Dagens fråga… Vad är detta? ;o) Katrin

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Dagens fråga… Vad är detta? ;o) Katrin

  1. PippiFia skriver:

    Jaa du, säg det. Jag tycker det ser ut som något hällaktigt, men säkert är det något helt annat. Om det inte vore för det blå och det bruna till höger så skulle jag säga det. Men jag passar. Tack för din kommentar hos mig. Den gjorde mig glad ska du veta. Nu har jag fått en ny kortläsare så nu ska inte memory-card 4GB bli fullt på ett tag. Extra-batteri har jag (gäller komma ihåg ladda det).Idag har jag några sjöfåglar också. Hade redan när jag såg dina, men sparade mina ett tag då.Inte så fina som de du har. De här håller till på Farsta Torg.Hoppas du har det bra och kan njuta av de fina väder som utlovats.:) Eivor

    • Katrin skriver:

      Angående min gissningstävlan, du är LÅNGT borta…;o)Lite till får man allt gissa.4GB räcker till massor, jag har 2 GB själv och det räckte till några hundra foton av högsta kvalité under min lilla femdagars semester. Dessutom filmade jag ca 10 minuter sammanlagt… Det var på håret, kortet var ganska precis fullt när jag kom hem. Jag har 1GB och 256 MG reservkort med mig, men denna gång var det batteriet som tog slut först. Det var ett stort rött blinkande batteri i sökaren de sista femtio fotona. Undrans hur mycket ström som försvann med den displayen?Ha det gott! Katrin

  2. BloggOraklet skriver:

    Jag borde ju veta, men jag har ingen aning

  3. PippiFia skriver:

    Okej jag ska försöka fundera ut något annat.Det var mycket bilder du fick på rött batteri. Men helt klart drog det ström.Men det hade varit värre om det inte blev något.Nu ska jag funderaTrevlig helg

  4. PippiFia skriver:

    Jag är kvar. Om man antar att det blåa är pålagt lite så kan det vara bark på en trädstam. Eller? Nehej, det är nog fel också.Tar helgen på mig.:)

  5. Aylala skriver:

    Det ser ut som bark med nåt slemmigt på… Kåda? 😀

    • Katrin skriver:

      Vilka GRÄSLIGA föräldrar. Vill sonen inte klippa sig ska han inte göra det heller. jag har haft två långhåriga söner, de hade bägge riktigt långt hår, och vackert var det också. Självklart blev de sura når expediter frågade-Och vad ska den lilla tösen ha för något?Numera har de bägge kort hår, och väldiga bekymmer med vax, mm. Låt tiden ha sin gång och ungar bestämma själv över något så oviktigt som hårets längd.Självklart hade du rätt på min bildgåta! Det är en gran som ”blöder” kåda. Kådan är BLÅ vilket jag aldrig sett tidigare. Det måste vara något med berget de växer på…Jag ska lägga in fler foton på de blå granarna snart.Ha det gott! /Katrin

  6. Paulastina skriver:

    är det spår efter en snigel?

  7. Cikoria . skriver:

    varför läste jag alla kommentarer innan jag skulle skriva min!jag såg att det var bark från ett barrträd, men hade nog gissat på färg som runnit. jag har heller aldrig sett blå kåda. tror jag ha en skön dag.

Kommentera

