Jag struntar i att städa skrivbordet och smiter iväg, semestern kan BÖRJA! ;o) Katrin

Jag sitter i ett varmt kontorsrum, allt jag skulle göra innan semestern skjuter jag framför mig. Reseräkningen är inte så viktig, jag får mer pengar i Augusti då…

Städningen av skrivbordet är inte heller viktig, det kan gott vara rörigt när jag kommer tillbaka…

Blomvattningen? OK den är viktig. Så, så fort jag skvätt vatten på mina blommor så tar jag och smiter. Dagen är för härlig och imorgon börjar semestern!

Ha det SÅ gott! /Katrin

PS DISCLAIMER! För er alla missunsamma som gillar att ”sätta dit” smitare… Jag bara överdriver då jag skriver smita hem. En av fördelarna att vara forskare är vår totala flexibilitet när det gäller jobbtider. Jag har tex arbetat de flesta helgerna detta år och kan utan dåligt samvete gå hem klockan 15.30 en dag. Den totala arbetstiden överstiger 60 – 100 timmar per vecka utan ett öre i övertidsersättning. Så bit ihop och hitta något annat offer för din petimeterrättvisegen. 

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Jag struntar i att städa skrivbordet och smiter iväg, semestern kan BÖRJA! ;o) Katrin

  1. Ru* skriver:

    Åh va skönt!Njut nu riktigt! =0)

  2. BloggOraklet skriver:

    ja det tror jag säkert, du arbetar nog mer en dom flesta

  3. Spanarn skriver:

    Hej!Tack för din kommentar. Du kan alltid dra ditt strå till stacken och skriva några rader om detta på din blogg och länka till mitt inlägg: http://hygienkonsult….Ha de gott Spanarn

  4. johanna skriver:

    hoppas du får en jätte fin semester!!! haha, hoppas du slipper gnäll om att du smiter:)här är även svaret på kommentaren i m blogg: tack så mycket:) det värmde att läsa dessa rader! Jag måste verkligen tacka dig, för du förgyller ofta en stund med en varm kommentar i min blogg:) Tack:)

  5. johanna skriver:

    .. måste bara lämna en kommentar till, såg listan över musik!!!! 🙂 den var imponernde:)

  6. PippiFia skriver:

    Tanken skulle aldrig ens komma för mig.Ha nu en riktig skön semester.Kram

  7. imse skriver:

    En riktigt skön semester vill jag önska dig!

  8. Barbamama skriver:

    Jag hoppas att du får en underbart skön semester :-)Jag har tre veckor kvar till min….tack för orden på min blogg, det är ganska tungt nu men jag hoppas det blir en ljusning snart.kram

  9. BloggOraklet skriver:

    Jag har flyttat hit

  10. magnus skriver:

    önskar dig en härligt god välförtjänt, varm och underbar semester! Klart man skiter i´skrivbordet!:)->Mangan.

  11. Barbamama skriver:

    Jag hoppas att du har en skön semester :-)kram

  12. Madonnan skriver:

    Haha, vilket härligt tillägg! Nej då, jag ska inte klaga på att du smiter alls, vill bara önska dig en jättefin semester.Kram:)

Kommentera

