I’m baaack! Numera kan jag titulera mig tjejfotograf OCH fågelfotograf.. ;o) Katrin


Nu är jag tillbaka efter 4 hela dagars semester på Ängö i Göteborgs skärgård. Det har varit härligt! Min syster och svåger har ju ca 100 000 m3 mark och vatten som är helt ensliga och helt utan grannar. Perfekt för mig förutom de ensamma nätterna i den lilla husvagnen jag sov i som stod avsides i den mörkaste granskogen, och jag som hade en ”skräckbok” (Sabriel) av Garth Nix som enda läsning… För övrigt varmt rekommenderad av vår rara dotter som en ”Fantasy”, vilket det i och för sig var men hon hade ju kunnat nämna de levande döda som med sina ruttnande armar…

Nåväl, i Lysekil , dit vi åkte en dag, åt vi färska räkor i en macka och det gillade den där silltruten jag visar här överst. Blev hon inte fin? En sådan blick kan då inte jag motstå och hon fick en räka av mig. Är man biolog och djurvän så är man. Systern min som ju bor i Göteborg sen 35 år tillbaka sa att jag inte skulle mata henne…

Undrar varför?
;o)

Förresten tror jag numera att jag är en riktig naturfotograf OCH fågelfotograf… Förutom att jag redan tidigare utropade mig till tjejfotograf (se tidigare). Den här gråhägern var lika fotovillig som silltruten!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till I’m baaack! Numera kan jag titulera mig tjejfotograf OCH fågelfotograf.. ;o) Katrin

  1. Katrin skriver:

    Ho ho, jag ÄR tillaka!

  2. PippiFia skriver:

    Vilka underbara fågelbilder. Det är bara WOW. Så ”levande”.Hörs att du haft härliga dagar.Kram

    • Katrin skriver:

      Du är duktig du! Det där med ”memory card full” eller ”low on batteries” är inte kul när man vill fota och inte har chans att byta minneskort eller batteri. Det drabbade mig nu när jag var i Gbg… Batteriet visade rött redan andra dagen. Sen fotade jag i alla fall lite då och då och det fungerade!Jo, hägern var ”snäll” och satt kvar och silltruten bara FÖR gullig! Du och jag och fåglar…;o)Katrin

  3. Kvack skriver:

    Favorit i repris: Du är en mycket duktig fotograf!! Gillar silltruten.

    • Katrin skriver:

      Då är det din sista arbetsdag idag. Jag hoppas att du får en RIKTIGT ljuvlig semester och återkommer fullt kvackande, pigg och utvilad.Ha det gott! /Katrin

  4. carina skriver:

    Vilka klara fina bilder på fåglarna. Vad har du för kamera? Min kamera blir bilderna en aning gryniga på håll och om det är skumt ute.Bloggsvar:Ja, jag är så himla glad för det. Han är verkligen värd ett gott hem vår kuse. Dom var här idag och red en sväng efter besiktningen, som var helt UA. I morgon bär det iväg till nya hemmet. Tack för att du hälsade på hos mig och tack för beröm ang mina goa barnbarn. Vänligen Carina

    • Katrin skriver:

      Jag har en Panasonic DMC-FZ7 ”Lumix”. http://www.dpreview.c…ellerhttp://www.prisjakt.n…Den är lätt, liten (bra för mina små händer) batterisnål och bara SÅ bra. Sen jag fick den har jag bara varit nöjd med mina foton.Jag har ju också ett gulligt barnbarn (Ella 2 år) så jag vet hur ett gulligt barn ser ut (…) och din lille raring ÄR en sådan!;o)Ha det gott! /Katrin

  5. carina skriver:

    Tack för tipset… Nuhar jag lagt ut två bilder på hästarna, två av dom iaf. Där ser man hur bilderna blir i skymning.Carina

  6. magnus skriver:

    Ha, ha..Jag lovar, jag gillar dina fåglar lika mycket som dina flickor!:)Hej!->Mangan.

  7. Cikoria . skriver:

    dina bilder är fantastiska, och du har en avsevärt mycket bättre kamera än jag. inte är jag så mycket sundare men jag försöker i alla fall. trillade dit idag med godis. shame on me

  8. BloggOraklet skriver:

    du är duktig på att ta kort

  9. Elisabeth skriver:

    hmmm. Det var full fart på dig läser jag.. Själv var jag i Barcelona över midsommar.. inte mycket svenskt där inte, lamm blev det till middag, men vi (finska och svenska konferensdeltagare) sjöng en nubbevisa utan nubbe i alla fall till restaurangpublikens allmänna förvåning och nöje… Visste du att det är BARA i Finland och Sverige vi har midsommar?? Sen..Bloggsvar: om du vill göra samma viktresa som mig så hjälper jag gärna. Skickar paket på posten om du ine är i närheten. Hojta bara på min hemsida…

  10. kloktok skriver:

    Fina bilder!:)Tack för komentar i min blogg. Fridens liljor!

  11. imse skriver:

    Jättefina fåglar och foton. Klart de ska ha räkor!

Kommentera

