Jag är CENSURERAD utan att förstå VARFÖR! :o( Katrin

Jag tittade in idag och vad fick jag se. Ett av mina inlägg som hette ”Jag är människofotograf” där jag visar en massa härliga foton från Turkiet dit jag var på en konferens i Oktober 2007, har blivit borttaget.

Det som RETAR mig är att det står så här längst ned (efter att hela inlägget som tagits bort visas)…

Det inte STÅR vilken punkt som jag brutit mot. Det finns inte heller en knapp ”Godkänner inte” som jag kunde trycka på. Jag kunde heller inte göra ett endaste dugg på min blogg INNAN jag tryckt på knappen och godkänt borttagningen.

Så FYRA hela saker retar mig nu!
1, Jag vet inte varför jag är censurerad.
2, Jag kan inte göra något innan jag godkänt.
3, Jag kan inte välja att ”inte godkänna” och DISKUTERA med någon om varför mitt härliga inlägg ska bort.
4, Mitt härliga inlägg med foton från Turkiet är nu borta för alltid.

MORR!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till Jag är CENSURERAD utan att förstå VARFÖR! :o( Katrin

  1. Feuerbach. skriver:

    *skratt*Visst känns det lite… lattjo?:-)

  2. Joakim skriver:

    det är lite dumt, att man inte kan försvara sig.men du har nog skrivet ett bra inlägg som svider. tänk så istället

  3. Margareth Osju skriver:

    DU CENCURERAD??? *förvånad*Verkar som en sorts FRA virus härjar på AB???Vad är det som händer här?

    • Katrin skriver:

      Jagblev ju censurerad nyligen utan att begripa varför. I tidigare inlägg som inte blivit censurerade har jag visat semesterfoton med väldigt lättklädda kvinnor, jag tänker på ett från Rumänien med en tjej i stringtrosor… Men DET inlägget är fortfarande kvar trots att jag kallade inlägget för något typ ”Jag ÄR en tjejfotograf”. Detta från Turkiet som togs bort hade en massa människofoton där jag skrev ”Jag är en människofotograf”. Inget naket, inget rasistiskt, inget som jag kan BEGRIPA kunde störa någon. Om jag begrep skulle jag inte blivit så sur och ledsen…Jobba på för att få moderator att förstå att han/hon måste kolla på anmälda inlägg och använda massor av sunt förnuft OCH god publicistisk sed mm INNAN ett inlägg bara raderas.Ha det gott!Katrin

  4. Odishon skriver:

    FRA-anställda ska tydligen prya på AB.se under sommaren. De kanske övar nu.

  5. Ister skriver:

    Men nu har den galne anmälaren fått fnatt!

  6. Ru* skriver:

    Alltså någon roar sig med att anmäla inlägg. Fattar inte Ab det???Blir ju galen snart…Dina fina bilder. =0(

  7. Vb skriver:

    Antagligen hade du någon lättklädd på bilderna, någon har roat sig med att tokanmäla bloggar med sådant innehåll och moderatorn är så less och blaé och utan vidare efterforskningar så raderas allt.Trist!

  8. magnus skriver:

    Jättekonstigt!Verkligen underligt. Är det bara maskiner som ”jobbar” här? Hoppas allt är bra annars.->Mangan.

  9. Ken the Swede skriver:

    Välkommen till ”Den nya ordningen”. Det har drabbat oss alla, ibland finns det kanske en liten förklaring som att ett kvinnoben syntes i bilden långt borta, medan andra gånger det inte verkar finnas någon som helst tanke bakom raderingen. Maktmissbruk? /Ken

  10. Lennart skriver:

    Att nå´n stackars stolle anser sig tvungen att anmäla inlägget, är en sak. Det är bara ytterligare ett tecken på hur sjuka folk faktiskt är. Men att moderatorerna köper alla anmälningar utan vidare, är skrämmande och visar en oerhörd inkompetens. Särskilt som de inte kan motivera varför.Ja Du, det är AB-bloggen i ett nötskal. Den upphör aldrig att förvåna tydligen.

  11. Axemia skriver:

    Jag tror jag blir galen på Aftonbladet

  12. magnus skriver:

    Ha en go tisdag.->Mangan.

  13. Margareth Osju skriver:

    Kan du bara skriva några rader på min blogginlägg som jag trackbackade. Jag försöker samla alla censurerade röster, så att säga…..så här kan man inte behandla sina kunder, för det är vad vi är för AB. KUNDER och inte bara bloggare. Läs några av kommentaren på min blogg så kommer du att bli ganska så ställd. Jag blev det…..

