Aston Villas hemarena… Vinrött och ljusblått ÖVERALLT!


Vi fick en rundtur på Aston Villas hemarena som ju ligger i utkanten av Birmingham, i stadsdelen Aston. I ett av rummen fanns en samling med gamla ”minnen”. Se vilka roliga fotbollsskor…

Klubbmössa?


Gammal klubbmössa…


Kända fotbollsspelare från förr…


Överallt var det vinrött och ljusblått, lagets färger. Här i kaklet på ett golv…


Och alla dörrar… Se lagets ”vapensköld” i glaset…


Omklädningsrummet med den vackra heltäckningsmattan…


Spelartröja som tillhör Cuellar…


Spelarnas dusch…


Närbild på duscharna… Med lagets vapensköld och måtto ”Prepared”.


Här är massagebänken, med den fina heltäckningsmattan…


Här springer lagen ut på planen. Det fick vi också göra under dånande musik. Det var ganska pampigt och mäktigt att komma ut på arenan!


Jag har aldrig sett en så välskött gräsmatta! En av oss satte handen på gräset och fick ett skarpt ”keep off the grass” av guiden. Tydligen en VÄLDIGT känslig sak…


Till och med stolarna och stadion var i vinrött och ljusblått…


Tack för att jag fick se dig, du fina arena!

Om KatrinBiolog

Maka, mamma, tänkare, som nästan alltid har roligt. Doktor i Biologi som nu också är Docent. Om jag inte har roligt gör jag något spännande eller dötrist, allt är möjligt
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Aston Villas hemarena… Vinrött och ljusblått ÖVERALLT!

  1. Katrin skriver:

    Dax att titta på de härliga färgerna!

  2. lilla m skriver:

    vill inte märka ord…men det är väl ändå vinrött o blått som är villas färger *L*

  3. magnus skriver:

    Gud va läckert. Vilka bilder, liksom ”inside”… Självklart var det heltäckningsmatta i omklädningsrummet…Längtar till england.Ha en bra onsdag, Katrin och välkommen till Sverige…->Mangan.

    • Katrin skriver:

      Ja hej å hå så ”fel” det kan bli… Själv kommer jag ihåg linoleumtryckningen i skolan som ett Stort Slagsmål mot en obändlig, stel och hård linoleumbit… jag hade (självklart…) alltid femma i bild men just mitt linoleumtryck har jag förträngt. Det var FÖR smärtsamt att slinta med ”knivarna” eller ”stämjärnen” eller vad de vassa tingestarna nu kallas för.Jo, Aston Villa rundturen var häftig, bra mycket bättre än turen till Stratford-upon-Avon. Under Shakespeareturen regnade det flödigt och det var massor av människor överallt. Aston Villa hade öppnat enbart för oss konferensdeltagare och det VAR koolt.Jo det ÄR kul att åka till England. Eftersom konferensandet tog så mycket tid hannjag dock med väldigt lite. jag åt ”fish and chips” en kväll, det var allt Engelskt jag hann med.Well, better luck next time!Ha det gott! /Katrin

  4. Inger skriver:

    Kul. Hemma hos oss är det Liverpool som gäller. Men som barn höll jag på QPR utan att veta varför. Men det försöker jag förtränga numera. (På samma sätt borde jag nog försöka förtränga att IFK Norrköping är favoriterna här hemma.)

  5. Daniel skriver:

    Inger: Sluta aldrig hålla på QPR!! Vi är på väg uppåt nu ju 🙂

  6. M_i_e skriver:

    Kul att besöka en storklubb i fotboll.M_i_e

    • Katrin skriver:

      ja det var det! jag hade ingen aning om att gräset var så fantastiskt till exempel.Och den vackra duschen…

  7. imse skriver:

    Vad fint, härliga färger. Synd att du inte fick följa spelarna och fota dem i omklädningsrummet =)

  8. magnus skriver:

    Ha en härlig helg!*kikar in*->Mangan.

  9. Madonnan skriver:

    Å, tack! Nu känns det nästan som om jag har varit där :)Kram!

Kommentera

