One down, one to go…

Pust, nu har jag hållit mitt första framträdande på den jättestora konferensen som jag är på denna vecka. Det var ganska många i publiken, kanske 100-150 stycken och jag fick höra av ganska många, efter jag talat, att de tyckte att det gick bra. ”Great talk” osv var roligt att höra efter att jag hade talat om något som jag jobbat med i säkert 5 år…

I morgon är det dock dax för nästa prat. Nu om något helt annat. Gråsälarna i Östersjön och deras miljögiftinnehåll.

Så vad gör jag nu? Skriver i min blogg såklart när jag startade datorn för att sitta och fila på sälpresentationen… Just nu är den alldeles för lång. Den jag höll igår? Hur lång den var? Alldeles perfekt, 15 minuter!

I eftermiddag har vi faktiskt haft ”ledigt” från konferensandet. Vi blev skjutsade i 8 stora turistbussar till Stratford-upon-Avon, William Shakespeares födelsestad. Så här kommer lite foton därifrån. SEN ska jag jobba med sälpresentationen!


Huset Shakespeare föddes i, från 1500 talet…

Tänk! Genom de här fönstrena har Shakespeare tittat ut.


Här var ett hus från 1500 talet som nu användes som ”bleckmuggsmuseum” (Pewter museum). De små huvudena som var snidade i ek var speciella.

Nej nu MÅSTE jag börja jobba!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till One down, one to go…

  1. Tizzel skriver:

    Grattis!! Well done!… som William S själv hade sagt om han hade hört dig! 🙂

  2. Katrin skriver:

    …och vad gör jag nu då? Jag saknar HELT vett och sans för nu håller jag på att göra en HELT NY TABELL. SKRIK!

  3. Katrin skriver:

    Super skrik!!! Klockan är (lokal tid) snart 24 mitt i natten och jag är inte klar. Sen ska jag vara ”pigg och utvilad” när jag ska hålla mitt anförande. Just nu tar det mig 22 minuter att hålla ”pratet”!Det får ta 15!!!!Klippa bort något?????????????????????BLÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. uno skriver:

    Shake your spear! Go for it! Du är en miljöns klippa, vågorna slipar den till ständigt nya former. Var glad, uppleve livet och gläds åt att du får vara i världens mitt. Uno

    • Katrin skriver:

      tack för de fina orden. Jag var inte klar med mitt anförande förrän efter kl 1 på natten… Jag var lite trött hela dagen efter. Och så var konferensmiddagen igår kväll.

  5. Barbamama skriver:

    vilket härligt hus. Tänk att de kunde bygga hus som ser ut så där på den tiden…Lycka till!

  6. imse skriver:

    Vilket spännande jobb du har!

  7. Vb skriver:

    Hej kära Katrinplommonet!Vad du får resa och fara, kul och intressant kan jag tro.Och viktigt arbete gör du.Kramar om:-))

  8. Kvack skriver:

    Grattis och lycka till!

Kommentera