  14. Har också blivit censurerad flera gånger.JAG HATAR MAKTMISSBRUK !Obegripligt egentligen att man inte kan föra en diskussion med Ab…

  15. imse skriver:

    Mycket märkligt! Men skildringar av alla möjliga och omöjliga sexövningar går tydligen för sig.

  16. Madonnan skriver:

    Åh…jag som minns just det inlägget med en tjusig man, väl? Så knasigt. De kan väl iaf förklara sig!Kram

  17. Hotspot skriver:

    I mitt mail till Daniel Feldt så nämnde jag att du fått privata bilder raderade. Jag nämnde dock inte ditt namn för jag visste inte om du skulle ta illa upp.Tyvärr skrev jag att det var semesterbilder o det var ju inte riktigt sant :o/Hoppas att du inte blev arg för det jag gjorde…

  18. Mumlans Ränder skriver:

    Kolla in min blogg och vad som censurerats hos mig. Det är ta mig fan inte klokt!

  19. nixon skriver:

    Så störande! Man undrar ju lite hur de använder ordet ”Godkänna” när det inte är frågan om ett frivilligt val heller…

  20. Tribunius skriver:

    Censuren är bra och ska fortsätta som det är.Har du skrivit något rasistiskt.

  21. Marcus skriver:

    Det är sannerligen inflation i moralpaniken på ab. Oops, ska jag censureras nu? De måste se över detta med anmälningssystemet och dubbelmoralen… Det är väl lite som på MTV nästan, lättklätt är inga problem i videos men vissa fula ord ska minsann bort. Jag hoppas du kan få tillbaka inlägget, om det är tekniskt möjligt.kram & hälsn

  22. Maggan skriver:

    En anledning till att blogga på annat ställe, tycker verkligen att det är konstigt, minns mycket väl det inlägget. När man kommer in till AB så förvånas jag över alla äckliga sexrubriker som de inte alls verkar bry sig om, men jaga dina trevliga bilder det har de tydligen tid med.Sommar kram på dig!

  23. Barbamama skriver:

    Fy fan vad tråkigt. Man måste ju få info först och en förklaring varför! Jag gillade de fotona ju!!!¨Hoppas att du ändå njuter av sommarenkram

  24. PippiFia skriver:

    Vad i hela friden är det som händer.Här kan man se bloggar så man nästan baxnar både i bild och text. Men dom får vara kvar.Sjukt är det enda ord jag kommer på. Även om någon roar sig att anmäla brukar det vara mycket till för de ska radera.Skumt är ett annat ord, det ska stå varför och du ska kunna få ge din synpunkt. Tycker det låter lite mysko att det är AB som gör så. Kan det vara någon annan?Nu blir jag riktigt för……dHoppas du kan njuta lite ändå nu i sommarvärmen. Ring till bloggansvarig.

  25. C.V skriver:

    det låter ju sjukt??

  26. Anonym skriver:

    Det gäller att vara politiskt korrekt inför alla muslimer, som skulle bli ”kränkta” så fort de såg en del av en kvinnokropp. I Helsingfors är det numera förbjudet att sola i bikini.

  27. Blackpanther skriver:

    Samma som en kommentar i mitt klipp som jag inte fattade heller vad jag bröt. Fattade ingenting och vist skulle man vilja diskutera när man känner sig felaktigt anklagad och inte förstår varför. Nä de där borde de ändra så man kan få välja en knapp, diskutera eller få en närmare beskriving och där i inlägget är understryket vart och vad som var fel.

  28. Rosa skriver:

    Börjar läsa sådant här alltför ofta nu.

  29. Cikoria . skriver:

    var det inlägget med alla tjejbilder? kanske var någon moraltant som protesterat.om du börjat med ny mathållning och massor av motion kommer du att bli piggare och inte ha något emot att gå upp i ottan när det blir mörkt. lycka till med tränandet, jättebra gjort.KRAM

    • Katrin skriver:

      NEJ, det var inte inläggen med alla tjejfoton. hade det varit det skulle jag inte blivit förbannad… Så alla mina tjejfoton är kvar! I detta inlägg var det vanliga hotellgäster, några hade i och för sig på sig bikini/baddräkt/badschorts men alls inte så ”läckra” som mina tjejfoton från Grekland och Rumänien.Så, jag är mest sur för att jag inte hade någon chans att kommentera/protestera/begripa.Ha det gott! /Katrin

  30. guncai skriver:

    Nä.. nu går det väl ändå för långt…Inget kan man tydligen göra heller flera har ju försökt 😦

  31. Inte förvånad:(Välkommen i klubben tystade !!

Kommentera

