Var tog midsommar vägen? ;o) Katrin

Jag och Sir Vääs har varit ensamma i helgen. Det är den första midsommar i hela mitt liv som jag inte har haft en massa människor runt om mig. Släktingar, vänner, barn mm brukar samlas i horder och långbordet med sill, gravlax, snaps och jordgubbar brukar vara stort och rikligt.

I år var vi ensamma, vi hade matjesill (till Sir Vääs), senapssill (till mig) och gravlax som jag gravade själv förra onsdagen. Till det kokta färskpotatisar med egenodlad dill och så lite gravlaxsås. Mums vad det var gott. Är vi speciella i Sverige som tycker att billig inlagd sill är festmat?

Sen jordgubbar på det. And that was it… Lite konstigt kändes det men väldigt rogivande!
;o)

Att det var första midsommaren som jag inte var omgiven av folk kändes lite knepigt, att det inte hänt förr det vill säga. För det var riktigt skönt. Att sedan höra på nyheterna om fyllan, knivskärningarna och allt annat som hänt i resten av Sverige fick mig att tänka till.

Vad skulle ske om precis ALLA bara hade det så stillsamt som jag och min man, bara njöt och vägrade supa skallen av sig?

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Var tog midsommar vägen? ;o) Katrin

  1. Kvack skriver:

    Vi har ”varannanmidsommar”, pga att vi delar sommarställe med en släkting. Ena året lugnt, skönt och ensamt, andra året mycket folk, mat och fest. Och båda är lika bra.

  2. Rosa skriver:

    Vi hade folk omkring oss på midsommaraftonen, för första gången inte dottern som var i Spanien, kändes så tomt utan henne. På midsommardagen blev det bara Mannen och jag kvar, sonen tog bussen hem. Det kändes så konstigt. Vi är vana att midsommarhelgen är fullt upp, nu var det en dag sedan borta. Jag sa till Mannen att vi får vänja oss vid det här nu. Mina föräldrar blir äldre, barnen utflugna och vi bekvämare. Gillar att sova hemma efter en fest. Lite sorgligt kan jag känna. Älskar också sill!!

Kommentera

