Nu kan jag känna mig duktig… Gör test du också! ;o) Katrin

Jag sitter och jobbar (nej jag är inte klar ännu) och ville ha en paus. Skuttade runt lite och fann en sajt där man kan kolla hur allmänbildad man är. Kolla HÄR! På vetgirig.nu

Det första testet jag tog, med frågor om datorer och internet, gick sådär… 52% rätt. Jag visste att Linux grundare hette Linus Torvalds och jag kände igen Steve Jobs, så lite duktig fick jag känna mig, men inte SÅ mycket.

Men så gjorde jag testet om DNA. Det ligger under Teknik och Vetenskap. Där hade jag ALLA RÄTT!


Nu fick jag känna mig allmänbildad! Det känns bara bra. Sen att jag ÄR en klockren Biolog och har läst genetik (om än jag gjorde det år 1980) kanske bidrar?
;o)
Hur går det för dig?????

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Nu kan jag känna mig duktig… Gör test du också! ;o) Katrin

  1. Rosa skriver:

    Det här skickar Madonnan ut lite då och då, snäll som jag är så svarar jag och är med i leken. Jag hade bra på allmänbildning annars har det gått lite si och så med det hela 🙂

    • Katrin skriver:

      Typiskt att madonnan ska hitta allt roligt!;o)Härligt att era barn klarar sig så bra. Mamma och pappas förtjänst, alltid!Det där med bil… Jag har ju handlat en alldeles egen bil, en liten bensinsnål Renault Clio Stora. Den kostade ny 109 tusen och jag lånade till hela beloppet. Det lånet kostar några hundringar i månaden plus lite till i Amortering totalt ca 500 i månaden. Bensinen är inte dyr och de första tre åren är den ju helförsäkrad så det blir inte en dyr bil. Kan inte ni också hitta något liknande? Nu lånade jag ju på huset men ni kanske har en bostadsrätt?Hoppas allt löser sig! /Katrin

  2. Rosa skriver:

    Bloggsvar: tack för ett förslag, att du delar med dig, det där var inte alls dumt. Vi har inga lån. Bor i hyresrätt. Mannen vill ta ett lån men han har bara vikariat fram till jul och jag går därför inte med på det. Hade jag vetat att han hade fast jobb då skulle det vara lättare. Det är svårt att få jobb också han gick arbetslös ett bra tag innan detta jobb (musikskola) eftersom han har en arbetsskada i axeln.

  3. Cikoria . skriver:

    jag tänker inte göra testet idag, har inte ro att tänka, har varit för flitig idag. Imorgon blir det bara slappa för hela slanten, med gott samvete :)säkerligen blir det lite festande för din son även om han inte berättar i förväg. :)njut dina lediga timmar…kram

    • Katrin skriver:

      Njuta… Hm… jag sitter vid köksbordet på en något obekväm stol och jobbar sedan tidigt i morse. Och inte är jag klar på långa vägar.Så njuta får jag göra en annan dag tror jag.Ha det gott! /Katrin

  4. Cikoria . skriver:

    såja, nu har jag lagt ut lite bilder, dels från städningen och dels på min ”arbetsplats”min pizza är fantastiskt god, likaså det kalla vita vinet :)nu är det kväller

    • Katrin skriver:

      WOW vilken fin arbetsplats. Där skapar du nog massor av finfina lapptekniksaker. Kul att få se dina foton!Jag jobbar fortfarande… Denna lilla paus ägnar jag mig åt att göra en ostmacka, det får bli middagen idag… Klockan är ju bara 21.20 typ och jag åt inget vid ordinarie middagstid.Suck, och ännu är jag inte klar. Undrans hur länge jag sitter. Jag bara SKA få iväg ”skiten” så jag kan göra något annat imorgon.Ha det gott! /Katrin

Kommentera

