Att jobba för mycket och inte kunna sova på nätterna :o/ Katrin

Då blir man trött, som jag är nu. Jag har riktigt svårt att sova. Somnar vid 12 och vaknar innan 3-4, och sen bara KAN jag inte somna om.

Hur bryter jag denna onda cirkel?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Att jobba för mycket och inte kunna sova på nätterna :o/ Katrin

  1. Anonym skriver:

    Man ska inte medicinera sig själv med alkohol. Men när jag jobbat intensivt i perioder så brukar jag varva ner med god middag och ett glas vin. Sedan sover jaghela natten. Men att vakna vid fyra och inte somna om tyder på stress. så ta hand om dig. Hitta ett sätt. Humlan önskar en trevlig helg

  2. Katrin skriver:

    Ja visst är jag stressad… Men, jag har ju svårt för det där med alkohol. Jag får i mig ett knappt glas rödvin till en riktigt god middag. Något mer blir det inte. Jag gillar ju Baileys… jag kanske ska klämma ett sådant glas varje kväll?;o)Katrin

  3. Karolina skriver:

    Nä, kanske inte en Baylis varje dag. Men jag brukar bryta såna jobbiga cirklar med en god middag och vin. Det får min kropp att slappna av och sova hela natten och sedan brukar det gå av farten om jag lyckas komma ner i varv. Har du förresten provat Baylis mint? Vilken grej!

Kommentera

