Katrin

Vår yngste ska till Hultsfred. Och köra vår ”fina” bil dit… Med bilen full av andra som också vill dit…
Ibland drabbas jag av förvåning då jag tänker på mina barn och ”hur bra de har det”. Tänk att få köra mamma och pappas fina bil till Hultsfred, lassa in allt i bagaget och bara dra.

De ska köra nu mitt på dagen, men innan ska han komma hit till mitt jobb och sätta in barnbilstolen i min lilla Clio. Det var det enda vi ville att han skulle fixa. Jag undrar vilken ursäkt han ska komma på för att slippa den jobbiga detaljen? Jag har varit på lunch en halvtimme och jag kan precis höra honom…
-Jo, jag är på väg nu, jag kunde inte få tag på dig på telefon så ni får sätta in barnbilstolen själva…

Eller?

Ta och förvåna mig min lille son! Mamma önskar bli glatt överraskad!! NU!!!!

PS Nu har han varit hit och satt fast lillans barnbilstol med nyinköpta remmar. Jag kramade om honom och sa att han var duktig. Han släckte dock alla varma mammakänslor
(nästan) genom att snabbt säga:
-Och hur snåla är du och pappa? Inte en droppe bensin i bilen! Hur JÄV*** rik tror ni att jag är egentligen och VET du hur DYR bensinen är????

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Hultsfredsfestivalen och krav på lite arbete innan ;o) Katrin

  1. imse skriver:

    Då hoppas jag att sonen dyker upp. Och att du är fri från magsjukan nu. Kanske kroppen som vill att du ska ta det lite lugnare??

    • Katrin skriver:

      Det där med högutbildade och bohemer verkar gå hand i hand. jag och min man är ju bäge högutbildade och det har tyvärr inneburit att vi inte tar oss tid för vårt hus. En arbetsvecka på mellan 60 – 100 timmar är inte ovanligt. mitt rekord var en dryg månad med ”dygnet runt jobb” då jag i princip bara sov 2-4 timmar och sedan jobbade 20-22… De veckorna går till min ”världshistoria” och då kan du tänka dig hur huset såg ut.Jag har många akademikervänner som alla har det riktigt rörigt i hemmet, och allt beror på tiden. Så HÄRLIGT att sova på verandan.Släpade ni ut sängarna eller?Ha det gott! /Katrin

  2. Adeleide skriver:

    Haha, lycka till. Hoppas samtalet kommer så du får bli positivt överraskad. :)Ha en trevlig dag!

    • Katrin skriver:

      Nu har jag fått kartor från Eniro och brev med bön att jag ska skriva ut dem här på jobbet. Så jag anar att han i alla fall måste komma hit… Sen om han gör något med bilen blir en annan fråga.

  3. uno skriver:

    Såna är dom bara. Hemma är dom barn, borte blir dom vuxna. Kram

  4. Karolina skriver:

    HAHA snarare så kanske han inte klarade av berömmet utan slog tillbaka direkt.

  5. Gunnar skriver:

    HejDet är några år sen nu som ungarna var på Hultfredsfestivalen.Bäst minns jag när dom kom hem utmattade.Kläderna in i maskinen,ungarna i duschen o sen sov dom ett dygn.:-)

    • Katrin skriver:

      Grattis till dina 5 nätår. Jag var inne på din hemsida och tittade ´på foton. Uj vad din fru är lik sin far, och er dotter sin mor… Tala om att generna vandrar synliga.Det känns gott att tänka på att delar av mig kommer att finnas kvar i generationer.Härlig berättelse från Afrika!Tack för det!! /Katrin

  6. imse skriver:

    Svar: jag har en jättetjock luftmadrass, maken tog sin dyna från sängen. Det var såå mysigt!

  7. Barbamama skriver:

    ”ler” ungar! Min kära son som jag var så glad över när han träffade sin tjej, har gjort slut med henne och är med en ny! Nu har han fått smak på det livet…. Jag får vara glad över att han inte är tillsammans med två tjejer på samma gång utan gör slut med den ena först. Men jag ska inte fästa mig vid nästa tjej så som jag gjorde med den första! :-)Jag hoppas att du har återhämtat dig från magsjukan!kram

  8. Kvack skriver:

    *hihi* Jag känner igen det där. Mina barn är välcurlade…och jag kan inte skylla på någon annan. Här lånas det bilar också…

  9. uno skriver:

    Precis så är det! Har samma med vår yngste, 22 snart. Hemma är som en 13-åring, men annars är han vuxen och duktig. En goskit, men jag tror att hemma blir dom alltid små och vill ha det som så nångång… Kram

Kommentera

