Att vara ute i sista minuten. Igen…

Jag ska åka på en konferens hela nästa vecka. Den går av stapeln i Birmingham och heter ”Dioxin 2008”. På den konferensen samlas många av världens alla miljöforskare. Den är stor…

Jag har fått mina inskickade 2 bidrag accepterade för muntliga presentationer. Dvs jag ska stå framför en massa duktiga människor och begripligt berätta om min forskning. Jag ”snickrar” egenhändigt ihop presentationerna i programmet power-point. Det ena framförandet är i stort sett klar, lite finslipningar som jag ska göra idag återstår men inte mer än att jag borde vara klar ikväll. Det andra däremot… Det är inte ens påbörjat och ska bestå av helt rykande färska resultat. Resultat som jag inte är helt färdiga med… Några dataanalyser återstår.

Så, det blir väl som vanligt… Arbete ”dygnet runt” i några dygn.

Vofför-är-det-på-detta-viset kan jag inte låta bli att undra. De av er som har läst mig under april kanske kommer ihåg att bidragen skulle skickas in SAMTIDIGT som det var ”dead-line” för en stor ansökan som jag bara måste skicka in för att få pengar. Alltid flera saker som krockar. Nu har min fjuttiga semester krockat med att göra power-point presentationerna och VIPS så är det bråttom.

Dax att återgå till finliret! Mer rapporter från konferensbestyren kommer naturligtvis!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Att vara ute i sista minuten. Igen…

  1. Bianca skriver:

    Oj så intresangt,ditt skulle jag ville åka själv.Lycka till:)

  2. Bianca skriver:

    Jag tycker det låt jätte intresangt och spännande..miljöfrågor intreserar alltid:)Kram

  3. magnus skriver:

    Total Identifikation med din belägenhet!:)Lycka till och ha det så bra!->Mangan.

Kommentera

