Jag saknar min lilla Ananas, men UJ hon har blivit fågelfotograf i Australien! ;o) Katrin


Jag titulerar ju mig numera både tjejfotograf och fågelfotograf (se här). Så när jag fick se dessa foton av vår dotter Anna som nu är och pluggar ett år i Australien höll jag på att kvävas av skratt! Det går i arv… Äpplet faller inte långt ifrån trädet… Det ska börjas i tid… mm

Vad gör man inte för Gymnastik för ett bra foto?


På valsafari… där fanns det fåglar!


Det var min lilla Anna i Australien det, går på så det kväker och kvittrar i sin mamas fotspår. Så roligt!
;o)
Fler foton följer imorgon!

 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Jag saknar min lilla Ananas, men UJ hon har blivit fågelfotograf i Australien! ;o) Katrin

  1. Mie skriver:

    Tack för besök och kommentar! Du har många fina bilder på din blogg…Ha en fortsatt fin sommar!M_i_e

  2. imse skriver:

    Inte illa! Hon verkar vara en fin tjej.Kram

  3. Madonnan skriver:

    Jättefina bilder! Och en vacker dotter som gör helt rätt i att följa i mammas fotspår:)Kram

  4. Katrin skriver:

    Kommentar av mig till ett bra inläggpå bloggenTommys Funderingar /Thoughtshttp://tommy1960.word… Bra inlägg! Jag har naturligtvis liknande åsikter som du, vet om Islams roll i Spaniens historia mm. jag vill lägga till en del till, det kristna förtrycket. Länge, länge i Sveriges historia var det kyrkan som styrde. Man måste som kvinna ha betäckt huvud annars var an en prostituerad, efter förlossningen var man oren och måste krypa på knäna i kyrkan för att ”kyrktas” dvs tas tillbaka i kyrkan efter att man alltså varit förvägrad kyrkan. Schartanismen (stavning?) i Bohuslän var stark och enligt dem var kvinnan roten till det onda och porten till djävulen. Människor med annorlunda åsikter sattes i stupstocken, ofta ”grälsjuka” kvinnor. Listan på förtryck utövat av kyrkans präster kan göras milslång.Nu när vi ”befriat” oss från det söker många ”en trygg famn” att vila i. Då kommer sekter (religiösa eller politiska) in i spelet. Den dag vi alla är ”fria” är nog långt borta. Fria från utslätande ”anglosaxisk” kultur, fria från ”big-brother” mentalitet fria nog att kunna uppskatta mångfald och kulturell diversitet.Internet är en bra början, mina barn är väsentligt mycket mer diversa i sitt tänkande än vad jag var i samma ålder, då i slutet av 70 och början av -80 talet… Vilket känns väldigt bra. Hoppfullt!Ha det gott! Katrin

  5. Tommy/Morfar skriver:

    Tack Katrin för inlägget på min WordPress-bloggHar skrivit svar på din kommentar därhttp://tommy1960.word…

  6. Annica skriver:

    Tack för titten hos mig. Fina bilder!

  7. BloggOraklet skriver:

    sådan mor sådan dotter

    • Katrin skriver:

      Kommentar till dig!Så härligt du verkar ha det. Jag jobbar ju jag… Men SNART (om några timmar) går jag på 2 veckors semester!Jag rökte i alldeles för många år.. Bestämde mig en dag att ”nu får det vara nog, jag VILL inte vara en rökare i hela mitt liv. Eftersom jag ska sluta är det lika bra att sluta NU och slippa sitta där om en massa år och ångramig…” Sagt och gjort, jag rökte inte ens färdigt det påbörjade paketet utan lät det ligga och ”stinka ned” min handväska. Och så rökte jag aldrig mer en cigarett. Trots att min man hela tiden varit storrökare. Visst är jag sugen ibland, tillsammans med kaffe efter maten… Men icke att jag trillar dit igen. Nu har jag varit rökfri i säkert 8 år och är riktigt glad. Eftersom min man gör av med ca 1500 kr i månaden på cigaretter tvekar jag inte en sekund utan beställer böcker åt mig själv för massor av pengar varje månad…;o)Lycka till!Katrin

Kommentera

