Är det bara jag som jobbar nu? ;o) Katrin

Jag har suttit hela dagen med ett gigantiskt jobb och är fortfarande inte klar. Jag bara SKA få iväg det ikväll. Är det bara jag som jobbar nu?

Det är inte alltid så lätt att rå över sin egna arbetstid, det blir alldeles för lätt alldeles för långa dagar. Som forskare kan man inte arbeta vanliga 40 timmars veckor. Det känns tungt många gånger men när man är ensam i ett projekt som ju jag är krävs det massor av arbete och långa dagar för att kunna fortsätta få anslag.

Ikväll efter en sådan massiv arbetsinsats som jag gjort hela våren känns det extra tungt.  För jag gör ingenting som är roligt, bara sådant som måste göras…

Nog suckat, åter till arbetet!
Hej hopp!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Är det bara jag som jobbar nu? ;o) Katrin

  1. Helena skriver:

    Glöm inte att ta en liten paus ibland så du orkar! =)

    • Katrin skriver:

      Ska bli en kort paus snart (runt kl 23), för då kommer min man hem från att ha varit i Polen några dagar. Jag ska bjuda på äggmackor. Sen blir det mer jobb för jag ska som sagt bli klar.Ha det gott! /Katrin

  2. Kapten skriver:

    Du är inte ensam, fast just nu består mina arbetsuppgifter i att passa en telefon! Så det blir mycket internet….väldigt mycket!

    • Katrin skriver:

      Så, nu har jag tummat. 20 röster på 20 år är 20 för många. Fast kanske inte SÅ många att det är någon risk att de tar över regeringen…;o)Ha det gott! /KatrinPS Jag jobbar fortfarande, du med?

  3. Barbro skriver:

    Nejdå, du är inte ensam.Jag jobbade också fram till för bara en liten stund sedan.Museet är stängt på fredagarna och då brukar jag ta jobb med mig hem, som jag gör när det passar under helgen, ofta både på torsdag, fredag och lördag kväll.Men NU är det klart! :o)

    • Katrin skriver:

      Så härligt du skriver om den sommaren för 30 år sedan. Jag är också med i Stay Friends och har faktiskt funnit flera av mina gamla klasskompisar. Det är roligt att få reda på vad som hänt under alla år då man inte hade en aning om vad den andre gjorde.Jaså du har också jobbat… Bra att jag inte är ensam!;o)Ha det gott! /Katrin

  4. Kapten skriver:

    Öhhh..en timme till! Men det är det värt! En tusenlapp för varje kväll man passar telefonen! Svårare sätt att dryga ut kassan finns det ju….

    • Katrin skriver:

      Hm… jag skrattar åt dina ord… för svårare sätt att tjäna 1000 kronor på kan jag ju fundera ut ganska lätt…;o)Katrin

  5. Katrin skriver:

    Nej nu är klockan snart halv tolv och mina ögon går i kors. Musarm är bara förnamnet för jag har suttit och använt klippa o klistra hela dagen. Klippt från hundratals dokument och klistrat in i excell…Jag har arbetat drygt 12 timmar och är klar. Nu ska allt bara kontrolleras men det gör jag imorgon för jag är för trött nu och inga misstag kan få ske.Godnatt!Snark……………..

  6. Det låter rätt tungt… fast på sätt och vis är kanske ändå en 50timmarsvecka med något stimulerande att föredra framför en jättetråkig 30timmars? Fast det kan såklart bli alldeles för mycket ändå…

  7. PippiFia skriver:

    Förstår att det måste vara svårt att rå om egna tiden. När det inte finns ett klockslag att sluta på. Och heller inte skulle kunna det.Säkert är det fler som jobbar, ja inte jag då som inte jobbar alls. Svar: Bra att även det regnvattnet kom till nytta. Måste vara kul att se dem.Tack för att du gillade bilderna.Ha det gott och vila lite mellan varven, om du hinner.

  8. uno skriver:

    Tjaba, klart du ska jobba som ska rädda vår miljö! Hörde om läget i Östersjön, och om att 2008 ska blir det kyligaste åren på länge. Det är väl så att skit i atmosfären inte bara hindrar utstrålning utan också instrålning. Mars lär ha massor av CO2 i atmos. Just nu är det kalls som fan, funderar på att sälja segelbåten faktiskt. Jaja, men jobba på, vi behöver dig!

  9. Kvack skriver:

    Du har min beundran. Själv jobbar jag eget (+ anställning deltid) men då tillsammans med min man, så det är inte lika ensamt…

Kommentera

